Volvo v70 T5 -99

Satsar på att få ett riktigt gött stuk på denna samt ett välljudande ljudsystem
  • 43 Följare
  • 65 085 Visningar
  • Projektet avslutat 11 mars 2015
Dannekkk
12 februari 2014 · 322 Inlägg

volvo740_robban skrev:

Dannekkk skrev:

volvo740_robban skrev:
Schysst v70=) kul me nån mer som kör volvo i kba smile synd ja inte har kvar min Rhmm där va de 3 tum hela vägen utan dämpare lät sjuukt gött big_smile håller själv till i kungsbacka smile MVH Robban

Tack! säger detsamma, fan va kul med lite folk från kungsbacka som är bilintresserade! kan tänka mig att det lät mysigt wink ska nog köra 3 tum med en dämpare men det låter nog gött de med! vi får väl mötas upp någonstans sen när jag har körkort och snacka lite skit! wink

Kan vi göra:) du har säkert sett mig hade en lazerblå förra sommaren:) nu har ja bara 740in kvar å en bruks il som du ser bland mina bilar:D kolla gärna min trådsmile mvh

aha jo den laserblåa har jag sett! ska kolla wink

Dannekkk
14 februari 2014 · 322 Inlägg

blir en skriftlig uppdatering idag! har fått hem Reparationsatsen till baklucks inredningen och sen har jag fått hem 4 st led lampor (Vita) som jag ska sätta på lite snygga ställen! har även börjat lacka stänkskydden, blev faktiskt bättre än förväntat, trodde plasten skulle börja resa sig så fort jag började lacka men det blev bra som sagt! uppdatering med bilder kommer såfort jag får ordning på mobilen, den vill inte skicka in bilderna till datorn..

TBergsten
14 februari 2014 · 996 Inlägg

Dannekkk skrev:
blir en skriftlig uppdatering idag! har fått hem Reparationsatsen till baklucks inredningen och sen har jag fått hem 4 st led lampor (Vita) som jag ska sätta på lite snygga ställen! har även börjat lacka stänkskydden, blev faktiskt bättre än förväntat, trodde plasten skulle börja resa sig så fort jag började lacka men det blev bra som sagt! uppdatering med bilder kommer såfort jag får ordning på mobilen, den vill inte skicka in bilderna till datorn..

Så länge du inte slipar ner dom brutalt och kommer ner till råplasten så ska det gå bra smile

Dannekkk
14 februari 2014 · 322 Inlägg

TBergsten skrev:

Dannekkk skrev:
blir en skriftlig uppdatering idag! har fått hem Reparationsatsen till baklucks inredningen och sen har jag fått hem 4 st led lampor (Vita) som jag ska sätta på lite snygga ställen! har även börjat lacka stänkskydden, blev faktiskt bättre än förväntat, trodde plasten skulle börja resa sig så fort jag började lacka men det blev bra som sagt! uppdatering med bilder kommer såfort jag får ordning på mobilen, den vill inte skicka in bilderna till datorn..

Så länge du inte slipar ner dom brutalt och kommer ner till råplasten så ska det gå bra smile

jodå det blev bra! fattas bara klarlack nu som jag tänkte köpa imorgon smile vill ladda upp lite bilder men datorn hittar inte mobilen när man kopplar in den.. får se om jag kan lösa det ikväll.

Dannekkk
2 mars 2014 · 322 Inlägg

Liten update. Har varit och köpt en ny laddare idag ( Ctek Zafir 100) och den verkar få igång det gamla batteriet igen så då slipper jag köpa nytt big_smile sen har jag köpt lite färg till grillen och stänkläpparna är nästan klara , har tyvärr inga bra bilder på det men ska fixa det... sen har jag även dragit AUX kabeln till mittfacket smile

här kommer en närmare bild på hur slutstegen sitter. Ska beställa kabelstrumpa på måndag så blir det lite snyggare kabeldragning smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-ebaab3f623c43fc7dd87472d76376a71.jpg

Kommer nog en större uppdatering i slutet på veckan men det är en hel del plugg till körkort också men försöker hinna med så mycket som möjligt smile

Dannekkk
4 mars 2014 · 322 Inlägg

Har sleevat alla kablar nu, tog tyvärr inte så många bilder för mobilen dog sad men här kommer lite bilder så ni får se hur det kommer se ut på ett ungefär smile

såhär ser sleeven ut, detta är bara strömkablarna men det kommer ju betydligt fler med samma sleeve.

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-1ef8b09b3e2d127114fcb148bfe502bd.jpg

Har köpt ett nytt ändrör också från biltema så det åker på så fort jag får tid och ork smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-c8fad608160e330bdf6c4beb634e6c2f.jpg


Skulle vilja se lite kommentarer! Blir väldigt mycket roligare att ha en projekttråd då big_smile

TBergsten
5 mars 2014 · 996 Inlägg

Snyggt där med kablarna smile Ändröret är väl dock lite sådär, gav bort mitt till en kompis och köpte ett redigt 4,5" från JT smile Men trivs du med det så, då ska du ha det! Vad händer härnäst? smile

Dannekkk
5 mars 2014 · 322 Inlägg

TBergsten skrev:
Snyggt där med kablarna smile Ändröret är väl dock lite sådär, gav bort mitt till en kompis och köpte ett redigt 4,5" från JT smile Men trivs du med det så, då ska du ha det! Vad händer härnäst? smile

Tack! jo jag håller med till viss del .. trodde det skulle vara större men det var en kompis som köpte det åt mig.. kostade ju 170 spänn så jag chansade lite hehe smile får bli ett större sen när 3 " åker på smile

Ska klarlacka stänkläpparna så är dem helt klara, grillen har jag snyggat till lite ska bara hitta ett lim så jag kan limma fast ribban med emblemet smile Efter min födelsedag blir det en beställning på däck.. lite tråkig utgift men riktiga däck måste man ju ha.. smile

Dannekkk
7 mars 2014 · 322 Inlägg

Vad tycker ni om nya utseéndet på grillen? smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-ac4e14fbaeba51b9a2536487903dae93.jpg

Innan: (dålig bild men man ser hur den såg ut innan iallafall smile )

https://www1.garaget.org/gallery/images/191/190954/190954-af93c83b03bf49746935329f98b190bd.jpg

Markus1987
7 mars 2014 · 498 Inlägg

Du har gjort räfflorna svarta nu eller vadå?

Dannekkk
7 mars 2014 · 322 Inlägg

Markus1987 skrev:
Du har gjort räfflorna svarta nu eller vadå?

ja precis, blev en konstig vinkel så det ser nästan svart ut innan med men det är ful jävla krom där hehe smile

Markus1987
7 mars 2014 · 498 Inlägg

Dannekkk skrev:

Markus1987 skrev:
Du har gjort räfflorna svarta nu eller vadå?

ja precis, blev en konstig vinkel så det ser nästan svart ut innan med men det är ful jävla krom där hehe smile

Okej! Men det ser ju faktiskt bra ut, tycker inte om när det är för mycket krom liksom!

Dannekkk
7 mars 2014 · 322 Inlägg

Markus1987 skrev:

Dannekkk skrev:

Markus1987 skrev:
Du har gjort räfflorna svarta nu eller vadå?

ja precis, blev en konstig vinkel så det ser nästan svart ut innan med men det är ful jävla krom där hehe smile

Okej! Men det ser ju faktiskt bra ut, tycker inte om när det är för mycket krom liksom!

tack smile tycker samma, det är snyggt med lagom, men det ska finnas lite brytning av tex svart för annars ser det så plastigt ut!

hade gärna velat köpa en xc grill men eftersom jag inte har så mycket pengar är detta ett budget alternativ som får fungera sålänge, priotiterar lite andra gejer föra smile

Senast redigerat av Dannekkk (7 mars 2014)

Markus1987
7 mars 2014 · 498 Inlägg

Dannekkk skrev:

Markus1987 skrev:

Dannekkk skrev:

ja precis, blev en konstig vinkel så det ser nästan svart ut innan med men det är ful jävla krom där hehe smile

Okej! Men det ser ju faktiskt bra ut, tycker inte om när det är för mycket krom liksom!

tack smile tycker samma, det är snyggt med lagom, men det ska finnas lite brytning av tex svart för annars ser det så plastigt ut!

Exakt, jag har ju sånhär XC/R grill historia och dom har ju också svart i mitten med krom ram och sne ribba och det ser bra ut så big_smile

volvo740_robban
7 mars 2014 · 130 Inlägg

Markus1987 skrev:

Dannekkk skrev:

Markus1987 skrev:

Okej! Men det ser ju faktiskt bra ut, tycker inte om när det är för mycket krom liksom!

tack smile tycker samma, det är snyggt med lagom, men det ska finnas lite brytning av tex svart för annars ser det så plastigt ut!

Exakt, jag har ju sånhär XC/R grill historia och dom har ju också svart i mitten med krom ram och sne ribba och det ser bra ut så big_smile

Xc grill alla dar:) men de blev nice me svarta ribbor:)
Mvh

Dannekkk
7 mars 2014 · 322 Inlägg

volvo740_robban skrev:

Markus1987 skrev:

Dannekkk skrev:

tack smile tycker samma, det är snyggt med lagom, men det ska finnas lite brytning av tex svart för annars ser det så plastigt ut!

Exakt, jag har ju sånhär XC/R grill historia och dom har ju också svart i mitten med krom ram och sne ribba och det ser bra ut så big_smile

Xc grill alla dar:) men de blev nice me svarta ribbor:)
Mvh

klart xc grill är snyggare men detta får fungera sålänge.. kommer XC grill en vacker dag! smile

volvo740_robban
7 mars 2014 · 130 Inlägg

Dannekkk skrev:

volvo740_robban skrev:

Markus1987 skrev:

Exakt, jag har ju sånhär XC/R grill historia och dom har ju också svart i mitten med krom ram och sne ribba och det ser bra ut så big_smile

Xc grill alla dar:) men de blev nice me svarta ribbor:)
Mvh

klart xc grill är snyggare men detta får fungera sålänge.. kommer XC grill en vacker dag! smile

Låter bra:) när börjar du ut å åka då så man kan skymta bilen i stan??smile

Dannekkk
7 mars 2014 · 322 Inlägg

volvo740_robban skrev:

Dannekkk skrev:

volvo740_robban skrev:
Xc grill alla dar:) men de blev nice me svarta ribbor:)
Mvh

klart xc grill är snyggare men detta får fungera sålänge.. kommer XC grill en vacker dag! smile

Låter bra:) när börjar du ut å åka då så man kan skymta bilen i stan??smile

tänkte ställa på den nästa vecka men då blir det bara övningskörning.. i slutet på mars har jag körkort om jag klarar det! smile Ser ju dock ut som vilken v70 som helst nu sad men med ett par 19" fälgar kommer den sticka ut mer smile

Senast redigerat av Dannekkk (7 mars 2014)

volvo740_robban
7 mars 2014 · 130 Inlägg

Dannekkk skrev:

volvo740_robban skrev:

Dannekkk skrev:

klart xc grill är snyggare men detta får fungera sålänge.. kommer XC grill en vacker dag! smile

Låter bra:) när börjar du ut å åka då så man kan skymta bilen i stan??smile

tänkte ställa på den nästa vecka men då blir det bara övningskörning.. i slutet på mars har jag körkort om jag klarar det! smile Ser ju dock ut som vilken v70 som helst nu sad men med ett par 19" fälgar kommer den sticka ut mer smile

De gör min V70 me.... Längtar te ja tar första turen me 740in:)

Dannekkk
8 mars 2014 · 322 Inlägg

volvo740_robban skrev:

Dannekkk skrev:

volvo740_robban skrev:

Låter bra:) när börjar du ut å åka då så man kan skymta bilen i stan??smile

tänkte ställa på den nästa vecka men då blir det bara övningskörning.. i slutet på mars har jag körkort om jag klarar det! smile Ser ju dock ut som vilken v70 som helst nu sad men med ett par 19" fälgar kommer den sticka ut mer smile

De gör min V70 me.... Längtar te ja tar första turen me 740in:)

det kan jag förstå wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang