Bilder: Era avåkningar & dikeshäng 2013/2014

Evilswede
4 januari 2013 · 35 Inlägg

ElfvingReejsing skrev:

Evilswede skrev:

ElfvingReejsing skrev:

nej har inga bilder överhuvudtaget ville inte veta av skiten just då xD

Haha ajdå är det så illa! wink  bäst att vi lägger ner den diskussionen då tongue

Haha lugnt;) vek en stolpe över flaket xD enda positiva var att jag lyckades ta han vid bak axeln så smälde tillbaka mer å klarade mkt plåt tack vare det wink

Dom där jävla stolparna asså! wink måste dom placera dom så nära vägen! tongue
Hade inte varit så kul om den slog i vid typ dörrsidan eller något..

ElfvingReejsing
4 januari 2013 · 64 Inlägg

Evilswede skrev:

ElfvingReejsing skrev:

Evilswede skrev:

Haha ajdå är det så illa! wink  bäst att vi lägger ner den diskussionen då tongue

Haha lugnt;) vek en stolpe över flaket xD enda positiva var att jag lyckades ta han vid bak axeln så smälde tillbaka mer å klarade mkt plåt tack vare det wink

Dom där jävla stolparna asså! wink måste dom placera dom så nära vägen! tongue
Hade inte varit så kul om den slog i vid typ dörrsidan eller något..

haha 4 wd så kom man juh ändå 6 meter ut till stolpen:P alltid kul med automat å grejer när det händer nått går rätt fort:) å inte känna bilen väl å sen att man får möten som prejar en å grejer xD jo precis då hade jag gråtit mera xD

MoPar Power!
Dodge Ram 2500 "BadAss" (2003)
Audi Rs6 "Endless brakes" (2003)
ElfvingReejsing
4 januari 2013 · 64 Inlägg

ElfvingReejsing skrev:

Evilswede skrev:

ElfvingReejsing skrev:

Haha lugnt;) vek en stolpe över flaket xD enda positiva var att jag lyckades ta han vid bak axeln så smälde tillbaka mer å klarade mkt plåt tack vare det wink

Dom där jävla stolparna asså! wink måste dom placera dom så nära vägen! tongue
Hade inte varit så kul om den slog i vid typ dörrsidan eller något..

haha 4 wd så kom man juh ändå 6 meter ut till stolpen:P alltid kul med automat å grejer när det händer nått går rätt fort:) å inte känna bilen väl å sen att man får möten som prejar en å grejer xD jo precis då hade jag gråtit mera xD

men kanske skulle hålla oss till årets nu innan nån blir sur wink

MoPar Power!
Evilswede
4 januari 2013 · 35 Inlägg

ElfvingReejsing skrev:

ElfvingReejsing skrev:

Evilswede skrev:

Dom där jävla stolparna asså! wink måste dom placera dom så nära vägen! tongue
Hade inte varit så kul om den slog i vid typ dörrsidan eller något..

haha 4 wd så kom man juh ändå 6 meter ut till stolpen:P alltid kul med automat å grejer när det händer nått går rätt fort:) å inte känna bilen väl å sen att man får möten som prejar en å grejer xD jo precis då hade jag gråtit mera xD

men kanske skulle hålla oss till årets nu innan nån blir sur wink

hehe Sant!

Ingen annan som har lite fler bilder, dock behöver ni ju inte åka ut och skaffa massa nu bara för det wink

MrTurbo Better than God \o/
4 januari 2013 · 1 882 Inlägg

Growe skrev:
värst är alla idioter som kör som om deras bilar är helt oövervinliga pga esp..tex polisen som tror att det är ett redskap att köra och låta bilen sköta kurvtagningen genom att esp får jobba röven av sig..sätt när dom skrotat upp duktigt på refuger och trottarkanter pga dom inte kan köra bil =/

Vi som kör som "idioter" men håller oss på vägen då? Vad är det för fel på oss? ESP är gudomligt vid slask och spåriga vägar.  Men det är ju fortfarande den bakom ratten som har kontrollen, elektroniken är hjälpmedel.
Vad har du "sätt"? Potatis?  ;-)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Cuefa Ain't no place like home...
4 januari 2013 · 4 628 Inlägg

Touchade en snövall häromkvällen med Mercan (i vilken det inte finns tillstymmelse till ESP att deaktivera) men det blev inget fototillfälle, lät värre än det var så det blev inga skador :-P

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
JonasCarlsson86
4 januari 2013 · 302 Inlägg

Har bara kört av med stackars traktorn... Snälla var rädda om alla fina gamla volvosar på bilderna...

it_mutt Avstängd
5 januari 2013 · 10 388 Inlägg

MrTurbo skrev:

Growe skrev:
värst är alla idioter som kör som om deras bilar är helt oövervinliga pga esp..tex polisen som tror att det är ett redskap att köra och låta bilen sköta kurvtagningen genom att esp får jobba röven av sig..sätt när dom skrotat upp duktigt på refuger och trottarkanter pga dom inte kan köra bil =/

Vi som kör som "idioter" men håller oss på vägen då? Vad är det för fel på oss? ESP är gudomligt vid slask och spåriga vägar.  Men det är ju fortfarande den bakom ratten som har kontrollen, elektroniken är hjälpmedel.
Vad har du "sätt"? Potatis?  ;-)

Tror väl kanske då snarare det åsyftas folk som anser att "ja men jag har 4wd och esp, jag kan köra som om jag hade varma slicks på torr asfalt, fast det är isigt och snön vräker ner och alla andra håller 50 på 90-vägen". Och de människorna finns det tyvärr rätt gott om

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
MrTurbo Better than God \o/
5 januari 2013 · 1 882 Inlägg

it_mutt skrev:

MrTurbo skrev:

Growe skrev:
värst är alla idioter som kör som om deras bilar är helt oövervinliga pga esp..tex polisen som tror att det är ett redskap att köra och låta bilen sköta kurvtagningen genom att esp får jobba röven av sig..sätt när dom skrotat upp duktigt på refuger och trottarkanter pga dom inte kan köra bil =/

Vi som kör som "idioter" men håller oss på vägen då? Vad är det för fel på oss? ESP är gudomligt vid slask och spåriga vägar.  Men det är ju fortfarande den bakom ratten som har kontrollen, elektroniken är hjälpmedel.
Vad har du "sätt"? Potatis?  ;-)

Tror väl kanske då snarare det åsyftas folk som anser att "ja men jag har 4wd och esp, jag kan köra som om jag hade varma slicks på torr asfalt, fast det är isigt och snön vräker ner och alla andra håller 50 på 90-vägen". Och de människorna finns det tyvärr rätt gott om

Och jag är nog en av dem... Nya Nokiandäck (två var höst), esp på och sedan är "d bar å åk" som en snöfantom sa en gång i tiden. smile  Folk som kryper fram när det snöar har antingen kassa däck, kass bil eller kan inte köra...  Eller hur man nu skall förklara att jag klarat mig i 15år.  Iofs körde jag på sommardäck många vintrar förr. (Fanns ingen lag på vinterdäck då)

Senast redigerat av MrTurbo (5 januari 2013)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
risodlarn
5 januari 2013 · 577 Inlägg

MrTurbo skrev:

it_mutt skrev:

MrTurbo skrev:

Vi som kör som "idioter" men håller oss på vägen då? Vad är det för fel på oss? ESP är gudomligt vid slask och spåriga vägar.  Men det är ju fortfarande den bakom ratten som har kontrollen, elektroniken är hjälpmedel.
Vad har du "sätt"? Potatis?  ;-)

Tror väl kanske då snarare det åsyftas folk som anser att "ja men jag har 4wd och esp, jag kan köra som om jag hade varma slicks på torr asfalt, fast det är isigt och snön vräker ner och alla andra håller 50 på 90-vägen". Och de människorna finns det tyvärr rätt gott om

Och jag är nog en av dem... Nya Nokiandäck (två var höst), esp på och sedan är "d bar å åk" som en snöfantom sa en gång i tiden. smile  Folk som kryper fram när det snöar har antingen kassa däck, kass bil eller kan inte köra...  Eller hur man nu skall förklara att jag klarat mig i 15år.  Iofs körde jag på sommardäck många vintrar förr. (Fanns ingen lag på vinterdäck då)

Kanske beror på vart du bor?
Men visst kan jag hålla med om att folk ofta överreagerar o kör jättesakta fast det inte är så värst halt.

Sen att du försöker få det o låta som om att du är världsbäst på o köra så du kan kryssa fram på dina sommardäck är väl kul för dig.
Det som är mest intressant är hur du upphäver fysikens lagar för det har ju inte med körskicklighet o göra.
Är du magiker? Eller är det du som är stålmannen, du bara spänner på dig en bil och flyger dit du vill då behövs ju inget grepp.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
granadadr
5 januari 2013 · 7 290 Inlägg

säger både ock,, jag kör väl oftast med insidan,, men blir vansinnig på folk som kör 50 på 90 väg då man INTE behöver det,, suck,, åk taxi eller buss om man inte KAN köra bil,,
men samtidigt ska man inte ta onödiga risker heller, wink

saav
5 januari 2013 · 632 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/108/107205/107205-e9d758f2046652e54e03e93737f10b20.jpg

MrTurbo Better than God \o/
5 januari 2013 · 1 882 Inlägg

risodlarn skrev:

MrTurbo skrev:

it_mutt skrev:

Tror väl kanske då snarare det åsyftas folk som anser att "ja men jag har 4wd och esp, jag kan köra som om jag hade varma slicks på torr asfalt, fast det är isigt och snön vräker ner och alla andra håller 50 på 90-vägen". Och de människorna finns det tyvärr rätt gott om

Och jag är nog en av dem... Nya Nokiandäck (två var höst), esp på och sedan är "d bar å åk" som en snöfantom sa en gång i tiden. smile  Folk som kryper fram när det snöar har antingen kassa däck, kass bil eller kan inte köra...  Eller hur man nu skall förklara att jag klarat mig i 15år.  Iofs körde jag på sommardäck många vintrar förr. (Fanns ingen lag på vinterdäck då)

Kanske beror på vart du bor?
Men visst kan jag hålla med om att folk ofta överreagerar o kör jättesakta fast det inte är så värst halt.

Sen att du försöker få det o låta som om att du är världsbäst på o köra så du kan kryssa fram på dina sommardäck är väl kul för dig.
Det som är mest intressant är hur du upphäver fysikens lagar för det har ju inte med körskicklighet o göra.
Är du magiker? Eller är det du som är stålmannen, du bara spänner på dig en bil och flyger dit du vill då behövs ju inget grepp.

Ööh? Va? Läs igen, sakta, och förklara sedan vart det står att jag fortfarande kör på sommardäck. 
Absolut inget magiskt med bra (vinter)däck, 16 vintrars bilkörning och lite innanför pannbenet då kan man klara sig hur långt som helst. Slitna pissdäck och 19bast så är det inte svårt att hamna i diket kanske. :-) Skada ingen oskyldig bara. 
Mer bilder på volvos i diken nu... tongue

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 januari 2013 · 13 744 Inlägg

MrTurbo skrev:

Growe skrev:
värst är alla idioter som kör som om deras bilar är helt oövervinliga pga esp..tex polisen som tror att det är ett redskap att köra och låta bilen sköta kurvtagningen genom att esp får jobba röven av sig..sätt när dom skrotat upp duktigt på refuger och trottarkanter pga dom inte kan köra bil =/

Vi som kör som "idioter" men håller oss på vägen då? Vad är det för fel på oss? ESP är gudomligt vid slask och spåriga vägar.  Men det är ju fortfarande den bakom ratten som har kontrollen, elektroniken är hjälpmedel.
Vad har du "sätt"? Potatis?  ;-)

dom är väll knappast ett probem.

men varje gång esp går in har man gått över gränsen annars hade inte esp gripit in eller har jag fel?

var i örebro jag blev omkörd av denna underbara polis som gjorde allt utom ett bra jobb.

kolla några avsnitt på 112 på 4/7 så ser man sånna överkörningar istort sätt varje avsnitt.

kan man köra bil så föredrar man lite lägre ingångshastighet och hög utgångs hastighet istället för tvärsom det blir säkrare för alla smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
it_mutt Avstängd
5 januari 2013 · 10 388 Inlägg

MrTurbo skrev:
Och jag är nog en av dem... Nya Nokiandäck (två var höst), esp på och sedan är "d bar å åk" som en snöfantom sa en gång i tiden. smile  Folk som kryper fram när det snöar har antingen kassa däck, kass bil eller kan inte köra...  Eller hur man nu skall förklara att jag klarat mig i 15år.  Iofs körde jag på sommardäck många vintrar förr. (Fanns ingen lag på vinterdäck då)

Anledningen till att det går långsamt kan ju vara flera; det kan vara första vintern med körkort, första veckan på vintern med en "ny" bil osv osv.

Jag vet inte, det är kanske jag som inte har så bråttom att jag stör mig på det. Enda gången jag stör mig på att folk kör långsamt är om jag inte kan se någon anledning till det, och då är vitnern (inte december i skåne med +7c på termometern) borträknad. Jag anser att man håller den hastighet man känner sig bekväm med, men jag anser också samtidigt att om man då skapar en kö bakom sig, så får man släppa förbi den när möjlighet finns.

Om 20 bilar ligger i 60 på en 90väg, så tycker jag nog att det är den som blåser om dessa 20 bilar i 90-100 som är lite snett på det.


granadadr skrev:
säger både ock,, jag kör väl oftast med insidan,, men blir vansinnig på folk som kör 50 på 90 väg då man INTE behöver det,, suck,, åk taxi eller buss om man inte KAN köra bil,,
men samtidigt ska man inte ta onödiga risker heller, wink

När ska då dessa som inte "kan" köra bil lära sig? Det är lite som när killar säger; "min tjej kan inte köra bil, hon är värdelös på det". O sen varje gång de ska någonstans så är det han som kör. Ptja, får man ingen erfarenhet så är det ju svårt att bli bättre, inte sant? smile

Problemet är ju också att det är väldig skillnad på bil och bil. Vet min gamla A6 (96:a) var halvt omöjlig att få att släppa i röven ens om man försökte. Min mors Clio (också en 96:a btw) är sidledes bara man funderar på det. Det jag menar är att det är ju "lättare" att sitta i en stor bil och tycka "jamen va faen"...medans man sitter i den lilla bilen och känner av väglaget betydligt "mer".

Men absolut, 60 på en 90-väg mitt i sommaren med solken och torr vägbana kan ju vara lite svårgreppat

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
zemet
5 januari 2013 · 4 041 Inlägg

MrTurbo skrev:

it_mutt skrev:

MrTurbo skrev:

Vi som kör som "idioter" men håller oss på vägen då? Vad är det för fel på oss? ESP är gudomligt vid slask och spåriga vägar.  Men det är ju fortfarande den bakom ratten som har kontrollen, elektroniken är hjälpmedel.
Vad har du "sätt"? Potatis?  ;-)

Tror väl kanske då snarare det åsyftas folk som anser att "ja men jag har 4wd och esp, jag kan köra som om jag hade varma slicks på torr asfalt, fast det är isigt och snön vräker ner och alla andra håller 50 på 90-vägen". Och de människorna finns det tyvärr rätt gott om

Och jag är nog en av dem... Nya Nokiandäck (två var höst), esp på och sedan är "d bar å åk" som en snöfantom sa en gång i tiden. smile  Folk som kryper fram när det snöar har antingen kassa däck, kass bil eller kan inte köra...  Eller hur man nu skall förklara att jag klarat mig i 15år.  Iofs körde jag på sommardäck många vintrar förr. (Fanns ingen lag på vinterdäck då)

Jag var lite tidig med att sätta på sommardäcken förra året, satte på dom 1 mars när det hade varit torrt och bra väglag i en vecka. Dagen efter så blev det såklart snöstorm:) Jag hade i princip nya sommardäck på med 7-8 mm kvar.

Det var helt sjukt halt! Däcken blev stenhård som att dom var gjorda av plast snarare än gummi. Det var inte is jag körde på heller utan 3 cm nysnö.

Jag fastnade vid ett rödljus på plan mark! Skulle vänster i en korsning och stod längst fram vid rödljuset. När jag fick grönt så bara spann det, slängde i 2an och det spann fortfarande. I med 3an och bara spettade, bilen börjar krypa frammåt, har 150-160 km/h på bakhjulen och tar mig framåt i gånghastighet.

När det slår över till rött ljus så är jag halvvägs över vägen men kan ju inte stanna då så det är bara fortsätta.
Har fullt rattutslag i med 4an och 200km/h på bakhjulen och rör mig fortfarande knappt frammåt. Sprutar snö 20 meter bakom bilen.

Alla i hela stan har stannat och tittar på mig dels för att jag blockerar hela vägen och för att jag har 3" med en dämpare och ligger på 5K varv så det låter ju en hel del. Tror fan det tog mig 1 minut att köra 30 meter.

Efteråt så skrattade alla åt mig och jag fick applåder:) Det var ett roligt minne men fyfan va kasst det är med sommardäck.
Bytte till mina vinterdäck igen dagen efter, blankslitna bak och korden hade börjat titta fram lite på ena däcket. Det var bättre grepp! dubbelt så bra iaf!

Kanske var bättre sommardäck förr men kör man med sommardäck såfort det är mindre än 5+ ute så är man bra korkad oavsett om man har 4wd lr ej.

Och den jävla espn, om folk lärde sig köra bil istället så hade man aldrig behövt den skiten. När man är van att sladda som jag och har dom rätta reflexerna och reaktionerna när man får sladd så är det ju livfarligt med den skiten.

Höll på att köra in i en stolpe med min fars subaru när jag skulle prova sladda med den och glömde stänga av espn.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Forever_alone
5 januari 2013 · 48 Inlägg

Vad hände med bilderna? ;-D Ser bara text i princip.. Varit en lugn vinter hittills kanske..? ;-P

* A mother like no other *
Opel Kadett "B" (1973)
Volvo 142 DL "Clockwork Orange" (1974)
granadadr
5 januari 2013 · 7 290 Inlägg

mm tyvärr har jag inte åkt av ÄN wink men kommer nog smile

BlauMes
5 januari 2013 · 1 801 Inlägg

zemet skrev:

MrTurbo skrev:

it_mutt skrev:

Tror väl kanske då snarare det åsyftas folk som anser att "ja men jag har 4wd och esp, jag kan köra som om jag hade varma slicks på torr asfalt, fast det är isigt och snön vräker ner och alla andra håller 50 på 90-vägen". Och de människorna finns det tyvärr rätt gott om

Och jag är nog en av dem... Nya Nokiandäck (två var höst), esp på och sedan är "d bar å åk" som en snöfantom sa en gång i tiden. smile  Folk som kryper fram när det snöar har antingen kassa däck, kass bil eller kan inte köra...  Eller hur man nu skall förklara att jag klarat mig i 15år.  Iofs körde jag på sommardäck många vintrar förr. (Fanns ingen lag på vinterdäck då)

Jag var lite tidig med att sätta på sommardäcken förra året, satte på dom 1 mars när det hade varit torrt och bra väglag i en vecka. Dagen efter så blev det såklart snöstorm:) Jag hade i princip nya sommardäck på med 7-8 mm kvar.

Det var helt sjukt halt! Däcken blev stenhård som att dom var gjorda av plast snarare än gummi. Det var inte is jag körde på heller utan 3 cm nysnö.

Jag fastnade vid ett rödljus på plan mark! Skulle vänster i en korsning och stod längst fram vid rödljuset. När jag fick grönt så bara spann det, slängde i 2an och det spann fortfarande. I med 3an och bara spettade, bilen börjar krypa frammåt, har 150-160 km/h på bakhjulen och tar mig framåt i gånghastighet.

När det slår över till rött ljus så är jag halvvägs över vägen men kan ju inte stanna då så det är bara fortsätta.
Har fullt rattutslag i med 4an och 200km/h på bakhjulen och rör mig fortfarande knappt frammåt. Sprutar snö 20 meter bakom bilen.


Alla i hela stan har stannat och tittar på mig dels för att jag blockerar hela vägen och för att jag har 3" med en dämpare och ligger på 5K varv så det låter ju en hel del. Tror fan det tog mig 1 minut att köra 30 meter.

Efteråt så skrattade alla åt mig och jag fick applåder:) Det var ett roligt minne men fyfan va kasst det är med sommardäck.
Bytte till mina vinterdäck igen dagen efter, blankslitna bak och korden hade börjat titta fram lite på ena däcket. Det var bättre grepp! dubbelt så bra iaf!

Kanske var bättre sommardäck förr men kör man med sommardäck såfort det är mindre än 5+ ute så är man bra korkad oavsett om man har 4wd lr ej.

Och den jävla espn, om folk lärde sig köra bil istället så hade man aldrig behövt den skiten. När man är van att sladda som jag och har dom rätta reflexerna och reaktionerna när man får sladd så är det ju livfarligt med den skiten.

Höll på att köra in i en stolpe med min fars subaru när jag skulle prova sladda med den och glömde stänga av espn.

Hela det där tycker jag bevisar vart du ligger någonstans i kunnande om snökörning... snälla någon..

Saab 9-3 (2008)
risodlarn
5 januari 2013 · 577 Inlägg

MrTurbo skrev:

risodlarn skrev:

MrTurbo skrev:

Och jag är nog en av dem... Nya Nokiandäck (två var höst), esp på och sedan är "d bar å åk" som en snöfantom sa en gång i tiden. smile  Folk som kryper fram när det snöar har antingen kassa däck, kass bil eller kan inte köra...  Eller hur man nu skall förklara att jag klarat mig i 15år.  Iofs körde jag på sommardäck många vintrar förr. (Fanns ingen lag på vinterdäck då)

Kanske beror på vart du bor?
Men visst kan jag hålla med om att folk ofta överreagerar o kör jättesakta fast det inte är så värst halt.

Sen att du försöker få det o låta som om att du är världsbäst på o köra så du kan kryssa fram på dina sommardäck är väl kul för dig.
Det som är mest intressant är hur du upphäver fysikens lagar för det har ju inte med körskicklighet o göra.
Är du magiker? Eller är det du som är stålmannen, du bara spänner på dig en bil och flyger dit du vill då behövs ju inget grepp.

Ööh? Va? Läs igen, sakta, och förklara sedan vart det står att jag fortfarande kör på sommardäck. 
Absolut inget magiskt med bra (vinter)däck, 16 vintrars bilkörning och lite innanför pannbenet då kan man klara sig hur långt som helst. Slitna pissdäck och 19bast så är det inte svårt att hamna i diket kanske. :-) Skada ingen oskyldig bara. 
Mer bilder på volvos i diken nu... tongue

Ööh? Va? Läs igen, sakta, och förklara sedan vart det står att jag påstar att du fortfarande kör på sommardäck.
Det jag menade var din kommentar om att du kan köra på som om det vore sommar pga av att du har kört 3 vintrar på sommardäck.
Hela ditt inlägg mynnar ut i att kan man köra så kan man oavsett väglag/däck. Utan att anpassa hastigheten heller.
Sen om du inte menar det så får du väl formulera dig bättre eller så var det bara jag som missförstod. Sen vet jag inte hur gammal du var när du tog ditt kort men sommardäck och 19 bast på vinter så är det inte svårt att hamna i diket kanske?

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang