Hotrod -34 coupe C5 chassi

Hotrod/svängjänk/räserbil.... Vill ha en bil att köra med till jobbet och kunna dra ett varv på knutstorp, men även lite rivstart i malmö. Då bygger man en cobra. Men inte jag.... Jag bygger en -34 cupa!
  • 308 Följare
  • 427 585 Visningar
  • Uppdaterades senast 29 mars 2018
scaryeyes
17 november 2014 · 855 Inlägg

Hej
Har ett kolkanister från LS1 camaro som jag tänker sätta i rodden. Grejjen är att jag ser på bilder att det ligger ovanpå tanken orginal i F-body.
Spelar det någon roll ifall det står eller ligger? Och även hur man placerar vent solenoiden?
Tänkte ha det stående brevid tanken och flytta ner solenoiden under golvet.

Och ifall någon har fått en kontakt över till solenoiden när man rensat sitt elsystem, så skulle jag gärna ta hand om den.


Lite overkill kanske med att lägga en hel dag på ett fäste som inte syns....

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-7a9ebdd286cf5a1af07b271058e51762.jpg

Vent solenoid

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-d70f26c545506418e9fd6e051421b155.jpg

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
blitzzen
18 november 2014 · 604 Inlägg

Angående  dörr kontakt så har dalhems  kolla på denna länk
http://dalhems.com/sv/p/ad907ace7f1341a … ntakt-sats

scaryeyes
19 november 2014 · 855 Inlägg

OJDÅ! Kanon!!

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
19 november 2014 · 6 474 Inlägg

scaryeyes skrev:
OJDÅ! Kanon!!

Frågan är hur många stift den har som standard?
Men, men kanske jag som är morgontrött roll

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
blitzzen
19 november 2014 · 604 Inlägg

Keep It Clean SDXP5 Modular Door Jamb Contact Set (5 Contacts)
Contacts :: 5
Male Contact :: 5 Included
Female Contact :: 5 Included
Material :: ABS Plastic
Contact Material :: Brass
Contact :: Spring Loaded
Male Connector Type :: .250 Bullet
Female Connector Type :: .250 Female Blade
Amps ::30 Rush Amp / 20 Amps
Manufacturer:    Keep It Clean
Part Number:    SDXp5

scaryeyes
19 november 2014 · 855 Inlägg

finns lite var stans billigare än jag hittade från början

http://www.stylintrucks.com/parts/keep_ … 86777.aspx
http://www.summitracing.com/parts/hfm-sdxm

Senast redigerat av scaryeyes (19 november 2014)

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
19 november 2014 · 6 474 Inlägg

Man ska inte ha för bråttom med köp märker jag. :-)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
scaryeyes
23 november 2014 · 855 Inlägg

quinna skrev:

scaryeyes skrev:
Här snackar vi! Verkar ju finnas med många poler ju! Blir att ringa runt på måndag


https://www.google.com/url?sa=i&rct … 7959034222

Ska lägga modellen på minnet! Håller med dig om att det är en riktigt bra lösning att slippa genomföringar och skit. Sen kan jag tänka mig att det blir snyggare, kanske framförallt om man har bakhängda dörrar som även jag kommer ha.

Tjena! Men ska du verkligen ha självmordsdörrar när du har baksäte? Kommer bli svårare att ta sig in. Dörren måste kunna öppnas i 90 grader minst. Jag röstar för utanpåliggande kingpin i gångjärnen i så fall.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
scaryeyes
24 november 2014 · 855 Inlägg

scaryeyes skrev:
Uppdatering.
På inrådan från annan forumare (läs Johnny), så var jag tvungen att lägga ett inlägg.
Tyvärr har det inte hänt nämnvärt mycket dom senaste 2veckorna, då frun och son har kommit hem från Mexico.
Eftersom dom varit där i över ett år så har jag tagit lite ledigt från garage över julen. Ja inte helt men är mest hemma nu. Kommer ösa igång igen i januari på allvar.

Bråkar just nu med högerdörren, då jag fick en ny dörr av Olle då den gamla inte var helt ok.
Men den sitter fast nu efter dagens arbete och kommer justeras något när polyestern härdat.


http://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-20f0f449043eb2022b31897ec949b74b.jpg


http://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-5d8b7a50c3d62132115677a1a1e51bbf.jpg

Detta var 2013-12-26
Jag har faktiskt egentligen inte kommit längre på ett helt år. detta är fruktansvärt dåligt om jag ska vara ärlig.
trots att jag har jobbat med bilen och tillverkat en massa saker så är jag faktiskt kvar i samma bild som då.
Byggde om dörrarna och dom är nu i det närmsta klara att limmas ihop. Sen ska karossen av och ramen på lack. detta låter enkelt, men det är mycket jobb med svetsnijng och småkonstruktion när den åker av.
2012 hände en hel del, 2013 hände lite mindre och 2014 kan man inte se nån skillnad. Ingen bra utveckling dom senaste 3 åren detta projektet hållit på.
Min tanke var att byta kaross på en corvette på ett år. Men att vara halvvägs efter 3 år hade inte ens kritikerna räknat med!  Finns en i klubben som köpte en -41 Willys samtidigt som jag började på min. Han har byggt om hela plastkarossen och byggt innertak, lackat den och fått allt klart under denna tiden!
Plus att Johnny fick hem sina grejjor till sin FFR ett halvår efter min byggstart. Han har kört hela sommaren med den besiktgad!
Fatta att jag ligger långt bakom nu!

Senast redigerat av scaryeyes (24 november 2014)

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
24 november 2014 · 6 474 Inlägg

Titta i min cheva tråd, hur mycket har hänt där senaste året, jag hade som plan att ha karossen färdigsvetsad, ramen blästrad & lackad inför vintern...... 2012-13 antar att det var lite optimistiskt, svetsa ju ramen sommaren 2012 men kom på att den nog borde vara omålad till karossen är klar. wink
Så skriv om din tidsplanering & var glad att du har familj ;-)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Cortina1
24 november 2014 · 1 026 Inlägg

Aldrig lätt o sätta tid på såna bygge ni har
Vet ju aldrig vilka problem som dyker upp osv
Har man sen dessutom familj ..

Tycker det är helt okej och förståeligt att ett sånt här projekt tar tid

scaryeyes
24 november 2014 · 855 Inlägg

Jo men rent krasst har varit i garaget 2000 timmar sen dess. Och nu håller jag på med dörrarna! ÄNNU!
Boyd Coddington byggde om en ford -36 coupe till roadster hotrod på 8 veckor!!!!!
Och då var där massors massor plåtarbete.

Nu har jag väntat sen i fredags på ett sketet telefonsamtal angående glas till sidorutorna. Måste ha dom för att komma vidare och bygga ihop dörrarna. Multirib.... Fick bygga om hela serpentinremmen. Var på biltema för att köpa en billig rem att bygga efter. Då finns inte remmar med det måttet jag behöver. 2355 eller 2415. Jag vill ha en precis mittemellan. Så det kommer jag heller inte vidare med nu. Ska vattenskära rutramen fram i 2.5mm rostfritt. Måste göra en mall. Det krävs 2 man till att hålla. Jag är inte 2...
Men har köpt lite hålsågar på biltema nu. Ska ha lite lätthål på diverse ställen för syns skull. Så jag kan ju göra det.....

Ska även hämta hem skärmarna snart och bygga klart infästningarna. Byggde färdigt karossfästen i underkant på karossen och i dom ska fotstegen fästas i.

Senast redigerat av scaryeyes (24 november 2014)

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Racingse
24 november 2014 · 1 423 Inlägg

Sitt nu inte och deppa ihop, det var kanske inte den enklaste vägen du tog i detta projekt och det är ju helt omöjligt att backa nu. Bit ihop och gräv ner huvudet och råkör, men innan du gör det så gör upp en realistisk tidplan så att du inte jobbar på måfå. Projektledning är AO för sådana här avancerade byggen. Det är kanske så att det är inte realistiskt att få den körbar nästa sommar men det vet man inte förrän man gjort en detaljerad plan.

Och glöm inte att lägga in i tidplanen jag snart kommer med min bil så du kan bocka ihop en bur till den. big_smile

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
24 november 2014 · 6 474 Inlägg

Ni får väl göra lite arbetsbyte ;-)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Racingse
24 november 2014 · 1 423 Inlägg

Yep, jag är duktig på att koka kaffe cool

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
Slimbastard
24 november 2014 · 510 Inlägg

Jag har känt lite som du har med, blev tungt när sambon stack, dels med kostnader o stå med hus själv o hela den biten. Vissa månader fick man vända på varenda krona för att få det att gå runt. Men gud vad värt det var när man åkte ut o rullade dom första metrarna.

Jag brukar tänka på en sak min far sa för några år sen.

"Det är jävla tur det inte är lätt, för då hade varenda jävel gjort det"

Kämpa smile

scaryeyes
25 november 2014 · 855 Inlägg

Jodå, har inte tänkt ge upp. Bara så förbannat konstigt att man är tillbaka där man var för ett år sen.
Får jag inte av karossen snart, så kommer jag ju inte framåt. Blir att gjuta fast aluplåtarna i dörrarna i morgon och hoppas på att allt är ok.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
scaryeyes
25 november 2014 · 855 Inlägg

Bilglas... Är jag verkligen den förste som bygger bil????
Att det skulle vara så här svårt är ju ganska löjligt. Det som finns är klarglas. Det enda som är godkänt. Och en grön ton som är något grönare än klart. Det är vad som går att få tag på.
Då är det bara att beställa fönsterglas.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Djo
25 november 2014 · 10 157 Inlägg

Boyd Coddington Byggde då inga bilar det gjorde hans anställda och det var då fasen 10 pers ibland det. Så tacka fan att han kunde bygga bil på 8 veckor tänk om du hade 9 anställda som bara byggde på bilen åt dig hela tiden.

Så nog fan ska inte du deppa ihop bil byggande tar tid av alla möjliga anledningar.

Kommer bli bra det här och låt det ta den tid det behövs. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
25 november 2014 · 6 474 Inlägg

scaryeyes skrev:
Bilglas... Är jag verkligen den förste som bygger bil????
Att det skulle vara så här svårt är ju ganska löjligt. Det som finns är klarglas. Det enda som är godkänt. Och en grön ton som är något grönare än klart. Det är vad som går att få tag på.
Då är det bara att beställa fönsterglas.

jag har köpt gröntonat laminatglas till sidorutorna på chevan av en lokal glasmästare.
(som dock gick i pension & lade ner firman i somras)

https://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-20d21935fcc722cb4d48dfd758157c4b.jpg

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang