Skoda pickup blir rwd=)

Syftet med projektet är att lära sig något nytt.
  • 40 Följare
  • 14 343 Visningar
  • Uppdaterades senast 28 januari 2017
RFX
12 juli 2013 · 32 Inlägg

Tja vi är några grabbar som har fått för oss att bygga om min gammla pendlar bil. Det vi tänkt oss än så länge är följande.

1: Plocka bort allt onödigt (fixat)
2: Stoppa i en gammal volvo snurra som vi har i en 740 som bara står i garaget.
3: Hänga upp en volvo axel med stegar bak.
4: Stoppa i rallystolar med bällten.
5: Bredda 2st plåtfälgar.
6: bredda hjulhusen bak.
7: Åka fort.

Framtids planen är att skaffa en mopar 318 att ha i stället för volvo snurran.

Komentera gärna vad ni tror om det. Bilder kommer komma upp lite då och då när vi får tid över för datorn.

Mvh Snabba grabbar.

Senast redigerat av RFX (14 juli 2013)

joakim89
12 juli 2013 · 1 265 Inlägg

RFX skrev:
Hej vi är några grabbar som har fått för oss att bygga om min gammla pendlar bil. Det vi tänkt oss än så länge är följande.

1: Plocka bort allt onödigt (fixat)
2: Stoppa i en gammal volvo snurra som vi har i en 740 som bara står i garaget.
3: Hänga upp en volvo axel med stegar bak.
4: Stoppa i rallystolar med bällten.
5: Bredda 2st plåtfälgar.
6: bredda hjulhusen bak.
7: Åka fort.

Framtids planen är att skaffa en mopar 318 att ha i stället för volvo snurran.

Komentera gärna vad ni tror om det. Bilder kommer komma upp lite då och då när vi får tid över för datorn.

Mvh Snabba grabbar.

Låter skoj.
men bygg på en caddy skåp, dom har bladfjädring bak, blir lättare att montera annan bakaxel

RFX
12 juli 2013 · 32 Inlägg

joakim89 skrev:

RFX skrev:
Hej vi är några grabbar som har fått för oss att bygga om min gammla pendlar bil. Det vi tänkt oss än så länge är följande.

1: Plocka bort allt onödigt (fixat)
2: Stoppa i en gammal volvo snurra som vi har i en 740 som bara står i garaget.
3: Hänga upp en volvo axel med stegar bak.
4: Stoppa i rallystolar med bällten.
5: Bredda 2st plåtfälgar.
6: bredda hjulhusen bak.
7: Åka fort.

Framtids planen är att skaffa en mopar 318 att ha i stället för volvo snurran.

Komentera gärna vad ni tror om det. Bilder kommer komma upp lite då och då när vi får tid över för datorn.

Mvh Snabba grabbar.

Låter skoj.
men bygg på en caddy skåp, dom har bladfjädring bak, blir lättare att montera annan bakaxel

Det är skit roligt att testa olika lösningar. allt kan inte vara lätt mvh

wBes
13 juli 2013 · 405 Inlägg

Har alltid undrat hur det skulle se ut med en RWD Skoda pickup och äntligen får jag svar på min filosofi, kommer följa detta med stort intresse!

Hit the clutch, hit the gear, hit the gas and I'm gone
RFX
13 juli 2013 · 32 Inlägg

wBes skrev:
Har alltid undrat hur det skulle se ut med en RWD Skoda pickup och äntligen får jag svar på min filosofi, kommer följa detta med stort intresse!

Tja vi är glada att vi kan göra någon glad med våra dumma påhitt. Idag påbörjade volvo snurran sin fär in i skodans rostiga kaross.

joakim89
20 juli 2013 · 1 265 Inlägg

hur gick de?

joakim89
20 juli 2013 · 1 265 Inlägg

hur gick de?

RFX
21 juli 2013 · 32 Inlägg

Hej alla nyfikna har varit lite dåligt med bilder än så länge för jag har inte hittat kameran förens i dag och då var batteriet helt slut. Nu ska ni få veta det viktiga och roliga. Volvo motorn passade kalas bra med lite ombyggnad i motorrummet på skodan. Min projekt polare svetsade i hopp 2fästen så man kan använda volvo framvagnen. Vi monterade framvagnen och flyttade rattstången då den var så mycket i vägen för växellådan. Nästa steg vi tar är att helsvetsa fast fästena till framvagnen i ramen sen så ska det göras 2fästen till 2stag sen är det bara hiva i motor och låda så vi kan börja med bakvagnen och allt annat smile bilder kommer innom en snar framtid.

RFX
23 juli 2013 · 32 Inlägg

En liten uppdate nu när jag endå sitter här och väntar på lunch. Igår svetsades fästena till framvagnen dit och rattstången fick lite fästen så den sitter i rätt höjd. I kväll tror jag Vi ska försöka få dit lite stag till framvagnen och kanske ta lite bilder så ni får se liken vad tror ni om den planen? Mvh Rfx

RFX
5 augusti 2013 · 32 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/128/127858/127858-c0312b61e078585e823412128d92aaf7.jpg
våran nya tank till busbilen=)

https://www1.garaget.org/gallery/images/128/127858/127858-bb8daed0f48c8d431e21bb4fe7997cdf.jpg
motorn är på platts och det är ju knappt trångt ens

https://www1.garaget.org/gallery/images/128/127858/127858-ba01315e552ff0225bff3c837ebc9ca2.jpg
lite tajt men går nog med lite lägre profil.

RFX
17 augusti 2013 · 32 Inlägg

Tja alla som undrar vad vi gör i vårat garage igentligen. Jag kan medela att fästena till bakaxeln är nästan helt klara bara ett litet stag kvar sen så har vi fixat alla bromsar så dom tar bra:) om ni vill kan mer bilder läggas upp. Vi har även blivit inbjudna att bli medlem i najs racing team mvh Rikard

NSS207
18 augusti 2013 · 515 Inlägg

Ni lär ju få ha en lite större tank än en 6kg brandsläckare om ni kör volvo motor, haha! Men ska bli kul detta!

§9 Annonsering gäller även signaturen!
RFX
18 augusti 2013 · 32 Inlägg

Går nog i några liter och det är ju bara 402m och burna lite sen får vi väll se hur länge tanken räcker. Vi gör sånt andra är för fega för kan vi säga:)

Hofgreven
4 oktober 2013 · 27 Inlägg

Prenumeration lagd!
Hur går det för er?

RFX
5 oktober 2013 · 32 Inlägg

Hofgreven skrev:
Prenumeration lagd!
Hur går det för er?

Tjenare har varit dåligt med uppdateringar men vi har provkört men gick inte helt 100 men det börjar ta sig. Vi har även fått sponsring från lite olika firmor som värkar gilla vårat bygge. Mvh Rikard

joakim89
5 oktober 2013 · 1 265 Inlägg

kommer de bilder snart?

RFX
6 oktober 2013 · 32 Inlägg

joakim89 skrev:
kommer de bilder snart?

Tja ja jag måste värkligen ta tag i det. Kommer komma en liten film på provkörningen med mvh R

joakim89
6 oktober 2013 · 1 265 Inlägg

kommer flaket vara likadant som original? annars är de ju inge spännande

RFX
6 oktober 2013 · 32 Inlägg

joakim89 skrev:
kommer flaket vara likadant som original? annars är de ju inge spännande

Tjenare det har du rätt i det kommer se orginal ut förutom nya hjulhus dom ska byggas och så blev det en liten lucka i flakgolvet för bakaxel klumpen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang