ja alla har ju en smaksak. jag personligen gillar mer 6a än 5a. ljudet ur en 6a är oslagbart enligt mig ..
tackar för allas åsikter.
som vissa säger så är det ju fördelar med T6 att man slipper mycket jobb.
edit: vill gärna höra mer av allas åsikter ang T5- T6
sen om man skall vara noga med litervolymerna på 5 o 6or så ligger dom till så här
(T5)
2,0T
2,4T
2,5T
2,5TR
T6/960
2,5L=960
2,9L=960
2,9L= tidig model av T6
3,0L=mellan model av T6
3,2L=senaste model av T6
SAXAT ur wikipedia för dom som orkar och bryr sig...
B5252 monterades i Volvo 850. "Lilla Aluminium 5:an".
B5254 monterades i Volvo 850. "Stora Aluminium 5:an".
B6254 monterades i Volvo 960 "Lilla Aluminium 6:an".
B6304 monteras i Volvo 960, S90, V90 & Volvo S80. "Stora Aluminium 6:an".
B6324S rak 6-cylindrig motor med kortare motorblock, lanserad 2007. 3,2 liters volym. Finns bl.a. i XC60, V70, XC70, S80, XC90, men även i andra bilmodeller inom Ford-koncernen.
B6304T2 turboladdad version av ovanstående motor, dock med 3,0 liters volym.
D5 fanns först bara i Volvo V70, men den nya, uppgraderade versionen av den här diesel-motorn finns numera till större delen av Volvos modellutbud.
T3 4-cylindrig turbomatad med direktinsprut på 1,6l (135-165 hk) används i S60/V60
T4 4-cylindrig turbomatad med direktinsprut på 1,6l (165-200 hk) används i S60/V60
T5 Rak 5-cylindrig turboladdad bensinmotor. Monterades först i Volvo 850, men finns nu i flera Volvo-modeller.
T6 (Volvomotor) Rak 6-cylindrig turboladdad bensinmotor på 272 hästkrafter. Monteras i Volvo S80 och i Volvo XC60, nu med 304 hästkrafter. Sedan 2008 sitter den också i Volvo V70.
B8444S V8 motor i aluminium är utvecklad av Volvo och Yamaha gemensamt och tillverkas av Yamaha i Japan. Sitter i Volvo S80 och Volvo XC90 och producerar 315 hästkrafter.
Senast redigerat av Tryck_o_pys (6 november 2013)
..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!