Maltes Nissan 200sx s13

Mitt mål är och vara klar till Elmia, köra upp och spendera helgen & ha de riktigt nice med lek och cruise i bilen man byggt! Något som verkar ha missuppfattats en del i tråden är att jag ska ställa ut på elmia, men det ska jag inte. Däremot kanske jag ställer upp i burnout showen! Kul att du kikar på tråden, se till & följ mitt äventyr tills Elmia 2014!
 Yo
  • 76 Följare
  • 83 638 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 december 2014
falkon93
6 februari 2014 · 343 Inlägg

Yo skrev:

falkon93 skrev:

Yo skrev:

Ja får inte till de  riktigt, vad har du använt för verktyg när du lossat de två nedersta bultarna till höger?

en kortad ring nyckel använde jag

En kortad nyckel till grenröret alltså?

Hoaken skrev:
Som senaste skriver.. jag kapade 2 13 nycklar som ja använde mig av tyvärr är det nog enda sättet ... samma grenröret får man oxå trixa med ! ligg ner å filosofera å ta de lugnt så kommer den tillslut ! smile

Köp några nycklar på biltema å kapa å prova!smile

Bättre jag kapar de gammla ja har och sen köper nya, har nog någon gammal sliten från nittonhundrafösie smile
Du använde alltså en kortad på till och få av en av downpipe bultarna?smile

du får skruva bort gren röret med turbon och dp på, få jag lyckades aldrig att komma åt den sista bulten hur mycket jag en kortade nycklen smile

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!
Volvo 940 turbo "de är ju bara en volvo" (1993)
I_am_lost1 system7
6 februari 2014 · 737 Inlägg

kapa nycklar för att få av grenröret på en ca18? det låter dumt lol bilen står ju redan på pallbockar så det ska inte vara några problem att få loss dom roll den närmast torpedväggen tar du ovanifrån och den andra under har jag för mig. hoppas inte du kör med en 13 nyckel på grenrörs muttrarna cool

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx "s13" (1994)
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
Yo Malte
6 februari 2014 · 269 Inlägg

I_am_lost1 skrev:
kapa nycklar för att få av grenröret på en ca18? det låter dumt lol bilen står ju redan på pallbockar så det ska inte vara några problem att få loss dom roll den närmast torpedväggen tar du ovanifrån och den andra under har jag för mig. hoppas inte du kör med en 13 nyckel på grenrörs muttrarna cool

Haha nejdå, 14 har jag på grenrörbultarna smile tog du av dp innan du plocka av grenröret?roll

I_am_lost1 system7
6 februari 2014 · 737 Inlägg

Yo skrev:

I_am_lost1 skrev:
kapa nycklar för att få av grenröret på en ca18? det låter dumt lol bilen står ju redan på pallbockar så det ska inte vara några problem att få loss dom roll den närmast torpedväggen tar du ovanifrån och den andra under har jag för mig. hoppas inte du kör med en 13 nyckel på grenrörs muttrarna cool

Haha nejdå, 14 har jag på grenrörbultarna smile tog du av dp innan du plocka av grenröret?roll

Det lät bra smile den har jag för mig är riktigt krånglig att få bort, men om du får av den så går det mycket lättare att få få bort grenröret från bultarna för dp-n slår i axen har jag också för mig, smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
Nissan 200sx "s13" (1994)
norrmanmarcus
6 februari 2014 · 3 Inlägg

kommer att bli goo

Volvo V70 2,5T "Wofflan" (2005)
hultfan
6 februari 2014 · 34 Inlägg

Riktigt kul att följa ditt projekt, hoppas man kan ta sig till elmia å få se den där!smile

Yo Malte
7 februari 2014 · 269 Inlägg

norrmanmarcus skrev:
kommer att bli goo

fint norrman !

hultfan skrev:
Riktigt kul att följa ditt projekt, hoppas man kan ta sig till elmia å få se den där!smile

tack ! ja den ska ju alltså inte bli utställd på Elmia tyvärr men lär härja runt jönköping hela helgen, så om du ser den på A6 eller så, kom gärna och titta smile

Yo Malte
7 februari 2014 · 269 Inlägg

Efter mycket slit och men så vart grenröret av! med 2 knäckta downpipe bultar, tur man ska ha ny turbo.

Är det vanligt att turbon är vit på avgassidan? Vad kan det bero på ifall det är något konstigt?
nya grenröret påhängt ! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177977/177977-cbf03d8772707c7efa21e195ca4c82ab.jpg

Yo Malte
10 februari 2014 · 269 Inlägg

Hej ! Fick track-ID till det sista paketet, beställde ju en hel del för ett par veckor sen, men detta företaget har segat något enormt ! men det förväntas iallafall anlända hos mig på fredag vilket är nice smile
Kommer lite godis & lite nödvändigt smile

Annars på senaste jag har svetsat förstärkning till grenröret samt finlir med front och bakkjol som vanligt...
Kommer en update med bilder senare ikväll när ja är klar för natten smile

Yo Malte
11 februari 2014 · 269 Inlägg

Hallå nyss kommit in efter ett par timmar i garaget:cool:

Gått över hela fronten och sedan sprutspacklat, efter denna gången och ett par timmar till så bör den vara helt klar och sedan sättas upp för och inte tas av på länge big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177977/177977-c603be9d24dfc9b3e7462f5763af8e78.jpg


Svetsade ett stag i grenröret för och förhindra sprickor i svets-fogarna,blev ju inte snyggaste fogarna, men det var lite svårt och komma till, som tur är så syns det ju inte ändåsmile
Tror ni det här räcker? Eller borde jag förstärka den på något mer ställe med?

https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177977/177977-da9af195f7b9ab2c1c9e41ff8dbf8a79.jpg

Allt för denna gången ! ge mig lite kritik på det hela nu va !wink

Yo Malte
13 februari 2014 · 269 Inlägg

Jobbat extra denna vecka så har inte blivit så mycket med bilen, men ska bli skönt och få gjort ett par timmar i helgen även om ja bara har en dag ledigt smile

KImpaaaaa
14 februari 2014 · 8 Inlägg

Ser bra ut man! Ska bli kul och se slutresultatet, fortsätter du i denna takten behöver jag inte vänta länge till wink

FjonkeeN93 Volkswagen <3
14 februari 2014 · 1 132 Inlägg

Tvivla lite om denna kommer att passa in på elmia. Känns lite halvseriöst gjort ''/
Dock kan jag ha jävligt fel! Du får bevisa att min känsla är fel!smile

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Yo Malte
14 februari 2014 · 269 Inlägg

KImpaaaaa skrev:
Ser bra ut man! Ska bli kul och se slutresultatet, fortsätter du i denna takten behöver jag inte vänta länge till wink

tack! smile Är ute på gatorna innan elmia !

FjonkeeN93 skrev:
Tvivla lite om denna kommer att passa in på elmia. Känns lite halvseriöst gjort ''/
Dock kan jag ha jävligt fel! Du får bevisa att min känsla är fel!smile

Ja det här är ju inget showbygge, du kanske missförstår mig, ska inte ställa ut på elmia men däremot så har jag som mål och vara klar innan Elmia, taggar helgen något fruktansvärt smile

Som sagt inget showbygge, utan de ska i mina ögon bli en snygg gat-bil och en hel del lek:)
Men det är väldigt bra med konstruktiv kritik, utveckla gärna mer vad du tycker borde ha gjorts på ett bättre sätt smile

Mvh Malte

Senast redigerat av Yo (14 februari 2014)

Bosse86 Nissan 200sx drifting
14 februari 2014 · 356 Inlägg

ser bra ut kämpa på

Yo Malte
14 februari 2014 · 269 Inlägg

Bosse86 skrev:
ser bra ut kämpa på

Tack så mycket smile

Blir update senare i helgen:)

Yo Malte
18 februari 2014 · 269 Inlägg

Hallå!
Vill mest bara berätta att jag startat ännu ett sammarbete som kommer stödja mig i bygget!
Annars kommer de en update om ett par dagar med en paket men en hel del godis, sen kommer det också hända en hel del:)
www.spacer.se
http://forumbilder.se/DBT5B/skarmavbild-2014-02-18-kl-03-29-26.png

DrenneR
18 februari 2014 · 336 Inlägg

härligt malte! närmar de sig fälgar nu också då eller? wink

BMW 535i (1990)
Yo Malte
18 februari 2014 · 269 Inlägg

DrenneR skrev:
härligt malte! närmar de sig fälgar nu också då eller? wink

Ja men de får de bli efter den fått färg på sig big_smile

DrenneR
18 februari 2014 · 336 Inlägg

Yo skrev:

DrenneR skrev:
härligt malte! närmar de sig fälgar nu också då eller? wink

Ja men de får de bli efter den fått färg på sig big_smile

ähh vi drar till biltema så häller vi på lite färg en kväll wink

BMW 535i (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang