SAAB OG900S TURBO Förstabilsprojekt!

Denna 900 ska fixas till som ett förstabilsprojekt så den rullar en massa mil till! Kommer ta lite tid men får det göra! Satsar att få den någorlunda klar tills man får körkortet. Då denna skall köras till SaabFestivalen och andra träffar en massa gånger!
  • 91 Följare
  • 214 522 Visningar
  • Uppdaterades senast 17 maj 2016
Saab_2takt Turbo lover
13 februari 2014 · 329 Inlägg

jerkan_saab skrev:
Blev ju kanon! Epoxiprimer e de bästa! Hagmans CA primer skall enligt många som sysslar med lack vara de bästa bland epoxi. det råder lite olika meningar kring om man skall grundmåla innan spackling, jag gör alltid det och tror de e bättre än att skippa de, rostskydda ordentligt på insidan av skärmarna sen så står det sig. smile finns lite trådar om detta i bilvårdsforumet här på G.org

Juvakka skrev:
Hagmans epoxiprimer är som sagt kung, men ska enligt vissa jag pratat med kunna ge lite sämre resultat än en vanlig grund när man målar över den. Men lite slip innan nästa runda färg så lär det inte vara någon fara. Annars kan ju tennspackling hjälpa mot rost också, ska finnas flussmedel i det tror jag som hjälper till mot rost och fyller upp svetsarna bra. Allt är hur seriös man vill va smile

2 röster på Hagmans epoxiprimer, kanon! Får bli den! Tenn spackling låter riktigt intressant men samtidigt som ett riktigt svårt hantverk så vilket blir nog svårt att lyckas med på första försöket. tongue  Slipa och så går ju allt, blir det fel så är bara att lacka om ju.  Sedan som ni säger så skall det rostskyddas så det står hejvilt!smile

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
16 februari 2014 · 329 Inlägg

Update!

Det har hänt lite sedan sista updaten. Har plockat av fronten så det knappt finns något kvar då det var lite rost som gömde sig samt att kylaren läcker lite. Men lite är för mycket så den skall lagas alt bytas smile

Tummen ur fick man också idag så jag började laga lite på framskärmarna med hög tro på lycka! Vilket slutade väl på de jag lagade, blev riktigt imponerad mig sjäv! smile Sorry att de inte blev någon ny skärm för dom som hoppades på det wink

Lite bilder då!:

först åkte huven:
https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-dd58405153a937decb1e120ffb2eca1b.jpg

Seden denna rostiga va de nu är för något tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-b9d980eed98c699d4d8fac580f0147fe.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-754c6da2aee8d3b33d4d089e967ad237.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-72763ad91b4bf07661c225e7e11669f6.jpg

Ännu mer rost o annat bös, skall fixas samtidigt som rosten under kylarn smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-9d8be9d40b2c479949e49658a7104c64.jpg

över till lagningarna i skärmarna då!

Vänster sidan:
https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-4c0b0c6a50f75b4c2114848af13391be.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-4606077d6fc20478f4ac7f8b1e8dfe26.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-1bb6c84a3c483b613d11df3b66322ef6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-756bfbbf4fdbb4010fee1fe5e70c6891.jpg

Drog lite röd rostlack för att ytrosten inte skall komma. Så kallt nu så inngen vidare att försöka sig på ett lack job sad

Höger sidan:
Blev inte helt klar med höger sidan så skall jobba färdigt i veckan (förhoppningsvis). Så jobbigt när man tror man är klar så tar man och lyser så ser man små "hål" i svetsfogen. Är man noob så är man roll
Fina loppor wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-a1f0b54f1f1a06ab7fa195d0c03030d7.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-a35c01d5ba24355a67a131715e1b360c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-3b35e54f23aba56884bba3a59fade2f0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-637e0fd2d3b17c77599e76e8a89c19c4.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-06aed8e54136f0b7f284be474daef769.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-848dbc853d1a9383a33a4a2a7b0c7829.jpg

Vad tycks ? smile

Simma lugnt!

Senast redigerat av Saab_2takt (24 september 2014)

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
23 februari 2014 · 329 Inlägg

Goddagens!

Nu har man allt fått lite praktik så man har fått tillbaka lite tid i vardagen! Har blivit en liten beställning på speedparts samt att kylaren har blivit fixad och till sminkad lite grann smile Får la se hur länge dom moddarna håller, epoxi limmet va något rc epoxi från Kina som stinker fän men sitter som berget tongue

Ni får gärna dra en kommentar om motorgummit bör bytas! Lite sprickigt är de men är de tillräckligt för att att bytas? Har noll koll roll

Lite bilder:

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-c79f45c0c5c0b6f841e1a709e04f075b.jpg
Här va de höl! roll

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-6ce53b1e99a4014a96050250672bc243.jpg
Fixat! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-a31dc998ff389b9f930df3964e27048a.jpg "Mod"!

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-63adf6456aff990ce682fc164fa79fc1.jpg
Kameran ville inte den riktigt, ser många gånger bättre ut irl. hmm

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-e8402b41557fdf0ab09e565abfbe7a6d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-29cbbe0cea83fc04308a4e3a51cfd97f.jpg

Vad tror ni? smile Nytt ligger på cirkus 200 kr, ser lite klurigt ut att byta dock roll

Senast redigerat av Saab_2takt (24 september 2014)

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
23 februari 2014 · 329 Inlägg

Juvakka skrev:
Det hade nog mått bra av byte men är nog ingen fara än på ett bra tag ändå. Det är superlätt att byta, skulle säga runt 30 minuter. Jag skruvade loss fästet från växellådsbalken och lyfte försiktigt loss lådan från balken med domkraft. Skruvade av överfallet från primärkåpan och drog ur den genomgående bulten mellan fästet och växellådsbussningen i ett skruvstäd smile

Prima! Är det så pass lätt så blir det allt att byta! Tack för beskrivingen! Hela fronten är av så det underlättar ju en massa. smile
Är det denna man skall köpa då? Står så udda årtal men kanske är speedparts som har snurrat till det igen. tongue
http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-7 … kudde.html

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
24 februari 2014 · 329 Inlägg

M_Broberg skrev:

Saab_2takt skrev:
Är det denna man skall köpa då? Står så udda årtal men kanske är speedparts som har snurrat till det igen. tongue
http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-7 … kudde.html

Yep. det är den du ska ha.

Kul projekttråd för övrigt!

Super! Får ta och passa på att beställa en när det väl är gratis frakt! Ska trippel checka me art nr först bara.

Mycket trevligt att höra, det värmer! smile

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
24 februari 2014 · 329 Inlägg

Juvakka skrev:
Bör va den, har för mig att t16 egentligen skulle ha hydralisk fram vissa årsmodeller så kanske är därför.

Har också hört rykten om det med. Kaske bara sitter hydraliska på aero modellen då min är en snik S. Men för mig så duger det mer än väl med en i gummi. smile

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
25 februari 2014 · 329 Inlägg

Update!

Nu har man äntligen lagt vantarna på ett aerokitt! Eller om man skall vara noga 8/10 delar av kittet då panelen för vänster dörren och fästlisterna till båda sidorna för dom stora panelerna samt den panelen bakom högerbakhjul. saknas. Fan va gött de känns ändå! cool Lite lack så skall dom se ut som nya! Svart kanske? smile

Har någon dessa paneler samt fästlister som jag saknar så är ni varmt välkomna att höra av er via tråden eller ett PM! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-cb4cc034d57b48444329c1e5da3c9a03.jpg big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-8b258d5acec58cd2dae548a9236d0b7f.jpg

Dessa paneler saknas fast då fast motsatt sida!

Simma lugnt!

Senast redigerat av Saab_2takt (24 september 2014)

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
1 mars 2014 · 329 Inlägg

Update!

Nu har det allt börja hända lite grejor med bilen så den börjar ta form igen! smile Lite lack har fastnat i motorrummet samt på den främre ram delen. För övrigt så skall batteriet skuffert monteras i framtiden så ni behöver inte oroa er för de wink I alla fall här kommer lite bilder resultatet samt diverse ihopsatta delar smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-2f8d0dc266e5dedf353b25f7c69bee45.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-834a111b1ef380a2b12b358efec7b1ea.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-d20b3816e412ace6c02da306b9076d05.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-9242748a339bf6a61862dadb506f634a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-7d43143a0df5e1aeb927d83d889fe1dc.jpg


Extremt nöjd med resultatet i motor utrymmet smile Delvis lite tillfälligt ihopsatta delar för det skall bli en motortvätt imorgon smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-bada2aacd000de82b9717ad8c61695bf.jpg

Kommer få slipa om denna på lite olika ställen. Blev inte nöjd med resultatet. visar sig igen att stressa och spray slutar endast med rinningar roll 

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-a3e074afbc1b8a6f47f63bcc09ae9fe2.jpg

Orgboxen får hänga med ett par mil till då filtret är i nyskick! Men eftersom så skall det bli ett sportfilter smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-51329dca21f17a3f91dbaba2a0b25177.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-521d4e931f121c33633f953142f489b1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-e150dbfb8a34114c18f824e56afb2699.jpg

Slutligen har höger framskärm fått sig lite färg så att de rostar sönder som det var innan wink

Imon skall de bli motortvätt om vädret vill spela med smile

Simma lugnt

Senast redigerat av Saab_2takt (24 september 2014)

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
2 mars 2014 · 329 Inlägg

Ojoj nästan som man sitter och sover nu ju! Missade nästan att projektet gick över 5000 visningar! Man tackar var enda en av er, tack tack! Trodde aldrig de skulle bli så många  tongue

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
2 mars 2014 · 329 Inlägg

poontann skrev:
Jävlar va wheelgap du lär sänka big_smile !

Eeee jepp! roll Kanske kapa fjädarna? Visserligen saknas de en massa delar till fonten så hoppas att de kommer tynga ner bilen när allt kommer på tongue

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
2 mars 2014 · 329 Inlägg

amoreex skrev:
Ser riktigt bra ut!
Men ett tips är att när du lägger upp bilder,
Gör en radbrytning mellan varje bild, blir mycket enklare att kolla på då smile
Personligen tycker jag att det kan bli grötigt och se var varje bild börjar och slutar smile
Men det är ju bara ett tips smile)

Hoppas vädret tillåter motortvätt! smile

Tackar! Lite konstruktiv kritik skadar aldrig! smile Det är ju du/ni som läsare som skall ha det så bra och lättförstått som möjligt så detta fixa jag allt åt er! smile


Till alla, det är bara och ösa på med vad ni tycker är bra respektive dåligt! Det går alltid något att fixa till eller förbättra! smile

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
2 mars 2014 · 329 Inlägg

9000Griffin skrev:

Saab_2takt skrev:

Juvakka skrev:
Det är alltså bakom instrumentpanelen (snarare knäpanelen om man ska vara nogran) jag menar, där a-stolpen går ner innanför skärmarna på bilen. Nere där är knäpanelen fastskruvad med en skruv på varje sida. Min har läckt  genom dem skruvarna, samt där boxen är fastskruvad och där listerna som fäster mattan i framkant av dörrarna sitter.

Dräneringen från mellan vindruta och huv går ner där. Min saknar dräneringsslangar från rännan under rutan så vattnet rinner längs a-stolpen ner, vet att farsans 900 93:a har dräneringsrör men det kanske inte fanns på dem äldre.

Goddagens!

Man blir så glad av sådana långa och välformulerade svar! Stor tummen upp på de! smile Får kolla upp det imorgon om jag hinner! Btw Såg din bil på saabfestival som var i år. Mycket fin bil du har, jag strävar mot något liknade så man har allt kollat in din bil wink

God jul på er även om de är lite sent! Fick vänstra strålkastarglaset av farsan idag så får dra på de imorgon smile

Simma lugnt!

Hej smile trevligt projekt kommer att följas.. kolla gärna mitt...

Kan rekomendera dej att kolla gummi damasken där växelföraren från växelspaken till växellådan går genom torpedväggen.. den va helt slut på min därför mitt golv på förasidan är kass för man ser att det kommit in där och runnit ner på tunnlen och ner på förar golvet... smile bara ett tips

Goddag! De är kul att du tycker det! Har följt ditt med sen länge tillbaks! Alltid kul att se var andra gör med sina 900or smile

Okaj! Är det denna damask du tänker på i bilden nedan? Inringat med rött. Kollade faktiskt inte den så noga när jag plockade ner interiören men den såg i alla fall fin ut. Hoppas den håller lite till tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-5efa46be4c0f64741f50952daf8b7b3e.jpg

Senast redigerat av Saab_2takt (24 september 2014)

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
2 mars 2014 · 329 Inlägg

9000Griffin skrev:

Saab_2takt skrev:

Juvakka skrev:
Bör va den, har för mig att t16 egentligen skulle ha hydralisk fram vissa årsmodeller så kanske är därför.

Har också hört rykten om det med. Kaske bara sitter hydraliska på aero modellen då min är en snik S. Men för mig så duger det mer än väl med en i gummi. smile

På min t8 sitter det hydraliska motorfästen smile

Din är ju en specialare så det kanske ligger något i de pga av det. Aja nu är ett gummi på G iallafall smile

Btw, Kommer ett pm till dig om kåporna  wink


------------------------

Blev en motortvätt idag. Blev ingen värting tvätt så jag skippar bilderna på de smile

Simma lugnt!

Senast redigerat av Saab_2takt (2 mars 2014)

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
2 mars 2014 · 329 Inlägg

9000Griffin skrev:

Saab_2takt skrev:

9000Griffin skrev:
Hej smile trevligt projekt kommer att följas.. kolla gärna mitt...

Kan rekomendera dej att kolla gummi damasken där växelföraren från växelspaken till växellådan går genom torpedväggen.. den va helt slut på min därför mitt golv på förasidan är kass för man ser att det kommit in där och runnit ner på tunnlen och ner på förar golvet... smile bara ett tips

Goddag! De är kul att du tycker det! Har följt ditt med sen länge tillbaks! Alltid kul att se var andra gör med sina 900or smile

Okaj! Är det denna damask du tänker på i bilden nedan? Inringat med rött. Kollade faktiskt inte den så noga när jag plockade ner interiören men den såg i alla fall fin ut. Hoppas den håller lite till tongue

https://lh4.googleusercontent.com/-Hywv … 0_edit.jpg

Stämmer bra det smile ja det går att kolla från motorrummet oxå fast lite trångt att få ner armen och känna med fingret runt växelföraren om gummit är ok

Perfekt! Få ta och kolla upp det! smile Håller tummarna på att den är hel  :p

Erick skrev:
Läst igenom hela tråden nu, kul att du gör iordning en og900s smile Jag hade en mellan 2002 och 2006 som jag gjorde iordning ganska mycket.

Finns ju risk att man får se bilen på vägarna sen, såg du bodde i Härryda, bor själv i Landvetter och man missar aldrig en og900 när man möter en på vägarna.. big_smile

Kul att höra!! Riktigt roliga bil måste jag medge! Ska bli så kul att få ut den på vägarna smile Bara att hojta till eller blinka om du ser mig! Rejsa är kul wink

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
4 mars 2014 · 329 Inlägg

Goddag!

Har på dom senaste dagarna fått tummen ur och bytt motorgummit. Tur att detta gjordes, kudden var lite mer spruken och trött än vad man hade trott från början. Hoppas färden blir lite mjukar nu i alla fall smile Väl i farten så tog jag även och skruvade dit den främre sargen och de. Börjar likna något nu! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-99424cb5aa4a7ac092f1b550ce93e267.jpg gammelt vs nytt!

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-5a52caacbb9dd46cbc496702fa2031c4.jpg
sitter som en smäck!

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-9eb79f9adac56c721c720a32fca5ae2c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193935/193935-0f3cfbd6e2e4b22ae92844ad58e00c35.jpg
Tycker de blev riktigt alldeles lagom med saab märket i kylaren. Skall vara så att man inte ser det så noga men när man väl tittar till så skall man se. Men vette fan om man kommer göra det så mycket roll

Senast redigerat av Saab_2takt (24 september 2014)

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
5 mars 2014 · 329 Inlägg

Kommer IC gubbs! När de kommer lite mer riksdaler i spargrisen! Måste fixa i alla fall 2 nya däck till super aero fälgarna sad Men vilken ic skall man välja? Har funderat över antingen en från en 9000 eller den största som finns på biltema dvs 300 x 600 x 75.
Erick, jag såg att biltema ic'en hade samma mått som den du montera på din. Passade den bra samt gjorde den nyttan som den skulle? smile
M_Broberg, Vad hade du för någon ic på din? smile Måste ha gjort bra nytta för att du kunde då upp den i 1,5 i ladd big_smile

Erick skrev:

M_Broberg skrev:
jag satte på stor IC och större turbo. sen öka jag laddet till 1.5

sen slutade den driva på 3an konstigt nog

wink

akta dig för trimjävulen!

Rensa drev är manligt yikes

Detaljer bara med 3an! Man lever bara en gång! wink

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
5 mars 2014 · 329 Inlägg

Erick skrev:
Förr i tiden monterade folk IC från 9000, men den har plastgavlar som inte håller för lite högre ladd..
Hel-alu IC funkar fint.
Du hittar den nog billigast på mrtuning skulle jag gissa! Vi köpte där till kompisens supra och den va kanonfin.
http://www.mrtuning.se/p/universal-4391 … 00x76.html

Slangar köper du på www.do88.se dom e bäst på slang tycker jag

Fick bygga egna fästen men har bilder på det om det skulle va intressant smile
https://www.dropbox.com/sh/hxy893vrtr5zrwf/UPBYa8ohfr

Har bilder på själva fästena nånstans också men får leta lite, det va ju trots allt 8-9 år sen jag monterade den icn. . big_smile

Haha tiden går fort när man trimmar wink Fin fin info! big_smile Skippar då 9000 ic'en, man vill ju ladda lite wink Ojoj jo ännu billigare, inte ofta biltema blir slagna.

Såg att mrtuning hade lite slangar också med men vilken storlek skall man köra på. För ja tänker där vid turbon så är ju "hålet" inte så stort ut från turbon. Känns lite overkill att fläska på och dra 3" ? Eller man kanske bör göra det? hmm do88 slangarna såg inte så dumma ut dom heller smile

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
5 mars 2014 · 329 Inlägg

Juvakka skrev:
Gå på större helalu direkt, märktes skillnad på min direkt efter jag bytte från 9000 ic till den jag har nu. Är dessutom så liten prisskillnad att det enligt mig inte motiverar 9000 ic för fem öre. Går du på en som bara är 500 hög så borde det gå att behålla dragöglan fram också.

Toppen att du har testat och de gav fina resultat! smile Man blir ju riktigt peppad på att beställa nu tongue Men tänker du dig att man tar och drar utgångarna på intercoolen så att den hamnar stacks över öglorna då om man säger så?

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
6 mars 2014 · 329 Inlägg

Juvakka skrev:
Jupp, min sitter monterad helt upp emot överdelen på kylarbalken och sen med bortkapade bogseröglor p.g.a den tidigare 9000 ic:n.  Men hade jag kapat för denna som är 500 hög så tror jag att det hade räckt att kapa ovanför öglorna, men haspen till huven får byggas om lite om den ska sitta så högt. Vet att det var någon som byggde så men kan inte komma ihåg vem nu.

Kör inte på större rör än du behöver, visserligen skapar det turbulens i varje övergång men samtidigt är det så att ju större rör du har ju mer luft krävs det för att fylla dem och du kommer inte behöva flödet från 3" tryckrör.

I understand! Haspen går ju att bygga om på ett eller annat vis men de känns bäst att ha kvar öglorna. Men vi får se vad som händer smile 500 an jag hitta va bra lite dyrare än mrtunings sad

Kunde tänka mig att det låg något i det hela. Ser dock nice ut i motorutrymmet me stora slangar men funktion kommer före utseende! Få bli o mäta och köpa något lämpligt! smile

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Saab_2takt Turbo lover
6 mars 2014 · 329 Inlägg

M_Broberg skrev:

Saab_2taktM_Broberg, Vad hade du för någon ic på din? smile Måste ha gjort bra nytta för att du kunde då upp den i 1,5 i ladd big_smile

[quote=Erick skrev:


Rensa drev är manligt yikes

Detaljer bara med 3an! Man lever bara en gång! wink

Så stor det fick plats tongue jag minns inte själv men ungefär som ericks.


har en rätt fin Garett snurra med,

men soppan tog slut med, org pumpen klarar mindre än spridarna gjorde lol

lambda låg på 1.17 som värst vid 5000 och 1.5 bar. att inte motorn exploderade är fascinerande. måste vart pga etanolens kylning och att fördelaren inte backar tändningen så mycket.

Ett tips är att inte ladda mycket. vill du ha bra effekt så konvertera till trionic. det är vrid som dödar lådor inte HK.

Gött! the bigger the better! wink T16 värkar vara ett svårt kraftpaket att ta liv på! tongue

Har haft funderingar på trionic 5 och etanol sen ett tag tillbaka varav etanol ligger nog steget före. smile Är ju inte så mycket som behövs för etanolen ändå, för chip har jag, 3 bar btr har jag med så det jag har förstått att man behöver är 431 spridare, bränslefilter (efter 100 mil) samt ic och ställa tändning smile

Kolla gärna in mitt projekt : SAAB 900S TURBO 1991
Saab 900S Turbo "My Private Jet" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang