Lacka bilen i polen!? =/

Braather (none)
24 oktober 2006 · 1 725 Inlägg

Saab900Racing skrev:
Jag vet flera stycken som har lackat sina veteran bilar i polen, Lacken är helt OK, Men tyvärr så finns det en tendens till att polakerna inte kan skilja på sina och andras saker om du fattar vad jag menar? Bland annat så funderar min farsa på att skicka ner en SAAB 96 2t på lack i polen.

okey... Men snälla.. förklara... skäl de saker då eller ?

MVH !

--Lev i går som det vore i morgon--
Opelola
25 oktober 2006 · 106 Inlägg

700 lät viserligen som ett helt reko pris för en hel omlackeringen plus allt jobb, men jag hade inte dragit ner till polen för att göra jobbet där. Jag lackade om min för då 8000 för allt jobb hos min mosters mans lackfirma, så man kan komma riktigt biligt undan här i sverige med.

Mvh Ola
Braather (none)
25 oktober 2006 · 1 725 Inlägg

Opelola skrev:
700 lät viserligen som ett helt reko pris för en hel omlackeringen plus allt jobb, men jag hade inte dragit ner till polen för att göra jobbet där. Jag lackade om min för då 8000 för allt jobb hos min mosters mans lackfirma, så man kan komma riktigt biligt undan här i sverige med.

hehe.. då kanske du vet var i sverige man kan göra det... som jag då smile ?? .. hehe.. Alltid bra med kontakter visserligen.. smile

--Lev i går som det vore i morgon--
MR_OK
31 oktober 2006 · 50 Inlägg

Var i kontakt med AG Tuning och de skulle ha 5000-6000zloty (13000kr) för en hellackering i pearl ink allt jobb och lack. Då snackar vi ett styling företag som är väletablerat sedan slutet av 90talet i Polen.
Bilar stylade av dem syns ofta i div styling tidningar i Polen samt i en Polsk tv kanal TVN turbo.

Braather (none)
31 oktober 2006 · 1 725 Inlägg

MR_OK skrev:
Var i kontakt med AG Tuning och de skulle ha 5000-6000zloty (13000kr) för en hellackering i pearl ink allt jobb och lack. Då snackar vi ett styling företag som är väletablerat sedan slutet av 90talet i Polen.
Bilar stylade av dem syns ofta i div styling tidningar i Polen samt i en Polsk tv kanal TVN turbo.

Tusen tack.. ska kolla upp det.. Tack för hjälpen

MVH Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--
Youngblood Billackerare
31 oktober 2006 · 737 Inlägg

pulk skrev:
Fick en polack att göra det här i sverige, betalade 3000 för hellack (invändigt insteg,bagage osv.) då stog han för allt grundarbete och grundmaterial, bilen en saab 9000 från 88 så var endel rostlagning och spackling på den. lacken däremot fick jag betala för. Nöjd med resultatet. Fast en nyare bil vore jag mera tveksam att inte låta en firma göra...Men att åka till polen och lackfirma där borde vara bra deal smile hemma i sverige får lackerarna bara använda vatten baserad fär men i polen är det fortfarande riktig!

Så... jag har målat min systers bil och.. en av mina egna på låtsas då.. eller? Jag tänkte i och med att jag målade med vatten baserade färger. Du får gärna förklara vad du menar.

Är man duktig på det man gör så kan man måla med både lösnings medels baserade färger och vatten baserade...

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
STriiiker
2 november 2006 · 609 Inlägg

Jag kommer från Polen och är där minst en gång per år, Tänkte bara poängtera vissa saker, positivt/negativt.

Värt att tänka på kan vara själva resan ner till en början, att åka t.ex färjan från Karlskrona till Gdynia kan vara dyrt, en tripp med bil kan gå på 4500 ungefär (finns billigare beronde på tiden på året)

Det är jävligt bra om man kan snacka polska med, många kan dålig engelska (om man vill undvika missförstånd) m.m

Priset kan vara billigt, men tänk på att risken för att bli blåst (på pengar/arbetet) kan vara stor, värt att kolla noga innan bestämmer sig.

Sen finns det fördelar, en är just priset. Kan nämna att även autoriserade verkstäder utför service billigare än i Sverige. Morsan lämnade in sin citroën (stora servicen) och fick betala mindre än halva beloppet för detta med en stämpel i boken. (detta var hos en autoriserad återförsäljare av Citroën i Warszawa) Allt utfördes rätt, och smidigt.

turboskåpet
2 november 2006 · 102 Inlägg

jag lackade min 745 för 3000kr.. i sverige. men då fick jag göra allt förjobb sj!
I priset ingick, maskering, grundfärg och lacken då.. jobbet gjordes på två dar tack vare ungslackering..  Jonssons billack i piteå.. kolla bilder..

MR_OK
2 november 2006 · 50 Inlägg

muppet skrev:
Värt att tänka på kan vara själva resan ner till en början, att åka t.ex färjan från Karlskrona till Gdynia kan vara dyrt, en tripp med bil kan gå på 4500 ungefär (finns billigare beronde på tiden på året)

Det är jävligt bra om man kan snacka polska med, många kan dålig engelska (om man vill undvika missförstånd) m.m

Jag åkte till Swinouscie för 2400 kr med bil å hytt t.o.r så kallad familjebiljett (2vuxna å 2 barn). Sen kan man alltid köra via tyskland å Sassiz 1300kr t.o.r.

Visst kan det vara bra att kunna polska, jag kan lite men snackar engelska med dem och kan säga att ingen har försökt blåsa mig. Men då ska man gå till större företag, går du till Kowalskis garage lack så får du räkna med att till 80% bli blåst, fråga alltid om referenser (gå att få även i Polen). Jag menar ta nu detta företag jag har kontaktat (ag tuning) kan man få bättre referenser än att bilar man byggt syns i tv och stylingtidningar och så vill de ha 5-6000zl för en hellack i pearl (5-6000zl = 12000-13500kr).

80cab96
3 november 2006 · 21 Inlägg

MR_OK skrev:
Var i kontakt med AG Tuning och de skulle ha 5000-6000zloty (13000kr) för en hellackering i pearl ink allt jobb och lack. Då snackar vi ett styling företag som är väletablerat sedan slutet av 90talet i Polen.
Bilar stylade av dem syns ofta i div styling tidningar i Polen samt i en Polsk tv kanal TVN turbo.

VAr just i kontakt med AG Tuning och dom ville ha 2500euro för hellack av min cabbe!!!!

Jonni
3 november 2006 · 1 256 Inlägg

Låt inte snålheten bedra visheten bara..
Det kan bli ett helvete om nått blir fel

MR_OK
3 november 2006 · 50 Inlägg

80cab96 skrev:
VAr just i kontakt med AG Tuning och dom ville ha 2500euro för hellack av min cabbe!!!!

Låter konstigt, jag frågade om pris i zloty. Du kan ju alltid höra med dem om varför vissa får hellack för 5-6000 zloty och andra ska betala 2500 euro.

bearrr Bmw<3
16 februari 2009 · 340 Inlägg

Saab900racing
Vet du vad fiman heter i polen som din pappa ska skicka bilen till och vad ligger priset på ?

Bjork OEM <3
16 februari 2009 · 6 957 Inlägg

bearrr skrev:
Saab900racing
Vet du vad fiman heter i polen som din pappa ska skicka bilen till och vad ligger priset på ?

Härlig lyftning av tråden tongue 2006 big_smile

OEM <3
Pathfinder
16 februari 2009 · 16 Inlägg

Det finns en firma i Aspudden som farsan lämnar sina utställningsbilar till.. De tar 5-7.000 beroende bil, ink färg & då är det grundjobb,grund lack,2ggr lack,3ggr klarlack. Som sagt kanonjobb! Farsan har vunnit 1 & 2 plats i europa & norden för toppbetyg på kärrorna,så lackarna vet vad de gör.. Ska kolla upp namnet på firman år er..

Ciao

Fuck life,before life fucks u!
evilaudio
16 februari 2009 · 16 195 Inlägg

Pathfinder skrev:
Det finns en firma i Aspudden som farsan lämnar sina utställningsbilar till.. De tar 5-7.000 beroende bil, ink färg & då är det grundjobb,grund lack,2ggr lack,3ggr klarlack. Som sagt kanonjobb! Farsan har vunnit 1 & 2 plats i europa & norden för toppbetyg på kärrorna,så lackarna vet vad de gör.. Ska kolla upp namnet på firman år er..

Ciao

de e HELT omöjligt.. man får ju knappt materialet för dom pengarna.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Amms
28 mars 2009 · 38 Inlägg

Du har inte kollat upp vad firman heter än?smile

Saab 900 coupé "Amms" (1994)
Rawad C20LET
28 mars 2009 · 1 041 Inlägg

Pathfinder skrev:
Det finns en firma i Aspudden som farsan lämnar sina utställningsbilar till.. De tar 5-7.000 beroende bil, ink färg & då är det grundjobb,grund lack,2ggr lack,3ggr klarlack. Som sagt kanonjobb! Farsan har vunnit 1 & 2 plats i europa & norden för toppbetyg på kärrorna,så lackarna vet vad de gör.. Ska kolla upp namnet på firman år er..

Ciao

låter skumt 5-7000kr för hel lack?
jag har åkt runt till en del lackerare o de begär 25000kr av mig för min calibra, nån som vet en lack firma som tar lite mindre här i stockholm?
/Rawad

Senast redigerat av Rawad (28 mars 2009)

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
bleedingstar
29 mars 2009 · 270 Inlägg

Pathfinder skrev:
Det finns en firma i Aspudden som farsan lämnar sina utställningsbilar till.. De tar 5-7.000 beroende bil, ink färg & då är det grundjobb,grund lack,2ggr lack,3ggr klarlack. Som sagt kanonjobb! Farsan har vunnit 1 & 2 plats i europa & norden för toppbetyg på kärrorna,så lackarna vet vad de gör.. Ska kolla upp namnet på firman år er..

Ciao

det lät ju skrämmande billigt.

Olsa66
21 juli 2009 · 236 Inlägg

Jag vil lacka min bil i Polen ogsåsmile

BMW 328 "Kolfiiiiber bimman" (1999)
Audi A4 "Space ship" (1997)
Volvo S80 V8 "Volvo goes V8" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang