Audi 90 Quattro 1990. Med 800hp som mål.

Audi 90 Quattro -90. 800hp+
  • 163 Följare
  • 171 255 Visningar
  • Uppdaterades senast 4 mars 2018
CarpeDiem German Engineering
13 juni 2014 · 9 081 Inlägg

Håller med föregående talare smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Rndersson
13 juni 2014 · 244 Inlägg

olsson1923 skrev:
Prem lagd! smile Kanske är lite sent ute men ska själv köpa mig en 90 quattro imorn så tänkte få lite inspiration! Jävligt gött bygge och ja hoppas de går bra för dig!! smile

Jäkligt kul att höra! Ska försöka fortsätta inspirera dig! Skriv gärna Pm om du har några frågor smile

En liten update då kan vara på sin plats.

Ska till skroten på måndag och riva av tråget på en Audi 2,5 L dieselfemma. Vevhussnorkeln ska fixas fram tänkte jag.

Min S6-låda med breda drevet på 1:an kommer på tisdag. Och framför allt mitt VEMS kommer på måndag!

Ska bara få ner snorkeln i motorn, sen åker motor och växellåda upp med en gång.

Imorgon bär det av till Gatebil för att få lite inspiration, och bli förbannad på varför jag inte är med och kör wink

/ Rikard

Senast redigerat av Rndersson (13 juni 2014)

Rndersson
17 juni 2014 · 244 Inlägg

VEMSet har kommit! Kom igår!

Och idag har jag gått på nålar fram tills nu då lådan kom hit ända från Spanien smile

Breda 1an på den här, underbart måste jag säga. Den här lådan är bulletproof, väldigt eftertraktad i Audikretsarna kan jag säga smile Sen att jag fick den äckligt billigt också är ju väldigt trevligt!

https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185787/185787-98ecb9aef18675f70d2419b808859dba.jpg

Om ni kollar på bilden så ser ni en liten utbuckning i mitten, detta saknar de flesta S4-lådor. Men kollar man på många 01E- diesellådor och s6 lådor så finns utbuckningen där. Det är till för att rymma det bredare/kraftigare drevet.
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185787/185787-ce3e3e01c9e47822a6d8b53c38128739.jpg

Sen har jag fått tag i en S2-coupe diff med! Nu rullar arbetet på, imorgon blir det skroten för att hitta dieselsnorkel wink

Det enda som fattas framöver är tid, nu är det inte så mycket "stora" utgifter.

Håll ögonen öppna!! smile

CarpeDiem German Engineering
17 juni 2014 · 9 081 Inlägg

Bara att kämpa på smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Phranz
17 juni 2014 · 725 Inlägg

Kämpa, augusti kommer snabbare än vad man tror wink

Rndersson
18 juni 2014 · 244 Inlägg

Phranz skrev:
Kämpa, augusti kommer snabbare än vad man tror wink

Haha, ja, men nu börjar ju grejer komma iaf. Nu är det bara och sätta ihop det..

Kardan fixat med! smile

Rndersson
18 juni 2014 · 244 Inlägg

Fanns ingen 2,5 TDI på skroten sad Så ingen snorkel till motorn ännu. Men kan ha ev fått tag på en i närheten genom en blocketannons..

Aandreaaz
18 juni 2014 · 215 Inlägg

En ny snorkel kostar 1700kr på Audi om du inte hittar nån smile
Nyss köpt en själv så du kan få artikelnumret om du vill smile

Senast redigerat av Andreas90 (18 juni 2014)

Rndersson
19 juni 2014 · 244 Inlägg

Andreas90 skrev:
En ny snorkel kostar 1700kr på Audi om du inte hittar nån smile
Nyss köpt en själv så du kan få artikelnumret om du vill smile

Tack för tipset! Men då jag har som mål att hålla priset nere på alla håll och kanter så är det för dyrt för mig, jag kollar runt på internet och försöker köpa varenda pinal billigare, om det går. Och har ev en beggad på lut nu. Men tack för tipset iaf! smile

/ Rikard

Aandreaaz
19 juni 2014 · 215 Inlägg

Ja pengarna springer fort iväg...nyss byggt klart min motor och man blir mörkrädd när man räknar ihop allt hmm

Rndersson
19 juni 2014 · 244 Inlägg

Andreas90 skrev:
Ja pengarna springer fort iväg...nyss byggt klart min motor och man blir mörkrädd när man räknar ihop allt hmm

Haha, skojar du eller! Men jag har handlat väldigt mycket utomlands, har kommit undan "billigt" faktiskt smile

Kollade in din s4 nu, riktigt go motor! Hur fungerar de spridarna? smile Jag känner att jag nästan måste öka mitt effektmål lite nu då polarn har köpt en 2jz-gte och börjar snacka om att han ska ha mer effekt. 800+ i motorn kanske? wink

Senast redigerat av Rndersson (19 juni 2014)

Aandreaaz
19 juni 2014 · 215 Inlägg

Ja ja köpte kolvar från USA...men tyckte de tog sån tid åh man va bara orolig hela tiden om man skulle få sakerna eftersom ja betalade i förväg! Så efter de blev de att handla i Sverige tongue haha

Ja tackar smile
Jo ja tycker dom funkar klockrent! Inga problem på låglast heller! Skit fin att glida runt på inne i stan smile fast då la vi ner mkt tid på de på mappningen oxå!
Ha en fuelduty på 60-65% så de e inte spridarna som satt stopp för mig smile
Så dom räcker väl till mycke mera effekt än de ja åker på! smile

Senast redigerat av Andreas90 (19 juni 2014)

Rndersson
20 juni 2014 · 244 Inlägg

Vill önska er en bra midsommar, och håll hårt i ölen och umgås med nära och kära! Man vet aldrig när man får tillfälle igen wink

Nu går jag på bärsen!
Ha det fint!

Rndersson
22 juni 2014 · 244 Inlägg

SÖKES!

Någon som har en 5 cyl 2,5 TDI ståendes? Jag söker efter vevhussnorkeln i tråget!

Är väldigt mån om att få tag i en!!

Ha det!

Rndersson
24 juni 2014 · 244 Inlägg

Tjena!

https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185787/185787-a976cbcd9e13c64805781934d9be804c.jpg

Det där aset har jag ryckt sönder håret och väntat på alldeles för länge känner jag, men nu har jag äntligen hittat en och den vart skickad från Tyskland idag!

Så nu ska det bara borras och gängas ett hål eller 2 i blocket och sedan monteras så är det dags och lägga ner motorn i bilen.

Koppling har jag så det är bara och slänga upp lådan därefter, diff hoppas jag att jag får i slutet av veckan.

Längtar efter att vara i garaget igen och greja med massa kul!!

Senast redigerat av Rndersson (24 juni 2014)

Tottii Audiskadad
24 juni 2014 · 1 287 Inlägg

vad gör den där då? vad det nu är?

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)
Rndersson
24 juni 2014 · 244 Inlägg

Tottii skrev:
vad gör den där då? vad det nu är?

Det är till vevhusventilationen. Dom här motorerna har en tendens och trycka ut sig mängder med olja vid gaspådrag. Den här pluggar man för håket med och låter motorn andas i mynningen istället. Alltså kommer oljan inte ut då mynningen är längre fram i tråget.

Lika bra och slänga i direkr tänkte jag! smile

Rndersson
26 juni 2014 · 244 Inlägg

Hoppas på att snorkeln kommer imorgon, då har jag en helg framför mig med skruvande smile

Rndersson
28 juni 2014 · 244 Inlägg

Ingen snorkel igår.. Den kommer på måndag. Tuungt. Jäkla tråkig helg då det bara regnar och har inget ärende till garaget.

EnNaN
28 juni 2014 · 397 Inlägg

attans hmm alltid lika segt när man inte får något skickat så fort som man hoppades på smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang