Placera batteriet bak, val av kablar och koppling

ChriZtoffer GAS democar 2018!
28 januari 2013 · 8 744 Inlägg

jacker90 skrev:

ChriZtoffer skrev:
Det blir kanon. smile Du kan säkra av den kabeln med 250 eller kanske t.o.m 300a, inte godkänt enligt EMMAs regler men om du inte ska tävla i billjud på hög nivå så spelar det ingen roll.

Kan inget om sånt, dok skulle nog vara roligt o lära lite. får se om jag hittar något om det smile

ANL säkringar då eller? eller dom andra sortens?

Då är du mer än välkommen till en tävling i sommar! smile ANL-säkring är det klart vettigaste alternativet ja.

Vw-Andreas skrev:

ExtraKim skrev:

Vw-Andreas skrev:
De ända är om man står o tuggar start motor som kabeln kan bli varm så säkring behövs inte aldrig haft de heller

Eftersom du inte vet vad du talar om så kanske du inte borde låta så säker. Om den kabeln kortsluts så kan det börja brinna, så JO det behövs säkring om man vill ha en säker bil samt om man vill få ut något på försäkringen vid ev brand.

Då kan du förklara hur de fungera i en v70n

Där är kabeln dragen så original vilket ger ett annat läge, jag snurrade ihop det hela lite tidigare.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
ExtraKim Team dBAkuten!
28 januari 2013 · 3 263 Inlägg

Alla NYDRAGNA spänningsförande kablar i en bil skall avsäkras, svårare än så är det inte.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten
Austin Mini Estate "Bilstereo byggd med 150m stål." (1979)
Ford Escort Express "FleExpressen." (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang