Thor billarm

forslin Forslin
17 oktober 2006 · 12 Inlägg

Jag behöver alla tips jag kan få av folk som har installerat ett Thor Alarm System. Jag har en Toyota Corolla. Jag uppskattar alla små och stora tips jag kan få.

//Forslin
Citroën C3 (2008)
Germax
17 oktober 2006 · 12 086 Inlägg

Jag har installerat Tholarm, vet inte riktigt vad jag ska säga.. larmet känns vettigt för den peng jag betala. Dosan känns ok och larmet i sig är visst lite plastigt kanske men vad gör man. Mkt kablage följer med.

Stötsensorn är lite rolig, om man har den på känsligast så går larmet om man startar en bil bredvid =P Så den bör man ställa ner om man inte vill springa ut till bilen hela tiden o larma av..

Sirenen är värsta skiten, det är nog den jag är mest missnöjd med.. den låter kanon i ca 5 sekunder sen byter den ljud till massa fåniga ljud, upprepar kanske 6-7 ggr. Låter högt o bra men nja..

Räckvidden är kanon, jag kan larma på/av bilen när jag står på min balkong o de är ca 80 meter  och genom ett par husväggar.

Du har inte kollat på larmen på blocket för 600-1000kr va? Isf kan du köpa exakt samma larm av mig mkt billigare. Nytt givetvis.

forslin Forslin
17 oktober 2006 · 12 Inlägg

okej, jag fick de för 350 kr på tradera. Jag har problem med att installera det. vet inte riktigt var man ska sätta kablarna. var på centrallåset och var på blinkerserna och vad ska man mer koppla in det i? MVH/Fredrik

//Forslin
Citroën C3 (2008)
Injen Husägare
17 oktober 2006 · 268 Inlägg

kopplade in ett sånt larm på brorsans ford focus -00, men det var lite bökigt att veta vart alla kablar skulle gå men det gick allt till slut. Du måste kolla om du har plus eller minus styrt centrallås och du kopplar kabeln till plus matningen till blinkersen.

no turbo shit just real power
forslin Forslin
17 oktober 2006 · 12 Inlägg

Injen skrev:
kopplade in ett sånt larm på brorsans ford focus -00, men det var lite bökigt att veta vart alla kablar skulle gå men det gick allt till slut. Du måste kolla om du har plus eller minus styrt centrallås och du kopplar kabeln till plus matningen till blinkersen.

hur tar man reda på om det är plus eller minus styrt?
Och var är plusmatningen på blinkersen? Är totalt okunnig
i detta ämne.

//Forslin
Citroën C3 (2008)
_Milli_
13 november 2006 · 144 Inlägg

finns kopplinsschema å beskrivning på svenska till detta larmet? funderar på att köpa det...

__Marcus Whitetrash
13 november 2006 · 589 Inlägg

JapMax skrev:
Jag har installerat Tholarm, vet inte riktigt vad jag ska säga.. larmet känns vettigt för den peng jag betala. Dosan känns ok och larmet i sig är visst lite plastigt kanske men vad gör man. Mkt kablage följer med.

Stötsensorn är lite rolig, om man har den på känsligast så går larmet om man startar en bil bredvid =P Så den bör man ställa ner om man inte vill springa ut till bilen hela tiden o larma av..

Sirenen är värsta skiten, det är nog den jag är mest missnöjd med.. den låter kanon i ca 5 sekunder sen byter den ljud till massa fåniga ljud, upprepar kanske 6-7 ggr. Låter högt o bra men nja..

Räckvidden är kanon, jag kan larma på/av bilen när jag står på min balkong o de är ca 80 meter  och genom ett par husväggar.

Du har inte kollat på larmen på blocket för 600-1000kr va? Isf kan du köpa exakt samma larm av mig mkt billigare. Nytt givetvis.

PMa gärna mig, eller något liknande..för jag är intresserad, såvida det inte finns nån anledning att det inte går att använda på min 855a...svårt att tro dock..

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
IamFredrik Blivande VD!
13 november 2006 · 64 Inlägg

Jag har också ett Thorlarm helt nytt... har inte orkat installera det... helt oöppnat, PMa mig om nån är intresserad, skickar iväg de billigt :p

Audi 100 Turbo 88B "Nazisten" (1988)
Chrysler New Yorker "Jänkisen" (1961)
Japs-Jens
13 november 2006 · 1 503 Inlägg

Kopplade in just detta larm i förra veckan samt centrallås som jag vunnit på tradera för 400 ink. frakt. Fungerade hur bra som helst! Bara till att fråga om ni undrar nåt. Har ännu inte hunnit med att koppla in fjärrstarten för motorn eftersom ljudbygget kommer före..men de kommer de me.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
_Milli_
13 november 2006 · 144 Inlägg

Oboy6 skrev:
Kopplade in just detta larm i förra veckan samt centrallås som jag vunnit på tradera för 400 ink. frakt. Fungerade hur bra som helst! Bara till att fråga om ni undrar nåt. Har ännu inte hunnit med att koppla in fjärrstarten för motorn eftersom ljudbygget kommer före..men de kommer de me.

finns det svensk beskrivning?

Sandman
14 november 2006 · 873 Inlägg

Fick bara beskrivning på Engrish till mitt paket.

"Please install the alarm system by the professional who have study the installation guide to make sure the system good running."

Det är därför lite luddigt men man förstår vad de menar om man har OK engelska kunskaper och lite grundläggande elkunskaper.

Support kan du nog dock titta till månen efter wink

Don't get mad, get even.
Mafghan
29 juni 2007 · 353 Inlägg

Oboy eller nån annan...

Hur tar man reda på hur ens centrallås är styrt? Om det är positivt/negativt? Eller nåt annat? Sitter med larmet och vill koppla in det men har fastnat sad  Hjäääälp skulle uppskattas mycket!

Enjoy....
Janken Driver
1 juli 2007 · 2 111 Inlägg

Fredrikkoraudi skrev:
Jag har också ett Thorlarm helt nytt... har inte orkat installera det... helt oöppnat, PMa mig om nån är intresserad, skickar iväg de billigt :p

Vad ska du ha för larmet? Vad har larmet för funktioner...dvs stötcensor osv...?

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
chripopper
29 januari 2008 · 26 Inlägg

Ni som kopplat in detta, hur gör man med kabeln som ska gå till dörrswitcharna? Jag kopplade den blå kabeln till lyset i bilen som tänds när dörren öppnas, och nu när jag trycker på lås upp knappen och öppnar en dörr så går larmet!! :S

Vad har jag gjort för fel nudå??

Och om jag låser upp med lås upp knappen så låser larmet och larmar igen efter typ 20sek... fattar ingenting!

Germax
29 januari 2008 · 12 086 Inlägg

chripopper skrev:
Ni som kopplat in detta, hur gör man med kabeln som ska gå till dörrswitcharna? Jag kopplade den blå kabeln till lyset i bilen som tänds när dörren öppnas, och nu när jag trycker på lås upp knappen och öppnar en dörr så går larmet!! :S

Vad har jag gjort för fel nudå??

Och om jag låser upp med lås upp knappen så låser larmet och larmar igen efter typ 20sek... fattar ingenting!

Den blå ska "jordas", alltså till jordswitcharna som sitter vid varje dörr. När dörren öppnas, jordas kabeln, larmet fattar att dörren är öppen.

Germax
29 januari 2008 · 12 086 Inlägg

_Milli_ skrev:
finns kopplinsschema å beskrivning på svenska till detta larmet? funderar på att köpa det...

Nej, det finns på värdelös engelska. Knappt begripligt.

Anners__
30 januari 2008 · 53 Inlägg

JapMax skrev:
Jag har installerat Tholarm, vet inte riktigt vad jag ska säga.. larmet känns vettigt för den peng jag betala. Dosan känns ok och larmet i sig är visst lite plastigt kanske men vad gör man. Mkt kablage följer med.

Stötsensorn är lite rolig, om man har den på känsligast så går larmet om man startar en bil bredvid =P Så den bör man ställa ner om man inte vill springa ut till bilen hela tiden o larma av..

Sirenen är värsta skiten, det är nog den jag är mest missnöjd med.. den låter kanon i ca 5 sekunder sen byter den ljud till massa fåniga ljud, upprepar kanske 6-7 ggr. Låter högt o bra men nja..

Räckvidden är kanon, jag kan larma på/av bilen när jag står på min balkong o de är ca 80 meter  och genom ett par husväggar.

Du har inte kollat på larmen på blocket för 600-1000kr va? Isf kan du köpa exakt samma larm av mig mkt billigare. Nytt givetvis.

Tja...vad tar du för ett larm...

MVH Anders

VW In My Heart
Volkswagen Golf Mk3 "Slowrider" (1996)
BMW 320i E46 "Tysken" (2000)
BanOne
23 mars 2008 · 2 Inlägg

chripopper skrev:
Ni som kopplat in detta, hur gör man med kabeln som ska gå till dörrswitcharna? Jag kopplade den blå kabeln till lyset i bilen som tänds när dörren öppnas, och nu när jag trycker på lås upp knappen och öppnar en dörr så går larmet!! :S

Och om jag låser upp med lås upp knappen så låser larmet och larmar igen efter typ 20sek... fattar ingenting!

Är det någon som vet om det går att stänga av att larmet aktiverar sig med automatik???
Sätter man sig i bilen, stoppar i nyckeln i tändningen och kommer på att man måste gå och hämta något....när man kommer tillbaka är alla dörrar låsta och larmet aktiverat...med nycklarna och larmdosan i bilen....i mina ögon en idiotisk funktion, går detta att avaktivera...någon som vet?

Mvh
Thomas

BanOne
27 mars 2008 · 2 Inlägg

Ingen som vet?

chripopper
8 april 2008 · 26 Inlägg

BanOne skrev:
Ingen som vet?

Jag satte ett relä som går till på lås upp signalen som jag satt på 3 sek. Detta relä skickar då +12 till tändningskabeln tror jag det är (eller dörrswitchkabeln) så larmet tror att jag vridit igång tändningen.

Jag har dock bara fjärrlåsfunktionen och inget som helst larm inkopplat eftersom jag har så pass gammal bil plus att jag inte gillade det, mest pga den fåniga sirenen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang