Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla bilen så OEM som möjligt, med plusmeny.
  • 145 Följare
  • 1 025 076 Visningar
  • Projektet avslutat 13 oktober 2018
666_Beast
12 mars 2015 · 1 863 Inlägg

Vad vill du veta om Schenker? Har utlämningsställe på mitt jobb.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
12 mars 2015 · 2 571 Inlägg

Jag vill veta vad kundretur innebär. Jag har köpt av privatperson, som postade paketet i måndags och det har fortfarande inte dykt upp. Bad om kolli-id som jag fick och vid sökning får jag detta. Även säljaren tycker att det var märkligt.
Mottagarort är ju heller inte Borås utan Stockholm, eller syftar de på uppsamlingscentralen som ligger i Borås? Jag fattar det snarare som att paketet är påväg tillbaka till avsändaren.
http://i60.tinypic.com/19mvwo.png

Senast redigerat av hyrbil (12 mars 2015)

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
666_Beast
12 mars 2015 · 1 863 Inlägg

Känns som han har gjort nåt galet när han skickat paketet, har hört för mig med tanterna nere på postavdelningen nu och dom tror samma sak att säljaren kommer att få tillbaka paketet.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
12 mars 2015 · 2 571 Inlägg

Ja, säljaren mailade och skrev att snubben inne på ombudet verkade lite stressad och sa att han skulle klistra på adresslappen om en stund, vilket säljaren nu såhär i efterhand blev osäker på om ombudet faktiskt kom ihåg att göra det...
Men då kan jag lugna nerverna lite iaf, då är det som det är så får vi helt enkelt se. Tack för hjälpen!

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Antinoxious - Always Faithful
12 mars 2015 · 507 Inlägg

Använd Bring Express nästa gång, Fin fina grejer wink

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
13 mars 2015 · 2 571 Inlägg

Tamejfan, paketet trillade in idag!
Glad i hågen, öppnar, ser att speglarna är 04-07, inte 08+. Snacka om mood killer. Inte bara huset som är mindre på dessa, armen är smalare, fästet mot bilen är densamma verkar det som men i övrigt så är de olika. Har skruvat isär ena spegeln för att se ifall jag kan lyfta över innehållet till mina befintliga men det verkar inte vara möjligt.

Jag kommer däremot prova att plugga in speglarna för att se ifall markbelysningen fungerar rakt av, strömställare är ju redan monterad så då ska jag prova L+R-tryckningen också för att se ifall speglarna fälls in. Men sedan skeppas de nog vidare till någon som har en pre facelift. När detta blir av vette tusan, peppen försvann förstås helt och hållet.

Surt så in i helvete, men det torde inte vara alltför svårt att kränga speglarna vidare och lägga pengarna på något annat kul till bilen. Att köpa från skroten kommer inte på tal, ohyggliga priser. Men oavsett så är det ju svintrist, alternativet nu är att peta in custom-lampor i befintliga men den idén läggs nog också på hyllan... sad

http://i59.tinypic.com/5by3iw.jpg

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
M__B
13 mars 2015 · 380 Inlägg

Nä f#n va surt.

Volvo V70 R-Design "Polestar" (2013)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
13 mars 2015 · 2 571 Inlägg

Rejält surt. Han angav aldrig huruvida det var den och den årsmodellen (han hade knappt koll på vad markbelysning var), så ingen skuld till honom. Jag fick ett par bilder där jag främst inspekterade blinkersglaset och vinkeln såg inte alls ut att vara så snäv som den är på pre facelift, så jag var övertygad om att det var tidiga facelift-speglar.
Nåväl... Avgaset åker på 21 mars, får väl glädjas åt det eller nåt... tongue big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
M__B
13 mars 2015 · 380 Inlägg

Ååå redan 😄😄😄

Står å lurar på om jag ska slänga på 20" idag.
Skulle ju väntat ett tag egentligen 🙈🙊🙉 men man är ju som man är 😁

Volvo V70 R-Design "Polestar" (2013)
Antinoxious - Always Faithful
13 mars 2015 · 507 Inlägg

M__B skrev:
Ååå redan 😄😄😄

Står å lurar på om jag ska slänga på 20" idag.
Skulle ju väntat ett tag egentligen 🙈🙊🙉 men man är ju som man är 😁

Haha! Jag har själv funderat på om man skulle göra det i helgen smile Ja mena, Vi har ju fått rena vår värmen nu smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
JimBo__
13 mars 2015 · 1 804 Inlägg

Mina sommarpuckar åker på i helgen. Som jag har längtat!

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
M__B
13 mars 2015 · 380 Inlägg

Oj men va hände big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68396/68396-6c8c7e1593fc07c3163bd8b47157ab1b.jpg

Volvo V70 R-Design "Polestar" (2013)
Jerksson
15 mars 2015 · 31 Inlägg

Synd på speglarna, är ju bra snyggt med markbelysning... Om det visar sig att det är "plug and play" på din bil så kanske jag är lite smått intresserad av dom smile

//J Eriksson
FreddieL
15 mars 2015 · 278 Inlägg

JimBo__ skrev:
Mina sommarpuckar åker på i helgen. Som jag har längtat!

Fasen, vågar du det?!?!

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
JimBo__
15 mars 2015 · 1 804 Inlägg

FreddieL skrev:

JimBo__ skrev:
Mina sommarpuckar åker på i helgen. Som jag har längtat!

Fasen, vågar du det?!?!

http://i.imgur.com/Bxik8GG.jpg

Jajamen, igår åkte dom på smile Är rätt lugnt skulle jag tro, om inte annat får man låta bilen stå en dag.

Senast redigerat av JimBo__ (15 mars 2015)

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
M__B
16 mars 2015 · 380 Inlägg

Hur går det med speglarna?
Verkar det som det går att flytta innehållet?

Volvo V70 R-Design "Polestar" (2013)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
16 mars 2015 · 2 571 Inlägg

Jag ställer mig tveksam till det. Möjligt för själva infällningen, men jag lyckades inte lista ut om en viss del var motorn eller ej. Provade att vrida så mycket jag vågade men den rubbades inte en millimeter. Känns märkligt att den skulle vara såpass låst utan spänning, man borde ändå ha kunnat känna något.
För markbelysningen så är det kört, hela bottenplattan är mindre än de speglarna jag har på bilen, så den uppdaterade spegeln är både längre och högre, om än marginellt i vissa led.

Om jag lyckas övervinna min mancold idag så ska jag försöka demontera ena dörrsidan och koppla in spegeln bara för att prova, men först ska jag hämta ett paket på posten!

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
FreddieL
16 mars 2015 · 278 Inlägg

Hallå Grabbs!!!
Har haft möte ang. bilen och fått en rejäl smocka pga att vi som inte kan något om motorer o teknik går på all skit som många tuning och "race"-företag säljer...

Ev. kommer bilen få en uppgradering inför sommarens träff och ban-möten... kanske kommer knäcka 300-sträcket utan stora mod i motor... hoppas det inte blir för kostsamt!!!

och förlåt Hyrbil för att jag snor din "blogg" wink

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
16 mars 2015 · 2 571 Inlägg

Freddie: Ingen fara! Ruggigt avundsjuk på motoroptimering, det är något jag gärna hade lagt lite pengar på, håller tummarna för att det går som planerat! big_smile


Idag provade jag speglarna på bilen. Ansåg att det räckte med att komma åt kontaktstycket i dörren, switcha det till den "nya" spegeln och starta bilen. Först slog jag på belysningen på nyckeln, ingen lampa i spegeln tänds. Provade att starta bilen och hålla inne L+R på den nya strömställaren för att se ifall speglarna fälls in, men icke.
Det kanske inte är så enkelt som jag inbillat mig men jag har fått kontakt med min PST gällande det hela och han hade en kollega som förmodligen visste mer, som då skulle återkomma. Nu tänker jag skeppa speglarna vidare eftersom det inte är rätt modell men jag är ändå nyfiken.

Men ett efterlängtat paket kom på posten! LED-modulerna till regbelysningen, som jag gav mindre än halva priset för mot här i Sverige. 18st små LED i varje modul, men modulerna var för stora trots att de var modellspecifika. Själva infällningen i handtaget var för stor med en 2mm, tur att jag köpte en Dremel i somras så det var ju en easy fix att slipa ner men ändå irriterande. Nåväl!
Vänster lampa är en vanlig spol-LED, höger är LED-modulen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/187/186330/186330-4246cdbcab08998d22106624ac3af691.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/187/186330/186330-392b622ba286e43d8123f8d808108d8e.jpg

Båda på plats:
https://www1.garaget.org/gallery/images/187/186330/186330-b990d6335da94a2bcb52b28ced5ec5bf.jpg

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
FreddieL
16 mars 2015 · 278 Inlägg

hyrbil skrev:
Freddie: Ingen fara! Ruggigt avundsjuk på motoroptimering, det är något jag gärna hade lagt lite pengar på, håller tummarna för att det går som planerat! big_smile


Idag provade jag speglarna på bilen. Ansåg att det räckte med att komma åt kontaktstycket i dörren, switcha det till den "nya" spegeln och starta bilen. Först slog jag på belysningen på nyckeln, ingen lampa i spegeln tänds. Provade att starta bilen och hålla inne L+R på den nya strömställaren för att se ifall speglarna fälls in, men icke.
Det kanske inte är så enkelt som jag inbillat mig men jag har fått kontakt med min PST gällande det hela och han hade en kollega som förmodligen visste mer, som då skulle återkomma. Nu tänker jag skeppa speglarna vidare eftersom det inte är rätt modell men jag är ändå nyfiken.

Men ett efterlängtat paket kom på posten! LED-modulerna till regbelysningen, som jag gav mindre än halva priset för mot här i Sverige. 18st små LED i varje modul, men modulerna var för stora trots att de var modellspecifika. Själva infällningen i handtaget var för stor med en 2mm, tur att jag köpte en Dremel i somras så det var ju en easy fix att slipa ner men ändå irriterande. Nåväl!
Vänster lampa är en vanlig spol-LED, höger är LED-modulen.
http://www1.garaget.org/gallery/images/187/186330/186330-4246cdbcab08998d22106624ac3af691.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/187/186330/186330-392b622ba286e43d8123f8d808108d8e.jpg

Båda på plats:
http://www1.garaget.org/gallery/images/187/186330/186330-b990d6335da94a2bcb52b28ced5ec5bf.jpg

personligen så vill man ju att skylten skall synas så LITE som möjligt....

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang