DRIFT Nissan 200sx S13,5

Drifting bygge i full fart med en Volvo 16v spis turbo BMW m3 låda fullbur och mycket godis, och allt detta för att köra ProInt i sommar mycket som skall göras men vill man så kan man ;)
  • 41 Följare
  • 50 905 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 mars 2013
allvinozzy
21 november 2012 · 11 Inlägg

Antingen en sr20det motor eller rb26 alternativ 2jz. men sr20det motorn väger inte lika mycke och är smidig å regga in i en s13.

Volvo v70 "Nya brukisen" (2009)
Cadillac coupe serie 62 "serie 62" (1956)
Nissan s14 (1994)
gassatan
21 november 2012 · 110 Inlägg

ha ha va då regga in wink nä du volvo blir det billigt bra kraft och jävla kul och som sagt innan..... kan ju för he... inte åka SVENSK drifting serier... utan något riktigt Svenskt i bilen winkwinkwink

Nissan 200sx s13 "nissan" (1992)
Nomenia ÖstersundsGatbilar
22 november 2012 · 1 570 Inlägg

krävs så mkt mer för effekt i en b23ft än en sr20 typ men smaken är som baken big_smile

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823
Volvo V50 D2 "Familje Pråmen" (2011)
Nissan Skyline R33 "ZeeMax" (1995)
gassatan
22 november 2012 · 110 Inlägg

Nomenia skrev:
krävs så mkt mer för effekt i en b23ft än en sr20 typ men smaken är som baken big_smile

ha ha ja min e de då fan inget fel på smile

Nissan 200sx s13 "nissan" (1992)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
22 november 2012 · 3 585 Inlägg

Lovar dig att du klarar dig utan wisefab eller något annat första året.! Bättre å lära sig köra med gränser!!

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Nomenia ÖstersundsGatbilar
22 november 2012 · 1 570 Inlägg

gassatan skrev:

Nomenia skrev:
krävs så mkt mer för effekt i en b23ft än en sr20 typ men smaken är som baken big_smile

ha ha ja min e de då fan inget fel på smile

nej nej det säger ja inte heller.. missuppfatta mig inte smile

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823
Nissan Skyline R33 "ZeeMax" (1995)
Volvo V50 D2 "Familje Pråmen" (2011)
gassatan
22 november 2012 · 110 Inlägg

Nomenia skrev:

gassatan skrev:

Nomenia skrev:
krävs så mkt mer för effekt i en b23ft än en sr20 typ men smaken är som baken big_smile

ha ha ja min e de då fan inget fel på smile

nej nej det säger ja inte heller.. missuppfatta mig inte smile

ha ha nej då det e lugnt smile

Nissan 200sx s13 "nissan" (1992)
gassatan
22 november 2012 · 110 Inlägg

ToTTeN skrev:
Lovar dig att du klarar dig utan wisefab eller något annat första året.! Bättre å lära sig köra med gränser!!

jag har alltid gått in för det jag tycker är kul och intressant och min tanke är att SKA man göra något så gör man det ordentligt med en gång........ annars så skiter man i det.... eller det e så jag funkar cool
sedan att jag inte kommer kunna hantera bilen och effekt mm ........ ja det e la bara vänta och se.. eller???? tongue

Nissan 200sx s13 "nissan" (1992)
I_am_lost1 system7
24 november 2012 · 737 Inlägg

har du dörrsidor i bilen?

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
Nissan 200sx "s13" (1994)
gassatan
24 november 2012 · 110 Inlägg

I_am_lost1 skrev:
har du dörrsidor i bilen?

nej och det ska jag inte ha.... men har liggandes.

Nissan 200sx s13 "nissan" (1992)
gassatan
24 november 2012 · 110 Inlägg

Jag har varit och hämtat en riktigt grym 16v turbo "volvo" motor idag smile och intercooler samt komplett bränslesystem mm mm

det kommer bilder och mer info om motor och bräsle samt lite uppdatering om karossen lite senar i kväll
lite tråkigt att buren ej har kommit i veckan men va fan har ju annat att göra så det blir bur bygge till nästa helg istället smile

ha de gött så länge

Nissan 200sx s13 "nissan" (1992)
gassatan
24 november 2012 · 110 Inlägg

den är byggt på en b230 turbo botten del för oljekylning, med smidda stakar , originalvev, kompsänkta 16v kolvar. nya vev ovh ramlager , nyhonade lopp och nya kolvringar. ARPbultad topp och skärringspackning. toppen är 16v topp med hårdare fjädrar spänningstryck kommer jag tyvärr ej ihåg. originalventiler som är inslipade och original kammar. original insug med 1680cc spirdare och nuke spridarbrygga. hemmasmidd grenrör med hx40 turboaggregat. original spjällhus med 850:ins spjällhusgivare. ställbar bränsletrycksregulator. 6puckad lamell. Megasquirt V3.0 MB insprutningssystem
Msd tändspole.

ankopplar med riktig stålomsbunden slang , fuelcell på ca20 l och dubbla bosch 044 pumpar och dubbla specialfilter

och det blir att inhandla en ZF låda nu näst
göra eget oljetråg i aluminium skiva inköpt smile så jag får ner motorn i bilen samt nytt grenrör vill ju ha låg tyngdpunkt.... även motorfästen
Kanske göra ett nytt insug bara för att det är skoj kanske lite mer funktion + det e motor porr ska bli glad när man öppnar huven

jag kommer även byta till ställbara kamdrev, och lite småfix oljepump tex

Nissan 200sx s13 "nissan" (1992)
gassatan
24 november 2012 · 110 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184764/184764-13020ec5a39855d3205f92ba55858232_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184764/184764-1c4de502cfc11eee2e145e6a3d44e408_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184764/184764-423870cb473e761b71e534b0e3943dec_tn.jpg

Nissan 200sx s13 "nissan" (1992)
I_am_lost1 system7
24 november 2012 · 737 Inlägg

kommer nog bli bra det där, men är dom där motorena så hållbara då? smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx "s13" (1994)
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
gassatan
24 november 2012 · 110 Inlägg

I_am_lost1 skrev:
kommer nog bli bra det där, men är dom där motorena så hållbara då? smile

allt e relativt beror ju på lite men betydligt bättre och mer vrid än en ca18det wink

Nissan 200sx s13 "nissan" (1992)
I_am_lost1 system7
24 november 2012 · 737 Inlägg

gassatan skrev:

I_am_lost1 skrev:
kommer nog bli bra det där, men är dom där motorena så hållbara då? smile

allt e relativt beror ju på lite men betydligt bättre och mer vrid än en ca18det wink

ja de är ju lätt att få tag i nytt om det rasar smile men ca18det motorena är väldigt varv tåliga smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx "s13" (1994)
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
gassatan
24 november 2012 · 110 Inlägg

I_am_lost1 skrev:

gassatan skrev:

I_am_lost1 skrev:
kommer nog bli bra det där, men är dom där motorena så hållbara då? smile

allt e relativt beror ju på lite men betydligt bättre och mer vrid än en ca18det wink

ja de är ju lätt att få tag i nytt om det rasar smile men ca18det motorena är väldigt varv tåliga smile

inte de jag haft ha ha wink

Nissan 200sx s13 "nissan" (1992)
I_am_lost1 system7
24 november 2012 · 737 Inlägg

gassatan skrev:

I_am_lost1 skrev:

gassatan skrev:

allt e relativt beror ju på lite men betydligt bättre och mer vrid än en ca18det wink

ja de är ju lätt att få tag i nytt om det rasar smile men ca18det motorena är väldigt varv tåliga smile

inte de jag haft ha ha wink

men hur många häftar tror du att du kommer få ut? smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx "s13" (1994)
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
gassatan
24 november 2012 · 110 Inlägg

I_am_lost1 skrev:

gassatan skrev:

I_am_lost1 skrev:

ja de är ju lätt att få tag i nytt om det rasar smile men ca18det motorena är väldigt varv tåliga smile

inte de jag haft ha ha wink

men hur många häftar tror du att du kommer få ut? smile

ca 600-700hk på SPRIT wink eller 500????

Nissan 200sx s13 "nissan" (1992)
I_am_lost1 system7
24 november 2012 · 737 Inlägg

de låter grymt 500hk räcker nog lol

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
Nissan 200sx "s13" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang