Toyota supra mkiv eurospec manuell prisfråga

Beckis90
8 mars 2013 · 20 Inlägg

Tjenare alla glada. Jag funderar på att köpa en Toyota supra mkiv eurospec manuell, alltså en vänsterstyrd!

Vad ligger dom här bilarna på i pris ungefär här i sverige om man vill köpa en pärla som är helst original?


Trevlig helg!

Toyota Supra "EURO spec" (1994)
stuntman Bilinspektör
8 mars 2013 · 47 Inlägg

Börjar från ca 200.000sek+ wink

Bilinspektör
Audi_powah
8 mars 2013 · 1 515 Inlägg

Finns nog inga originala där ute längre, eller de är nog rätt ovanliga hehe.

Men går nog att få en vänsterstyrd för 180k med lite kontakter smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Beckis90
9 mars 2013 · 20 Inlägg

Är dom såpass billiga? dom verkar ju kosta runt 270k+ i europa..

Toyota Supra "EURO spec" (1994)
mk4_andreas
9 mars 2013 ·

Finns några från 170k+ fast dom har gått rätt långt. fast beror ju på vad du är ute effter? Tt elr n/a?
Mvh

Elving_
9 mars 2013 · 675 Inlägg

Här är en långmilare: http://www.blocket.se/jonkoping/Toyota_ … 22&w=3

Men man får regga själv.

Volvo V90 (1998)
Toyota Aristo V300 "10th Anniversary" (2002)
Beckis90
9 mars 2013 · 20 Inlägg

Dubbel turbo samt manuell och dom jag hittat är betydligt dyrare än så smile

Toyota Supra "EURO spec" (1994)
Beckis90
9 mars 2013 · 20 Inlägg

Har som sagt lagt handpenning redan på en bil i tyskland som jag kommer antagligen köpa nästa helg. http://suchen.mobile.de/auto-inserat/to … ml?lang=de

Tycker den verkar extremt fin och helt ok pris för en såpass ovanlig bil men vad anser ni?

Toyota Supra "EURO spec" (1994)
SportPilot Ubåtsingenjör
9 mars 2013 · 7 232 Inlägg

helt klart fin bil... men för dyr, och du kollade efter en orginalbil vilket det där inte är.

kolla i usa... om us spec funkar då

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Beckis90
9 mars 2013 · 20 Inlägg

Grejjen är om du köper en bil från usa för 200 000 blir det runda slängar 300 000 med tull moms å frakt.  Ang. Bilen i fråga är den relativt nära original samt alla utbytta delar medföljer.   Min erfarenhet säger att priset är helt ok.. finns ju knappt några vänsterstyrda eurospec supror som är manuell.. på marknaden.. men jag kan som sagt ha fel men i mitt huvud är den värd 300k+ till rätt köpare.   Rätta mig gärna om jag har fel smile

Toyota Supra "EURO spec" (1994)
Audi_powah
9 mars 2013 · 1 515 Inlägg

Beckis90 skrev:
Har som sagt lagt handpenning redan på en bil i tyskland som jag kommer antagligen köpa nästa helg. http://suchen.mobile.de/auto-inserat/to … ml?lang=de

Tycker den verkar extremt fin och helt ok pris för en såpass ovanlig bil men vad anser ni?

Alldeles, alldeles för dyr!

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Jimmy_N Makaronborrare
9 mars 2013 · 993 Inlägg

Billigt var det ju inte tongue Supra har länge varit drömbil för mig med, men ska jag ha råd med en får det tyvärr bli ett högerstyrt importlik från Uk. Är sugen på att köpa något nu men samtidigt vill man ju gärna kunna få sålt skiten den dagen man vill köpa hus eller liknande

supraz
9 mars 2013 · 95 Inlägg

Beckis90 skrev:
Har som sagt lagt handpenning redan på en bil i tyskland som jag kommer antagligen köpa nästa helg. http://suchen.mobile.de/auto-inserat/to … ml?lang=de

Tycker den verkar extremt fin och helt ok pris för en såpass ovanlig bil men vad anser ni?

ser fin ut  och 240k för en original supra är inte så farligt verkar vara ett tte system på den. ska nog inte vara några problem att regga den i Sverige.
mvh

varför bromsa när man kan gasa
Beckis90
9 mars 2013 · 20 Inlägg

Är rättare sagt 260k när du plockar ut kontanter smile jag hoppas inte heller dom bryr sig om avgassystemet för jag kommer byta till original vid regbesiktningen men tyvär står de i fahrzenbriefet" *stavning*    men som sagt finns ju knappt nån med samma utrustning som är i närheten av original i europa.   Tack för alla svar:)

Toyota Supra "EURO spec" (1994)
supraz
9 mars 2013 · 95 Inlägg

sitter ju original på tte suprorna. de har 18" original fälgar och lite annan som skiljer de åt från de vanliga EU specen.
den ska vara original när du tar in. men har svårt att se att de ska hacka ner på det.

varför bromsa när man kan gasa
Beckis90
9 mars 2013 · 20 Inlägg

Jaha! Att den var en speciel  tte supra hade jag ingen aning om. Trodde det var en vanlig euro spec. Tack för informationen smile

Toyota Supra "EURO spec" (1994)
mkiv77
9 mars 2013 · 1 153 Inlägg

Ja hittar man en fin bil för 180k så ska man köpa en lott.Enligt mig så finns inte dom i fint bra skick med få mil.ca 250k får man lägga för en i bra skick och dokumenterad historia.

Beckis90
9 mars 2013 · 20 Inlägg

Verkar ju faktiskt så.. dom börjar bli riktigt ovanliga i originalutförande :-)   specielt här i sverige

Toyota Supra "EURO spec" (1994)
SylvesterStallone
9 mars 2013 · 1 433 Inlägg

wtf köp högerstyrt och spara 100k + få lite pulver i bilfan!

BMW 730D (2005)
Andromeda Rumpmas
9 mars 2013 · 3 860 Inlägg

Linkan_740 skrev:
Här är en långmilare: http://www.blocket.se/jonkoping/Toyota_ … 22&w=3

Men man får regga själv.

Väljer man automat på en sådan bil kan man ju lika gärna kapa av sig k*ken och försöka g*ka resten av livet utan när man ändå håller på smile

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang