Sålde bil som inte starta-reservdelsbil/repobjekt, nya ägare påstår att jag lurat honom

Presidento Of World
3 oktober 2013 · 3 331 Inlägg

hej, sålde en saab som inte starta.. hade ca 5mil hem till när han inte ville starta mer.. orkade inte bogsera och krångla la ut annons på blocket för 4500kr.. han fick den för 2000kr besiktigad och skattad bil

på blocket står de säljs som reservdelsbil eller repobjekt.. nu vill han ha tbx sina 2000kr? tydligen har jag lurat honom? vad ska jag göra?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Mack Forum- och sitemoderator
3 oktober 2013 · 26 167 Inlägg

Lagt kort ligger.
Skrev ni kvitton?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Echonator Köpingsbo i exil
3 oktober 2013 · 507 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
hej, sålde en saab som inte starta.. hade ca 5mil hem till när han inte ville starta mer.. orkade inte bogsera och krångla la ut annons på blocket för 4500kr.. han fick den för 2000kr besiktigad och skattad bil

på blocket står de säljs som reservdelsbil eller repobjekt.. nu vill han ha tbx sina 2000kr? tydligen har jag lurat honom? vad ska jag göra?

Vad menar killen att du lurat honom på? Du har ju sålt just en bil som inte startar vilket han inte kan ha missat när han kommer och släpar bort den.

Han har köpt en uppenbart defekt bil för fikapengar, så det är bara säga som det är. Dvs att han har köpt en defekt bil vilket han visste om vid köp....


Edit: Utifrån din annons så kan han ju inte ha missat att han köper en död bil på vinst och förlust. För 2 lök hade iaf jag köpt den och sparkat liv i maskineriet utan att gnälla!

Senast redigerat av Echonator (3 oktober 2013)

Saab 9-3 Aero Coupé "Der Blau" (2001)
Presidento Of World
3 oktober 2013 · 3 331 Inlägg

Mack skrev:
Lagt kort ligger.
Skrev ni kvitton?

nej, men däremot så är annonsen kvar på blocket om det hjälper nåt..

http://www.blocket.se/varmland/Saab_9_5 … 2.htm?ma=1

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Presidento Of World
3 oktober 2013 · 3 331 Inlägg

Echonator skrev:

opel_vectra_gts skrev:
hej, sålde en saab som inte starta.. hade ca 5mil hem till när han inte ville starta mer.. orkade inte bogsera och krångla la ut annons på blocket för 4500kr.. han fick den för 2000kr besiktigad och skattad bil

på blocket står de säljs som reservdelsbil eller repobjekt.. nu vill han ha tbx sina 2000kr? tydligen har jag lurat honom? vad ska jag göra?

Vad menar killen att du lurat honom på? Du har ju sålt just en bil som inte startar vilket han inte kan ha missat när han kommer och släpar bort den.

Han har köpt en uppenbart defekt bil för fikapengar, så det är bara säga som det är. Dvs att han har köpt en defekt bil vilket han visste om vid köp....

jag tänkte ochså så.. men han ja.. jag vet inte

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Echonator Köpingsbo i exil
3 oktober 2013 · 507 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
jag tänkte ochså så.. men han ja.. jag vet inte

Låt t*ttaren hålla på med sitt gnäll, och blir han för djävlig eller börjar hota med diverse grejer så slår du en pling till länsman på 114 14


Edit: Sålde du bilen påställd?

Senast redigerat av Echonator (3 oktober 2013)

Saab 9-3 Aero Coupé "Der Blau" (2001)
Presidento Of World
3 oktober 2013 · 3 331 Inlägg

Echonator skrev:

opel_vectra_gts skrev:
jag tänkte ochså så.. men han ja.. jag vet inte

Låt t*ttaren hålla på med sitt gnäll, och blir han för djävlig eller börjar hota med diverse grejer så slår du en pling till länsman på 114 14


Edit: Sålde du bilen påställd?

bilen såldes påställd ja, vet inte han skickade sms och ringde men blir han för jobbig för jag väl höra med länsman..

Tack för svar från er båda förresten.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Echonator Köpingsbo i exil
3 oktober 2013 · 507 Inlägg

Iom att du sålde den påställd så har han köpt en bil för 2000kr och dessutom får han tillbaka skatten när han ställer av den, dvs drygt 500kr i det här fallet. Så han har egentligen köpt en reservdelsbil/defekt kärra för 1500kr och ändå har han mage att gnälla.... Vilka jävla hjon det finns där ute!

Saab 9-3 Aero Coupé "Der Blau" (2001)
Daugaard
3 oktober 2013 · 244 Inlägg

Grymt billigt med ny turbo på! Bara motorn är värd mer än 2k.
Inget snack om lureri eller annat då du skrivit i annonsen att den ej startar.
Dock finns det ingen affär som inte kan ångras så länge han lämnar tillbaka bilen i samma skick och står för omkostnaderna (tror jag).

Presidento Of World
3 oktober 2013 · 3 331 Inlägg

okej, tack för svar från er alla, hoppas han inser att man inte får en ny bil för 2000kr.. och slutar klaga

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Presidento Of World
3 oktober 2013 · 3 331 Inlägg

vad tycker ni jag ska göra? svara på hans sms/samtal eller ignorera?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Daugaard
3 oktober 2013 · 244 Inlägg

Självklart ska du svara! Inget blir bättre av att titta åt andra hållet. Försök lösa situationen och kolla varför han känner sig lurad.

Presidento Of World
3 oktober 2013 · 3 331 Inlägg

jag skrev så här:

Jag har inte lurat dig på något sätt du fick bilen för 2000kr och det står klart och tydligt på annonsen att bilen säljes som reservdelsbil, skriv inget mer då jag jobbar." hoppas han förstår orkar inte med krångel..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Digital_Kicker
3 oktober 2013 · 3 721 Inlägg

Palla gnälla för en bil man givit 2000kr för och när man vet att det är ett rep.objekt m.m. Skäms inte folk idag?!? Jävla tattare.

Echonator Köpingsbo i exil
3 oktober 2013 · 507 Inlägg

Jag har dessutom hittat bilen på blocket igen (lades ut för någon timme sedan) och enligt honom är det ju en bil i så gott som nyskick och citat "ett fynd" för 3000kr.

http://www.blocket.se/varmland/Saab_9_5 … =7&w=1

Saab 9-3 Aero Coupé "Der Blau" (2001)
Mack Forum- och sitemoderator
3 oktober 2013 · 26 167 Inlägg

Echonator skrev:
Jag har dessutom hittat bilen på blocket igen (lades ut för någon timme sedan) och enligt honom är det ju en bil i så gott som nyskick och citat "ett fynd" för 3000kr.

http://www.blocket.se/varmland/Saab_9_5 … =7&w=1

Hahaha..ja jisses..finns tomtar till allt..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Presidento Of World
3 oktober 2013 · 3 331 Inlägg

Echonator skrev:
Jag har dessutom hittat bilen på blocket igen (lades ut för någon timme sedan) och enligt honom är det ju en bil i så gott som nyskick och citat "ett fynd" för 3000kr.

http://www.blocket.se/varmland/Saab_9_5 … =7&w=1

ja du ser..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
VD-Design
3 oktober 2013 · 1 324 Inlägg

Echonator skrev:
Jag har dessutom hittat bilen på blocket igen (lades ut för någon timme sedan) och enligt honom är det ju en bil i så gott som nyskick och citat "ett fynd" för 3000kr.

http://www.blocket.se/varmland/Saab_9_5 … =7&w=1

Jag tror inte han har alla hästar i hagen wink Tråkigt med krångliga köpare..

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
valle22 Smidd i rostigt stål
3 oktober 2013 · 933 Inlägg

att folk orkar hålla på med detta? kolla han inte upp innan får man skylla sig själv... stå på dig grabben och vik inte

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
GolfMK3
3 oktober 2013 · 601 Inlägg

Han trodde väl att med enkla medel kunna fixa och tjäna multimum med bilen, hahahahah!

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang