Swedenrockers
Living life on two wheels.....
1 april 2013
· 835 Inlägg
Nja, det är inte helt säkert, det beror på hur originalet är inkopplat. Det behövs eventuellt växlande reläer för att koppla bort originalgivaren i det ögonblick som larmet ska styra c-låset.
Det beror på konstruktionen, och där är jag inte insatt eftersom jag gör på det andra sättet. Men troligtvis går det!
Chucknorris skrev:
Allright, men jag slipper skaffa reläer om jag gör på de andra sättet
Mmm, en motor (som består av en lindning och därmed är en induktiv last) är i det närmaste en kortslutning i startögonblicket. Lägger man sen till belastningen i form av arbetet av att flytta mekaniken så höjer man strömförbrukningen mer ändå, så det är med säkerhet så att c-låsmotorn drar mer än 1A (jag räknar på 1A eftersom du även måste ha en minussida på motorn för att den ska arbeta och den tar du kanske från styrutgången då också?).
Chucknorris skrev:
, e de säkert att 1,5 A inte räcker till att driva centrallåsmotorn?
Den i förardörren är INTE en motor, det är en givare som styr resten, därav de tre kablarna. Det finns däremot motorer med inbyggda givare men de har (oftast) fem kablar, två för motordelen som arbetar polvändande, och tre kablar för styrningen av de andra dörrarna precis som givaren du har på bilden.
Chucknorris skrev:
Tog föressten en bild för att visa motorerna och kablarna tillhörande dessa, konstigt att det sitter 3 till den i förardörren...
http://forumbilder.se/CDNL3/bild.JPG?width=150
Senast redigerat av Swedenrockers (1 april 2013)
Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.