Mysko med värmen

MeduzaRacing
14 december 2012 · 101 Inlägg

Tja, har en nissan sunny 1.6 bensin. Det är så att jag inte får nån värme i kupen, men ibland kommer det ljummen luft, (när motorns tempmätare är på mitten). Annars iskall luft när jag öser på värmen. Kan också tillägga att bilen tar cirka 20-40min för motortemperaturen att bli varm eller dvs att mätaren är på mitten, när bilen är kall så är den
knyckig på låga varv när man ska iväg. Är inte så motorkunnig så enda jag gjort är sett till att den har kylarvätska.

//Tack på förhand

horbybonnen
14 december 2012 · 1 160 Inlägg

byt termostat eller ekonomiversionen wellpapp framför kylaren

MeduzaRacing
15 december 2012 · 101 Inlägg

kan tillägga att när motortempearturens mätare är på mitten mellan hot och cold eller lite över mitten ( som det brukar vara ) så kommer värmen sakta men säkert, men det tar alldeles för lång tid att få den varm. Skall kolla om jag får tag på ett termostat iallafall.

Spelis
15 december 2012 · 1 926 Inlägg

testa som någon sa att sätta wellpapp eller liknande bakom grillen/framför kylaren o se om den blir varm fortare. Byta termostaten skadar nog inte heller.

caromania Forummoderator
15 december 2012 · 9 296 Inlägg

Du vet att du har vatten i systemet antar jag? Fyll på med värmereglaget på max och motorn igång.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
MeduzaRacing
15 december 2012 · 101 Inlägg

Spelis skrev:
testa som någon sa att sätta wellpapp eller liknande bakom grillen/framför kylaren o se om den blir varm fortare. Byta termostaten skadar nog inte heller.

nu har ja testar med wellpapp framför kylaren, men det blev ingen skillnad, temperatursmätaren var ständigt vid cold. Hoppas det är så simpelt att det är termostatet för det börjar bli kallt här i finland sad

TooS Hjultomte
15 december 2012 · 1 500 Inlägg

Annars har du la skit i värmepaketet. Börja med o se om du kan hitta en vintertermostat smile annars får du blåsa det smile

Försökte hitta något på finska mekonomen. Men det e jäkligt svårt om man inte kan finska big_smile

Senast redigerat av TooS (15 december 2012)

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
MeduzaRacing
15 december 2012 · 101 Inlägg

TooS skrev:
Annars har du la skit i värmepaketet. Börja med o se om du kan hitta en vintertermostat smile annars får du blåsa det smile

Försökte hitta något på finska mekonomen. Men det e jäkligt svårt om man inte kan finska big_smile

okej blir nog att skaffa ett nytt termostat till att börja med, problemet är att jag suger på finska men kanske nån kompis kan hjälpa tongue iallafall, har läst en hel del trådar och dragit slutsatsen att jag kanske har luft i kylsystemet?? Borde det problemet bli löst om jag skaffar ny kylare? (har märkt att den läcker lite i högra nedersta kaneten).

Senast redigerat av MeduzaRacing (15 december 2012)

robbinT
15 december 2012 · 341 Inlägg

Det är inte så att du har för lite glykol och för mycket vatten så det har frusit? Kläm på slangarna och se om dom är stenhårda

MeduzaRacing
16 december 2012 · 101 Inlägg

okej jag ger upp, bilen kokade/värme nypte idag, blir att lämna jobbet till mer erfarna än mig själv.

UrPeppe Lastbilsbyggare
16 december 2012 · 389 Inlägg

troligen var kylsystemet fruset o därav ingen värme i kupen då den inte kan cirkulera vatten till värmepaketet

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Skoda V//RS
Quattro 4-ever
Audi quattro "Urquattro" (1987)
MeduzaRacing
16 december 2012 · 101 Inlägg

UrPeppe skrev:
troligen var kylsystemet fruset o därav ingen värme i kupen då den inte kan cirkulera vatten till värmepaketet

aha, okej tack iallafall

edit det var vattenpumpen som var sönder.

Senast redigerat av MeduzaRacing (20 januari 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang