ljudbygge till en kombi.

psaltarn psaltarn
30 maj 2005 · 31 Inlägg

Skall bygga om ljudbygget i min Mondeo kombi.

jag har

4 st 6x9
2 st slutsteg
1 12" bas

är det någon som kan hjälpa mig med detta
MVH Mattias

Tuben
30 maj 2005 · 238 Inlägg

ville du ha hjälp att byga ljudet i bilen, eller vad är det som du inte kan
fixa själv ?

psaltarn psaltarn
30 maj 2005 · 31 Inlägg

jag vill ha ritning eller förslag på hur jag skall bygga det.
matrial och allt annat kan jag fixa utan problem.

Theo
30 maj 2005 · 859 Inlägg

Hur gammal är Mondeon? Det går i 6x9or i framdörrarna på vissa äldre modeller (runt -94). Det kanske kan vara till någon hjälp.

/Theo

Fredde 855 t5
19 juni 2005 · 63 Inlägg

skippa 69 or !!  jag har precis blivit färdig i min volvo 855 !!   jag kör infinity ref kit fram å bak + mtx thunder 5500....i en sluten låda ,,,,jag upplever bättre värkningsgrad,,, satsa på sluten i kombi på kanske 40-45 liter !!  å bygg av 25mm mdf !! limma å skruva noga !!

TT-Avant
19 juni 2005 · 6 851 Inlägg

Vad är det för steg du har? är det 2.kanaliga eller 4-kanaliga? Vad är det för bas, går det ha den i en liten låda,ska den vara portad eller sluten?
mera info om sakerna oxå tack..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
DiVAN
19 juni 2005 · 22 Inlägg

Fråga till "Fredde 855 T5" varför sluten i en kombi??? nån teoretisk förklaring?? kör själv portad, bara nyfiken... Tackför svar...

å du, psaltarn skippa 6x9orna å kör 2duktigt bra kitsystem istället... Kappa, JBL eller nå annat skoj... själv kör jag JBL GTO 6.5 i mina dörrar spelar på som fan me slutstegen....

apoteket00 trucken
20 juni 2005 · 563 Inlägg

man kör lsuten ien kombi av andledningen att sluten hänger på bättre och man kan använda bilen innerväggar för att förstärka basen. jag håller med de andra och skippa 69orna om du vill ha lite insparation sounddomain.com där kan du söka efter ford.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
Tuppen
22 juni 2005 · 7 Inlägg

DiVAN skrev:
Fråga till "Fredde 855 T5" varför sluten i en kombi??? nån teoretisk förklaring?? kör själv portad, bara nyfiken... Tackför svar...

å du, psaltarn skippa 6x9orna å kör 2duktigt bra kitsystem istället... Kappa, JBL eller nå annat skoj... själv kör jag JBL GTO 6.5 i mina dörrar spelar på som fan me slutstegen....

Jag satte in US Blaster Yellow Combo kit: med 6,5" midar, bra diskanter och filter för under 600 spänn. Låter underbart...

Fredde 855 t5
14 juli 2005 · 63 Inlägg

har provat alla sorter ..sluten,bandpass,portad...upplevde att basen hängde med mer i sluten..!! kanske beror det på vilken bil å vilken bas man kör ??  kom gärna med förslag på ett portad låda som funkar å ger en bra verkningsgrad.. så provar jag gärna det big_smile  /Fredde

Bratten
14 juli 2005 · 288 Inlägg

Jag har en halvkombi men bygde så här:

http://www.garaget.org/show_ext.php?car … mage=62867

RX-7
Tack till: Creatix.se - Xtremt.se - RaidoPower.com - Ralphsdack.com - Wikingrekond.com - BRL Trollhättan - Jspec.se
Mazda Rx-7 Chargespeed "BRED o SINGEL" (1993)
Ford S-Max (2018)
turboskåpet
14 juli 2005 · 102 Inlägg

jag har en 745 kombi.. har två mds fanatic 12 or. Undrar vad som är bäst, att sätta basarna mot baksätet eller bakåt?! Ska sätta glas på baksidan, så det vore bra om det funkar bra att sätta dom mot baksätet..
tack på förhand!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang