Va ett tag sen de va uppdate, glömde kameran i garaget sen har ja hunnit vart sjuk, ordna me andra bilar mm mm . Sen har ja ju ca 2mil till garaget så de blir inte så mycke gjort på veckorna när man ska hinna me allt hemma också.
Men har hänt lite iallafall
Grundat hjulhusen
Svetsat lite under
Börjat med avgastunnel
Sen tror ja de blir såhär i bagaget me placeringen på grejjera, blir korta slangar å smidigt
Svetsat dit lite extra stag
Helsvetsat i bagaget, ska göras lite fästen mm sen slipa ner för lack
Skrapat bort underredsmassa å gjort rent å grundat
Tänkt å fortsätta i helgen å bli klar med bagaget och den sista rosten i höger balk ibak
ja hade väl tänkt å köra 1st 044 till catch sen 1st 044 efter catch . Menar du att de är bättre å köra pump med mindre flöde till catchen ? Och dubbla från catch? Isf kan de väl va smidigast me en förpump i fuelcellen till catch
_740tic skrev: ja hade väl tänkt å köra 1st 044 till catch sen 1st 044 efter catch . Menar du att de är bättre å köra pump med mindre flöde till catchen ? Och dubbla från catch? Isf kan de väl va smidigast me en förpump i fuelcellen till catch
Eftersom du kör returen ifrån fuelrailen till catchen & sen till tanken igen så är de ju ingen mening att ha en 044 som matar en catchtank tycker jag.. skulle hellre satsa på en förpump som inte har så stort krav på flöde då den ska bara hålla catchtanken full! ja har tänkt åka så ja skrev iallafall
Brago skrev: Eftersom du kör returen ifrån fuelrailen till catchen & sen till tanken igen så är de ju ingen mening att ha en 044 som matar en catchtank tycker jag.. skulle hellre satsa på en förpump som inte har så stort krav på flöde då den ska bara hålla catchtanken full! ja har tänkt åka så ja skrev iallafall
Du skriver att man ska köra returen till catch sen till tank , va blir de för fel på å köra retur från catch till tank å retur från fuelrail till tank. bara nyfiken
Brago skrev: Eftersom du kör returen ifrån fuelrailen till catchen & sen till tanken igen så är de ju ingen mening att ha en 044 som matar en catchtank tycker jag.. skulle hellre satsa på en förpump som inte har så stort krav på flöde då den ska bara hålla catchtanken full! ja har tänkt åka så ja skrev iallafall
Du skriver att man ska köra returen till catch sen till tank , va blir de för fel på å köra retur från catch till tank å retur från fuelrail till tank. bara nyfiken
Eftersom du ändå ska ha en retur från catchen till tanken så kan du lika gärna dra in returen från fuelrailen till catchen så hjälper den till att du alltid har fullt me soppa i catchen
Sen köpte ja även lite nya bromsar bak nu när bakaxeln ska göras iordning Nya ok, skivor, sköldar och mont sats. Belägg beställer ja på jobber istället
Började riva isär bakaxeln ikväll å plocka av alla grejjer
Plocka ur diffen ska svetsas lite mer än va som är gjort innan så de håller ordentligt
Slipat av, tog en stund körde med slipskiva och stålborste på vinkelslipen
Och såhär lämna ja de ikväll
Blir å måla nått lager till nästa vecka för nu blir de skidsemester tills på sönda så får väl se när de blir update igen när man nyktrat te
Beställde även polybussningar till länkarmarna ibak dom främre , har även lämnat div delar från bakvagnen på blästring. Har beställt justerbart momentstag till bakaxeln också vissa säger att de e de bästa dom köpt andra säger att de är kass, de visar sig... har tidigare haft beskymmer me en jävla hjulstuds på andra bilar så får väl hoppas de ordnar de:)
Målat färdigt länkarmarna mm ska pressa i dom nya bussningarna imorrn på jobbet
Köpte ett verktygsskåp av garagepolarn kan va bra å ha, va iväg å köpte lite krokar å sånt ida å hängde upp lite saker. Rensade ur på gamla verktyg som ja tog me upp te garaget. Ser lite tomt ut i skåpet men ja får väl köpa lite å fylla på. Annars har ja de mesta som man behöver i verktygsväg hemma istan.