Köpråd: Bra bil för 70.000?

chryslerstratus
22 augusti 2013 · 440 Inlägg

TS: Har alla dem du frågat ägt en PT Cruiser eller i sin tur haft någon bekant som ägt en? Mycket kan gå ryktesvägen.

Det är inte världens bästa bil, men det är ingen skitbil heller, jag tror bestämt att den ligger mer positivt till än många andra bilar.

Designen är ju ganska häftig också, fint retrostuk.. på med ett par kromfälgar och det gör susen.

Ejan
23 augusti 2013 · 648 Inlägg

Du kör inte så mycket som jag förstod det alltså är ägandekostnader och bensin inte så jätte viktigt kan tänkas. och en sedan-modell är det som är tilltänkt ?

Jag tycker du ska titta på en Lexus IS200 som finns långt under och till din budget beroende på årtal och mil

Det är en väldigt trevlig bil som än idag känns modern och har en otroligt bra kvalitet och känns extra speciell jämfört med vanlig valfri svenssonmodell. Den är driftsäker och billig att serva, inga problem med delar och service då det är Toyotas "Premium" märke så att säga

Den drar väl inte så mycket bensin  räkna runt litern ,går på 0.8 långfärd,, jag var väldigt nöjd med min och väljer en sån varje dag framför likvärdig BMW

Senast redigerat av Ejan (23 augusti 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang