Det gäller min Vr6a där jag har ombesiktning fram till 2013-01-02 . Bilen köptes obesiktigad 29 oktober och senast godkända besiktning var 2011-06-07
Jag besiktigade den i samma veva som jag köpte den och det blev några 2:or , fixade alla utom 1, (rost i sidobalk) och åkte in på ombesiktning den 2 december . Blev godkänd på alla punkter utom rosten som ska fixas i julhelgen och nu ska den ombesiktigas senast 2 januari då annars inträder körförbud
Bilens ordinare besiktningsperiod är 2012-01-01 till 2012-05-31 och borde således vara 2013-01-01 till 2013-05-31 med?
Om jag nu ombesiktigar golfen 2 januari 2013 och blir godkänd, är den då besiktigad fram till nästa besiktningsperiod 2014 eller måste jag åka in igen i januari till och med maj??
Hoppas det inte blev för rörigt men vill verkligen veta
Skall inte spela nån roll om de är vanlig bess eller efterkontroll bara den blir godkänd så är deb besiktad och är du då i rätt period så är de inga problem.
Skall inte spela nån roll om de är vanlig bess eller efterkontroll bara den blir godkänd så är deb besiktad och är du då i rätt period så är de inga problem.
Okej då fattar jag, vilket jäkla tur de blev som de blev då ju mao är den godkänd sen till sista maj 2014, de e nice !
min bil var avställd innan, sen besiktad i mars gick igenom, sen nu fick jag besikta igen i november vid min "vanliga besiktnings period" så så var det då iaf.
JO men då har du besiktad den ur period så då är de fullt normalt men om han gör en ombesiktning inom rätt period så skall den räknas som en godkänd besiktning i rätt period och bilen ska då va besiktad fram till nästa period nästa år.
JO men då har du besiktad den ur period så då är de fullt normalt men om han gör en ombesiktning inom rätt period så skall den räknas som en godkänd besiktning i rätt period och bilen ska då va besiktad fram till nästa period nästa år.
Precis det jag menar.. Eftersom med en jäkla tur så har jag ju till den 2 januari på mej att få bilen godkänd och att i och med besiktingsperioden för bilen är jan-maj så kommer bilen besiktigas inom besiktningsperioden
kör du bara in på efterkontroll så är det de tidigare datumet som gäller gör du en helt ny besiktning så blir de ju inom den nya perioden... har åkt på de själv!!!
Här är en som besiktigat innan sin tid och som var tvungen att göra en ny besiktning. Så att bara göra en efterkontroll inom sin tid fungerar inte, men ring och kolla för säkerhets skull hos bilprovningen.