Återställa servicelampa

antond93
10 februari 2013 · 114 Inlägg

Bilen vart servad för ett tag sen då servicelampan började lysa, men får den inte att försvinna helt, jag har provat med trippmätaren (många gånger), och vart till verkstad med obd, men den gick tydligen inte att släcka på det sättet heller, och nu lyser den när man startat och försvinner efter ett par minuter, och jag vill ju givetvis att den blir totalt återställd då jag inte vet om den har blivit återställd eller inte.

Det är en s70 -98

Senast redigerat av antond93 (10 februari 2013)

Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
10 februari 2013 · 2 100 Inlägg

97-99 går ej att släcka via trippmätarens knapp. Du får åka in till Volvo och fixa det smile

Tja!
SLG
10 februari 2013 · 498 Inlägg

Kan man visst. Har gjort det på min 99a

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
10 februari 2013 · 2 100 Inlägg

SLG skrev:
Kan man visst. Har gjort det på min 99a

Då har du en sen 99:a smile

Tja!
antond93
10 februari 2013 · 114 Inlägg

Så endast Volvo's verkstad kan släcka den?, för har vart till en annan verkstad som har försökt släcka lampan med obd och det kom inte ens fram på datorn att man kunde släcka den.

mackan95
21 oktober 2013 · 19 Inlägg

Gjorde det på min s70 99 i förra månaden. tror att jag satte nyckeln i första eller andra läget. tryckte ner trippmätare några sekunder och sedan upp u startläget. något sådant.

Saab 9-5 Vector "Black Saab Pearl" (2009)
Saab 9-5 Aero "Aero second gen" (2002)
blink_pj
22 oktober 2013 · 477 Inlägg

Brukar kunna krångla på farsans bil osså efter ja gjort service på den. det är en sen 99, går med knapptryckningar. Alla dörrar stängda, nyckel till läge 1 håll in trippmätaren och vrid direkt till läge 2. brukar får upprepa 2-5 gånger ibland innan lampan äntligen släcks.

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang