S60 awd växellåda

Vallentinoo
18 mars 2013 · 146 Inlägg

tänkte kolla med någon om nån vet vad som är bäst, packboxen mellan lådan och koppling har gått och undrar vad som är bäst byta packning mellan låda och koppling eller köpa ny växellåda är inte så duktig när det gäller bilar så hoppas på bra svar. smile

Senast redigerat av Vallentinoo (18 mars 2013)

Nissan 200sx s13 "Thespinner" (1990)
Christian S
18 mars 2013 · 4 816 Inlägg

är det bakre vevaxeltätning som läcker? då räcker det ju att byta den och kanske även passa på att byta koppling när man ändå har nere växellådan.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Vallentinoo
18 mars 2013 · 146 Inlägg

Christian S skrev:
är det bakre vevaxeltätning som läcker? då räcker det ju att byta den och kanske även passa på att byta koppling när man ändå har nere växellådan.

aa det är den tror jag , för funderar på att byta koppling direkt , men tror inte den har tagit någe stryk då bilen har inte körts eller används så.

Nissan 200sx s13 "Thespinner" (1990)
Christian S
19 mars 2013 · 4 816 Inlägg

nä men man bruka passa på att byta när man ändå har nere lådan då det inte är så jätte kul att plocka ner den, framför allt inte på en awd när du har vinkelväxel och lite annan skit också som måste ner som inte finns på en fwd.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Vallentinoo
19 mars 2013 · 146 Inlägg

neej iofs lika bra göra allting rätt då, men tack för hjälpen då har man en del att göra nu smile

Nissan 200sx s13 "Thespinner" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang