Honda Civic Esi Hb -92 "blue" *nya bilder*

sir_daniel www.kudoz.se
26 februari 2007 · 3 802 Inlägg

olika blå med olika effekter wink

eleaken
26 februari 2007 · 278 Inlägg

fan va coolt wink vad ska du ha för ljud i bilen då smile

sir_daniel www.kudoz.se
27 februari 2007 · 3 802 Inlägg

kommer stoppa i ljudsystemet som satt i min datsun första sesongen.

alpine framsystem
mtx 12" bas
1st 2-kanal macromsteg
1st 4-kanaligt macromsteg
samt dvd/cd/radio huvudenhet

sir_daniel www.kudoz.se
28 februari 2007 · 3 802 Inlägg

pratade med min "skinntant" idag och den andra stolen är kanske klar för att kläs om på fredag big_smile

sir_daniel www.kudoz.se
1 mars 2007 · 3 802 Inlägg

lyckades med igårnatt när jag monterade listerna runt bakre sidorutornna att få vänsterrutan att gå i 1000 bitar sad
man ska inte mecka framåt 03-snåret.... Zzzzz
har iallla fall fixat en bättre beggad ruta...

södertälje allbildemo (som brukar vara dyra som as) tog 350:- för den, inget att diskutera tycker jag så den hämtas i morrn, får försöka fixa lite lim så jag kan limma dit rutan också smile

terazzi
1 mars 2007 ·

fan vad fin lack wink

Davv3
1 mars 2007 · 1 019 Inlägg

Ser riktigt bra ut wink Men vad sägs om en motortvätt ;D

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Chippen88
1 mars 2007 · 1 309 Inlägg

ser riktigt najs ut, klockren färgkombination

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing
terazzi
1 mars 2007 ·

asfint big_smile

sir_daniel www.kudoz.se
2 mars 2007 · 3 802 Inlägg

var idag på skroten och hämtade en bättre beggad sidoruta samt var hos glasmästaren o köpte lim för att limma dit den, gjorde det och nu står den och torkar till...

hämtade även andra överdraget till passagerarstolen som lagats/klätts om med bitar av mocka.

blir nog i morrn att fixa elen i dörrarna och montera i rutor och så för att kanske sedan börja ta loss instrumentbrädan så jag kan ta och sätta in den andra (om den nu inte ska moddas innan den åker i)

Corap
4 mars 2007 · 6 Inlägg

Jävligt inspirerande verk du utför, verkligen. Måste beundra dig för hur enkelt du får det att se ut. Skulle gärna vilja veta vad kostnaderna hamnar på i slutändan, och hur många ni är på projektet, lr sköter du all lackering osv solo?

www.popthehood.se is the shit!
Audi A6 (1998)
Mäki Långsam Perfektionist
4 mars 2007 · 4 800 Inlägg

Oj! Här har det hänt mycket sen jag kollade sist! smile Riktigt fint har det blivit

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
sir_daniel www.kudoz.se
4 mars 2007 · 3 802 Inlägg

Corap skrev:
Jävligt inspirerande verk du utför, verkligen. Måste beundra dig för hur enkelt du får det att se ut. Skulle gärna vilja veta vad kostnaderna hamnar på i slutändan, och hur många ni är på projektet, lr sköter du all lackering osv solo?

får tacka, det är inte så svårt det är grejen smile
slutkostnad, tja det vet jag inte ännu då den inte är klar.

hur många vi är på projektet, det är bara jag och ibland några vänner som rycker in när jag har för få händer, lackeringen hjälper en polare som är lackerare till med (samma som lackat datsunen) så tjänster och gentjänster.
material köpet billigt genom kontakter eller bytes till mot annat.
man ska inte betala mer än vad man behöver...

peter_1976 JDM
4 mars 2007 · 2 201 Inlägg

ser mycket bra ut. synd man inte har sånna kontakter (lackering) sad

Rangvald
4 mars 2007 · 182 Inlägg

Vad har du för budget på detta projektet? Med bilkostnader osv såklart smile

sir_daniel www.kudoz.se
4 mars 2007 · 3 802 Inlägg

har ingen budget på det, tar det allt efter det kommer, har ju fler bilar och annat som tar pengar så allt efter som.
datsunen som exempel har jag under snart 4 års tid lagt ner lite mer än 150' med då är allt inräknat som: 2 lacker, 2 ljudsystem (nya), 3 uppsättningar fälgar med däck, service grejor osv osv... så det drar iväg...

får räkna samma vad hondan kostat mig när den är "klar" då den kommer vara i min ägo några månader efter den är klar o i mitten av sommaren eller så sälja den för att få ihop pengar till nästa bygge smile

idag klädde jag också andra stolen (passagerarstolen) och har börjat med att få inredningen svart.


edit: köpte fälgrengöring idag så jag kan ge mig på motorrummet o fixa det smile
frågan är om det ska lackas i bilens färg eller lackas svart...

Senast redigerat av sir_daniel (4 mars 2007)

Corap
4 mars 2007 · 6 Inlägg

undrar över en sak, topplocken du har där hur stor skillnad utför den på motorn? (är en nybörjare som försöker lära sig smile ) och om det är enkelt och byta topplocken? och om det är något mer som ska bytas tillsammans med den

www.popthehood.se is the shit!
Audi A6 (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang