Projekt Ford Focus RS +500Hk

Syftet med detta projekt ska bli att uppnå 500Hk ! Sen vad som sker på vägen dit brukar vara allt möjligt.. både krångel och enorm glädje ! Hoppas ni väljer att följa mig på min väg dit ! Välkomna !
  • 162 Följare
  • 109 573 Visningar
  • Projektet avslutat 19 augusti 2015
Fiesta_Racing Ford fantast
23 december 2014 · 1 607 Inlägg

hyrbil skrev:
Jaha vad händer här då? big_smile

+1 big_smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
mhylander
24 december 2014 · 310 Inlägg

Bilen ligger/har legat på blocket ett tag nu har jag sett. Intresset hade svalnat har jag för mig han nämnde sist och skulle glida med motorcykeln till sommaren.
eller minns jag fel christian? smile

God Jul! smile

Nissan R35 GT-R "Godzilla" (2011)
BMW M3 F80 (2015)
opA
3 januari 2015 · 302 Inlägg

Det är helt otroligt vad fort tiden går.. och särskilt somrarna !!!! Senaste uppdateringen var i juli förra året.. förstår inte vart den tiden tog vägen.

Ledsen för att uppdateringarna uteblivit men ja de har inte funnits så mycket mer att göra med bilen. Stereon skickade jag tillbaka till Kina då den var på tok för seg och för övrigt är jag helt nöjd med bilen. Skäms dock något fruktansvärt mycket att bilen aldrig blev polerad förra året men de är något jag ska ta tag i om några månader när de närmar sig påställning och Elmia. Då blir de oljebyte och polering = prio 1 !

Som mhylander säger så tappade jag intresset i slutet på sommaren/hösten och bilen hamnade på Blocket vilket även eventuellt är min plan i år.. har länge haft ett intresse för att börja åka hoj och tanken är väl att jag ska börja ta MC-kort nu till våren. Att man har en vän som arbetar som Ducati ÅF är väl inte direkt till de negativa heller.. därifrån suget har kommit wink Var väl ioförsig han som fick upp mitt intresse för att trimma mina bilar för övrigt smile

Så.. tills vidare får detta vara min uppdatering. Händer de något speciellt kommer jag att uppdatera igen men som de ser ut nu kommer de stå stilla till åtminstone mars.

Är de någon som är intresserad av att köpa stumpan min så är de bara att slänga iväg ett PM här eller dra iväg ett mail till c-andersson(a)telia.com smile Jag skulle mailat då jag inte kan garantera att jag loggar in här allt för ofta smile

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
Greven78
6 januari 2015 · 57 Inlägg

Borde väl inte vara så svårsåld om inte du sätter ett överpris, tyvärr får man ofta inte mycket extra för stt den ör trimmad, jo om en person som vill ha bilen exakt så kan troligtvis tänka sig att betala lite extra.  Hade jag inte varit så värdelös på meckandet så hade jag varit intresserad men jag behöver en driftsäker bil där jag kan lämna in den för vanliga servicar och denna bilen behöver nog mer kärlek än så wink

lurius
6 januari 2015 · 28 Inlägg

Greven78 skrev:
Borde väl inte vara så svårsåld om inte du sätter ett överpris, tyvärr får man ofta inte mycket extra för stt den ör trimmad, jo om en person som vill ha bilen exakt så kan troligtvis tänka sig att betala lite extra.  Hade jag inte varit så värdelös på meckandet så hade jag varit intresserad men jag behöver en driftsäker bil där jag kan lämna in den för vanliga servicar och denna bilen behöver nog mer kärlek än så wink

Den låg väl inte direkt ute för något överpris...

Renault Megane RS Cup Trophy "Manthey - Racing" (2015)
Cortina1
6 januari 2015 · 1 026 Inlägg

Greven78 skrev:
Borde väl inte vara så svårsåld om inte du sätter ett överpris, tyvärr får man ofta inte mycket extra för stt den ör trimmad, jo om en person som vill ha bilen exakt så kan troligtvis tänka sig att betala lite extra.  Hade jag inte varit så värdelös på meckandet så hade jag varit intresserad men jag behöver en driftsäker bil där jag kan lämna in den för vanliga servicar och denna bilen behöver nog mer kärlek än så wink

Finns firmor som servar bilar som denna

volvodrajvor
6 januari 2015 · 313 Inlägg

Typ vilken firma som helst? big_smile

Serva den som en original FRS fast med tätare intervall. När ni säger att man måste kunna mecka för att äga den, vilket meck är det ni syftar på då? Byta tändstift? smile

Volvo C70 T5 "RR70" (2000)
Fiesta_Racing Ford fantast
6 januari 2015 · 1 607 Inlägg

undrar jag med har en polare som menar att man får skruva hela tiden om man kör trimmat

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
Greven78
7 januari 2015 · 57 Inlägg

Jag menade inte att den låg ute för något överpris, jag har faktiskt ingen aning vad den låg ute för.

Så bilar som dessa är driftsäkra och det kommer inte uppstå några problem mer än vanligt?

Med lite tätare serviceintervaller så kommer man kunna tuta och köra problemfritt?

opA
10 januari 2015 · 302 Inlägg

Greven78 skrev:
Borde väl inte vara så svårsåld om inte du sätter ett överpris, tyvärr får man ofta inte mycket extra för stt den ör trimmad, jo om en person som vill ha bilen exakt så kan troligtvis tänka sig att betala lite extra.  Hade jag inte varit så värdelös på meckandet så hade jag varit intresserad men jag behöver en driftsäker bil där jag kan lämna in den för vanliga servicar och denna bilen behöver nog mer kärlek än så wink

Greven78 skrev:
Jag menade inte att den låg ute för något överpris, jag har faktiskt ingen aning vad den låg ute för.

Så bilar som dessa är driftsäkra och det kommer inte uppstå några problem mer än vanligt?

Med lite tätare serviceintervaller så kommer man kunna tuta och köra problemfritt?

De där med mekandet kan jag nog stämma in på med.. jag är inte direkt kunnig på mekande. Jag får hjälp av vänner när de är något. Det jag klarar av är väl i princip oljebyte och mindre saker tongue

Vanliga service:ar är väl de på den här med och de klarar vilken Fordhandlare som helst av då de bara innefattar de vanliga grejerna som vilken bil som helst oljebyte, tändstiftbyte, rengöring av luftfilter m.m.

Att kalla en "bil som denna driftsäker" kan jag aldrig garantera dig men de går väl knappt att säga till en vanlig bil heller men klart så ökar chansen för fel när den är trimmad, de går inte att förneka. Men jag ser de inte som de kommer komma upp några större fel om du bara gör tätare service:ar, kör med förstånd och lyssnar på bilen smile

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
opA
8 februari 2015 · 302 Inlägg

Liten uppdatering:

1:a april, check ! Besiktning bokad ! Första besiktningen för mig med denna bil ska bli skoj och se va de kommer visa.

Funderar på att åka in med ren E85 i tanken bara för att se vad som händer.. smile

Att göra nu då inför besiktning samt Elmia som är i samma vecka som besiktningen:

# Byta olja
# Polera !
# Ny framrutestreamer
# Byta till avgassystemet med katten

.. nåja. De va nog allt för tillfället ! smile

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
8 februari 2015 · 2 571 Inlägg

Najs! Bara hålla tummarna att allt går bra då. wink
Jag förmodar att du sett nya RS-modellen?

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
opA
8 februari 2015 · 302 Inlägg

hyrbil skrev:
Najs! Bara hålla tummarna att allt går bra då. wink
Jag förmodar att du sett nya RS-modellen?

Yes !
Blev inte direkt imponerad.. ser ut som en vanlig Focus.. kanske en ST på sin topp. Inget "vulgärt" utseende som MK2:an. Så mitt betyg är 2/5 på nya RS:en men kan ändras när man får se den i verkligheten smile

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
Euroman
9 februari 2015 · 493 Inlägg

opA skrev:

hyrbil skrev:
Najs! Bara hålla tummarna att allt går bra då. wink
Jag förmodar att du sett nya RS-modellen?

Yes !
Blev inte direkt imponerad.. ser ut som en vanlig Focus.. kanske en ST på sin topp. Inget "vulgärt" utseende som MK2:an. Så mitt betyg är 2/5 på nya RS:en men kan ändras när man får se den i verkligheten smile

Tycker lätt att modellen som du har ser bättre ut än den nya! smile

opA
10 februari 2015 · 302 Inlägg

Euroman skrev:
Tycker lätt att modellen som du har ser bättre ut än den nya! smile

cool smile
Håller med dig.. inte bara för jag äger en utan för Ford varit lite tråkiga på detaljer tongue

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
Dr_struts
10 februari 2015 · 1 861 Inlägg

opA skrev:

Euroman skrev:
Tycker lätt att modellen som du har ser bättre ut än den nya! smile

cool smile
Håller med dig.. inte bara för jag äger en utan för Ford varit lite tråkiga på detaljer tongue

Hur giftig RS'n(mkII) är så tror jag Ford tjänar mer på att va lite diskreta och sikta sig mot samma målgrupp som BMW M serien Audi RS samt Lexus ISF det blir liksom en bil för alla i stället för den där ena... Men dom borde ha en lite mer hottad typ tycker man ju...

Personligen är jag svag för Focus ST mkII helst blå... Den är alldeles lagom kaxig enligt mig! ^^

Hur går det med din bil btw? smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
opA
10 februari 2015 · 302 Inlägg

Dr_struts skrev:
Hur giftig RS'n(mkII) är så tror jag Ford tjänar mer på att va lite diskreta och sikta sig mot samma målgrupp som BMW M serien Audi RS samt Lexus ISF det blir liksom en bil för alla i stället för den där ena... Men dom borde ha en lite mer hottad typ tycker man ju...

Personligen är jag svag för Focus ST mkII helst blå... Den är alldeles lagom kaxig enligt mig! ^^

Hur går det med din bil btw? smile

Ligger något i de du säger smile

Det händer ingenting med min bil nu eftersom den står i vinterförvaring i en industrilokal big_smile
Tänkte hämta ut den om en månad drygt smile

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
Dr_struts
10 februari 2015 · 1 861 Inlägg

opA skrev:

Dr_struts skrev:
Hur giftig RS'n(mkII) är så tror jag Ford tjänar mer på att va lite diskreta och sikta sig mot samma målgrupp som BMW M serien Audi RS samt Lexus ISF det blir liksom en bil för alla i stället för den där ena... Men dom borde ha en lite mer hottad typ tycker man ju...

Personligen är jag svag för Focus ST mkII helst blå... Den är alldeles lagom kaxig enligt mig! ^^

Hur går det med din bil btw? smile

Ligger något i de du säger smile

Det händer ingenting med min bil nu eftersom den står i vinterförvaring i en industrilokal big_smile
Tänkte hämta ut den om en månad drygt smile

Jo tyvärr kan man ju inte bara bygga coola manicker smile

Den är klar för säsongen i alla fall? ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
opA
10 februari 2015 · 302 Inlägg

Dr_struts skrev:
Jo tyvärr kan man ju inte bara bygga coola manicker smile

Den är klar för säsongen i alla fall? ^^

Klar och klar.. är ju lite småpill med oljebyte och så men de är väl egentligen bara smågrejer så ja, jag kan nog säga den är klar wink

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
Dr_struts
11 februari 2015 · 1 861 Inlägg

Hääärligt! big_smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang