Koppla in digital fotoram i bilen på 12v batteri, går det reglera spänningen till 5v?

Hassman
8 augusti 2013 · 493 Inlägg

Tjenare! Jag har för avsikt att dra in 3-5st digitala fotoramar i bilen, men dessa ligger alltså på 5v, och jag undrar om det finns något sätt att reglera spänningen dom får?

Alternativt finns det något sätt att sätta i ett extra MC batteri på 6v i bilen och köra det på generatorn på något vis?

Edit: Kan det gå att använda en sånhär på varje fotoram?

http://www.kjell.com/sortiment/el/elekt … 805-p90061

Senast redigerat av Hassman (8 augusti 2013)

Sponsor: www.12vled.se
Volvo S40 (2002)
Evildan
8 augusti 2013 ·

http://www.autopartner.se/hitec-sbec-5a … c-328.aspx
är en annan lösning.
vet ej förbrukningen på de ramar du tänkt använda, denna klarar 3A kontinuerligt och 5A peak.
(har den att spänningssänka ett LiPo ack drivandes 2st 30kg servon på FG RC-Trucken)

ExtremeBoost
8 augusti 2013 · 312 Inlägg

Usb laddare till 12v brukar väl ha en utspänning på 5v.

Volvo 940 Turbo Plus "940 Turbo SFRO" (1993)
Hassman
8 augusti 2013 · 493 Inlägg

Laddaren skickar ut 5v och 1Ah iallafall, så ramarna drar nog inte allt för mycket. Men den jag länkade till, kan den fungera? Vill gärna få tag på grejer omgående då jag vill ha detta klart i helgen smile

Sponsor: www.12vled.se
Volvo S40 (2002)
Sandvikenssnabbaste
8 augusti 2013 · 95 Inlägg

Snyggaste vore en s.k DC-DC omvandlare som går från 12V ner till 6V, dom kostar ett par enstaka hundralappar men då kan du köra hög effekt oxå smile

Hassman
8 augusti 2013 · 493 Inlägg

EmpisSandviken skrev:
Snyggaste vore en s.k DC-DC omvandlare som går från 12V ner till 6V, dom kostar ett par enstaka hundralappar men då kan du köra hög effekt oxå smile

En sån såg rätt smidig ut! Du vet inte vart man kan få tag på en sån i butik?

Hittar en på biltema men den är till cigguttag och har bara en kontakt också, behöver ju som sagt kunna koppla in 3-5 fotoramar tongue

Senast redigerat av Hassman (8 augusti 2013)

Sponsor: www.12vled.se
Volvo S40 (2002)
Sandvikenssnabbaste
9 augusti 2013 · 95 Inlägg

Hassman skrev:

EmpisSandviken skrev:
Snyggaste vore en s.k DC-DC omvandlare som går från 12V ner till 6V, dom kostar ett par enstaka hundralappar men då kan du köra hög effekt oxå smile

En sån såg rätt smidig ut! Du vet inte vart man kan få tag på en sån i butik?

Hittar en på biltema men den är till cigguttag och har bara en kontakt också, behöver ju som sagt kunna koppla in 3-5 fotoramar tongue

Enklaste är nog att beställa från t.ex Elfa smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang