Chrysler Voyager som puffar och dör

chryslermiss
30 december 2012 · 7 Inlägg

Jag har två chrysler en 97:a och en 96:a, båda puffar när man kör. Den ena puffar så den dör. Den vandrar i tongång. Men går oftast som en klocka kall. Vore trevligt med lite förslag på vad det kan vara för fel.

MVPerformance
30 december 2012 · 755 Inlägg

hur menar du med "puffar" att den misständer eller baktänder?

If you want to win, You mustn't loose.
Volvo 945 Turbo "TEAM ABBOORREEE" (1994)
chryslermiss
30 december 2012 · 7 Inlägg

Den ena misständer bara och den andra både misständer och baktänder.

chryslermiss
30 december 2012 · 7 Inlägg

Den som både misständer och baktänder går som en klocka när den är kall samt när den bara får gå på tomgång, när man sedan börjar köra så börjar den att hacka och som jag kallar det puffa. Sedan slutar det med att den dör vad man än gör. Försöker man då starta igen så går den igång men orkar inte hålla tomgången.

chryslerstratus
30 december 2012 · 440 Inlägg

Går dom så dåligt så borde det visas något felkod samt att Service Engine Soon bör lysa..

Felkoder kan man kolla upp utan OBD2-läsare, det går läsa av via mätarhuset.

chryslermiss
30 december 2012 · 7 Inlägg

Hur läser jag av mätarhuset då. Bussigt av dig att svara men jag kan inte så mycket om mina pärlor. Den ena har jag besiktningstid tills på torsdag så det är lite brått att få nya ideer om vad jag kan göra.

chryslermiss
30 december 2012 · 7 Inlägg

Service lampan lyser i båda bilarna ja.

MVPerformance
31 december 2012 · 755 Inlägg

kollat stiften? dåliga stift/kablar kan leda till dålig tändning, men får bättre tändning när motorn jobbar.

If you want to win, You mustn't loose.
Volvo 945 Turbo "TEAM ABBOORREEE" (1994)
chryslerstratus
31 december 2012 · 440 Inlägg

Kolla denna guiden, så felsökte jag på våran -99:a:

http://www.usabilforum.se/viewtopic.php … 963#p15963

Det kommer garanterat fungera att få ut felkoderna på det sättet, så ser du direkt varför lampan lyser.

chryslermiss
31 december 2012 · 7 Inlägg

Tjena nu har jag kört felsökningsmetoder på båda bilarna. 96:an visar 999 innan den börjar kollen med on/off metoden, den visar inget vid ACC - trip recet alltså inga P koder.
Den andra visar med blinkningar vid on/off metoden koderna 12  24  33  45  55 den sista är väl bara slut på koder vad jag förstår. Den visar inte heller något i ACC läget.

chryslermiss
31 december 2012 · 7 Inlägg

96:an som bara visar kod 999 går sämst.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang