Volvo 744 GL -89 Renoveras
Planerna är att gå igenom bilen efter rost och renovera upp det som ska användas igen. Väghållningen ska förbättras och en BMW M20B25 motor med turbo ska hinkas i. Projektet kommer gå ganska långsamt periodvis eftersom min ekonomi som student inte är så stabil. Målet är en riktigt gubbig 740 med pulver i!

Tycker om att du gör allt så noggrant samt din uppfinningsrikedom med egna lösningar på problem. Bra jobbat! ![]()

Tack för alla fina kommentarer ![]()
Här får ni två lite bättre bilder än iPhone-bilderna.

Riktigt roligt projekt
Detta ska absolut följas ![]()

ser riktigt nice ut
prem lagd !

Älskar dessa projekt, prem given!!

Har inte hänt så mycket sedan sist. Har börjat putsa upp motorn. Eftersom jag förhoppningsvis kommer använda en annan motor sedan så kommer jag inte riva denna, utan bara försöka putsa upp den så gott det går. Den kommer nog bara hinkas i för att testa chassit när det är klart.
Ska även se till att få låna en större kompressor så jag kan blästra bakaxel, bärarmar och lite annat gott i fram och bakvagn.

Tvättat toppen på avgassidan

Slipade upp volvo-texten

Bytte fjädrar fram på brukisen, den var så fruktansvärt låg innan. Inte skönt när den används för långa sträckor.
Väntar på blästring
Miraklet av ultraljudstvätt och kallavfettning. Den var dränkt i underredsmassa och tjockolja

Ser riktigt göttigt ut! ![]()

gromitSWE skrev:
Bra jobbat!
___Henke skrev:
Ser riktigt göttigt ut!
Tackar!
Nya planer, Har tillgång till kompressor på farsans jobb, bilen är packad med allt som behövs till morgondagen! Tacka fan för kombi ![]()

Update!
Efter en massa strul med blästerpistolen så fick jag iallafall blästrat klart bakaxeln. Ska köra klart bärarmarna, växellådsbalken, fjäderben mm. nästa helg när jag är hemma igen.
Inte riktigt färdig

Blev en del sand på uppfarten
Bäste arbetsbil
Klart

De andra prylarna som väntar på kärlek
Så lämnar vi det för denna helgen.

Bra jobbat det här blir nog riktigt bra ![]()

Nice ![]()

Pren lagd! som många tidigare sagt, kul att se att någon orkar lägga ner lite energi på att göra iordning en gammel hederlig volvo ![]()

Update. Lite mer prylar har blästrats. Ni får säga till om ni vill ha mindre bilder eller updates, blir ganska mycket ![]()

Andra fjäderbenet påbörjat, men sanden tog slut. Bärarmarna blir jobbiga, svårt att komma åt innuti.

Har iallafall nära till lackeringen ![]()

Fortsätter imorgon efter en sväng förbi Biltema för att hämta mer sand ![]()

Keep up The good work, nä bilder och updates tio folket
)
Jävligt imponerad !!

jynsa skrev:
)
Jävligt imponerad !!
SÅ MYCKET UPDATES DU BARA KAN VILL VI HA!
kul projekt keep up the good work ![]()

jynsa skrev:
)
Jävligt imponerad !!
Tackar!
Lighetning skrev:
jynsa skrev:
)
Jävligt imponerad !!SÅ MYCKET UPDATES DU BARA KAN VILL VI HA!
![]()
kul projekt keep up the good work
Låter bra, vi kör på det då ![]()

Detta kommer att bli skitbra! Tycker också att det är bra att någon bevarar bilen och inte har den som någon vinterpulka
Mycket bilder och updates vill jag ha, helt perfekt än sålänge ![]()

Jävligt fint projekt! kommer definitivt följas! ![]()

Kudos till detta fina arbete! Att du orkar mickla ner allt i molekyler och bygga upp det på nytt. Supersnyggt!
Och MYCKET updates vill vi ha!
Det ger inspiration!
0.008963