Nästa "stora" projekt blir att byta frambromsarna...vet inte om jag ska uppgradera till 302-skivorna, det är ju skillnad i pris och frågan är om det blir så stor skillnad så att det är värt det?
Du fixar och trixar ju med bilen så man blir tårögd ju. Man skulle köpt sig en röd kärra igen nu bara för det.
ang staget mellan tornen så köpte jag ett i för någon månad sen så sista staget vart det inte iaf. 750kr vart billigt iaf Har fått göra samma lösning som du gjorde med fästerna för gummit på dämparna bak. Skitmutter som lossnar. Hade oturen på en bil att kylaren läckte. Fick göra samma lösning där då muttrarna släppte. Smidig lösning som fan. Dock surt när de lossnar.
Ang larmdosan så måste alla dörrar och motorhuven vara stängd. Man kan ha rutorna nere när man programmerar in larmdosorna. Ett tryck på varje larmdosa vid programmering. Alla dosor ska programmeras samtidigt förövrigt.
ang bromsarna så tycker jag att du ska köra på 302 skivor. står art och pris i min tråd förövrigt.
Du får jättegärna ta och kolla in mitt Projekt med mitt gröna skåp!
Du fixar och trixar ju med bilen så man blir tårögd ju. Man skulle köpt sig en röd kärra igen nu bara för det.
ang staget mellan tornen så köpte jag ett i för någon månad sen så sista staget vart det inte iaf. 750kr vart billigt iaf Har fått göra samma lösning som du gjorde med fästerna för gummit på dämparna bak. Skitmutter som lossnar. Hade oturen på en bil att kylaren läckte. Fick göra samma lösning där då muttrarna släppte. Smidig lösning som fan. Dock surt när de lossnar.
Ang larmdosan så måste alla dörrar och motorhuven vara stängd. Man kan ha rutorna nere när man programmerar in larmdosorna. Ett tryck på varje larmdosa vid programmering. Alla dosor ska programmeras samtidigt förövrigt.
ang bromsarna så tycker jag att du ska köra på 302 skivor. står art och pris i min tråd förövrigt.
Du får jättegärna ta och kolla in mitt Projekt med mitt gröna skåp!
Hehe, riktigt kul att höra!
Ja jag vet inte vad han mena med det där att det var sista, jag har ju läst om flera som köpt staget efter mig...
Lustigt för när jag bytte kylaren på min 850 GLT (vardagsbilen) så hände ju samma sak som för dig, men som sagt smidig lösning nu när man vet om det
Ok, men det känns nog bäst att köra på 302-skivorna, kommer säkert ångra mig annars. Har kollat och jag kommer köra på Brembos Max-line skivor, som är slitsade från fabrik och belägg från Brembo. Kommer börja med frambromsarna, men detta kommer bli efter jag ställt av henne för vintern.
Ja jag vet inte vad han mena med det där att det var sista, jag har ju läst om flera som köpt staget efter mig...
Lustigt för när jag bytte kylaren på min 850 GLT (vardagsbilen) så hände ju samma sak som för dig, men som sagt smidig lösning nu när man vet om det
Ok, men det känns nog bäst att köra på 302-skivorna, kommer säkert ångra mig annars. Har kollat och jag kommer köra på Brembos Max-line skivor, som är slitsade från fabrik och belägg från Brembo. Kommer börja med frambromsarna, men detta kommer bli efter jag ställt av henne för vintern.
Jag har självklart koll på din tråd redan!
Volvo anställda i sitt nötskal. Har många gånger gått in där för att få höra att det är slut etc. Dock frågar man någon annan eller nästa vecka då finns det plötsligt flera hundratals i lager hehe. Gäller bara att komma till en person som kan man de gamla systemen och som orkar att leta lite. Inte säkert att alla delar ligger på "huvudlagret" utan kan ju finnas flera andra lager som de sällan kollar.
Det gick nog snabbt att montera allting i fabrik så muttrarna var ju helrätt. Även idag när man demonterar/monterar något så är det smidigt att ha de där. Dock när de släpper så kan det vara lite jobbigt. Finns ju en lösning på det hela. Men man måste i princip vara två st som skruvar istället.
Jag kör original skivor och bara det blev ju en skillnad tyckte jag iaf. Bara byta in dina nuvarande okhållare och köpa ut ett par nya större så. Tror nästan man kan ta två steg på frambromsarna innan man behöver fundera på att byta bakbromsarna. Nackdelen är ju om man behöver större bromsar så måste man byta ut Titanerna / volvans till större fälgar vilket kan vara lite tråkigt om man vill ha kvar de.
Men hur kan du sitta där och läsa i smyg utan att säga att du håller på med exakt samma sak? hehe. Har mängder med nya bilder på mitt. Dock pga ett internet som är för segt så får jag vänta lite med att ladda upp bilder så.
Jag kör original skivor och bara det blev ju en skillnad tyckte jag iaf. Bara byta in dina nuvarande okhållare och köpa ut ett par nya större så. Tror nästan man kan ta två steg på frambromsarna innan man behöver fundera på att byta bakbromsarna. Nackdelen är ju om man behöver större bromsar så måste man byta ut Titanerna / volvans till större fälgar vilket kan vara lite tråkigt om man vill ha kvar de.
Men hur kan du sitta där och läsa i smyg utan att säga att du håller på med exakt samma sak? hehe. Har mängder med nya bilder på mitt. Dock pga ett internet som är för segt så får jag vänta lite med att ladda upp bilder så.
Hehe, ja klart man blir trött när det blir fel, men oftast blir det ju rätt och jag har fått otroligt mycket hjälp från Volvo
Ja tankarna gick lite så att man skulle köra värre fram och köra original bak, men prisskillnaden blir inte så stor att köra slitsade Brembo bak också så jag kör nog på det. Snyggt om inte annat att ha samma typ av skivor fram och bak. Jag ska ju måla min ok svarta som du gjort och tänkte också behålla dem nya okhållarna i den färgen som dem kommer i, synd att förstöra den fina lackan liksom. Eller tycker du att man ska måla dem svarta också, du som haft dem monterade ett tag?
Jag har ju skrivit i din tråd, fast inte sagt att jag håller på med samma förstås
Skara-träffen den 23 augusti, du får komma dit så kan vi bolla lite ideer o tankar!
Ja tankarna gick lite så att man skulle köra värre fram och köra original bak, men prisskillnaden blir inte så stor att köra slitsade Brembo bak också så jag kör nog på det. Snyggt om inte annat att ha samma typ av skivor fram och bak. Jag ska ju måla min ok svarta som du gjort och tänkte också behålla dem nya okhållarna i den färgen som dem kommer i, synd att förstöra den fina lackan liksom. Eller tycker du att man ska måla dem svarta också, du som haft dem monterade ett tag?
Jag har ju skrivit i din tråd, fast inte sagt att jag håller på med samma förstås
Skara-träffen den 23 augusti, du får komma dit så kan vi bolla lite ideer o tankar!
Har man pengar så varför inte Det ser ju bra ut med likadana fram och bak givetvis. Jag tycker att ok-hållaren ser bra ut i den färg den har på min bil. Den är lackad så att den kommer ju inte mista färgen den första tiden iaf.
Jag skulle nog faktiskt kört samma färg som okhållarna har istället för helsvarta ok. Men det dammar igen så snabbt ändå xD
Det får jag kanske ta och pysa upp till om jag inte har något annat bokat den dagen. bara bilen håller ihop så
Ja det tar ju emot att visa upp detta... Jag visste att överdelen på stötfångaren som ska vara olackad plast var just lackad med sprayfärg, som hade börjat släppa på vissa ställen. Så tog thinner idag för att ta bort det, men då visar det sig att nån har lackat överdelen röd och sen har någon lackat grå/svart ovanpå det...
Första bilden så ser man hur det blev när jag gnuggade med thinner, inte bra med tanke på hur starkt det är, men vet inget bättre...
Här har jag gett upp och börjat slipa med ett 400-papper för att se hur det blev då...
Planen nu är är slipa ner det gråa med 400-papper sen spray-lacka med Plasti Dip.
Vad är det för nån som lackar stötfångarn röd och sen drar på ett lager grått på det? Är det samma ägare som gjort det så är det ju riktigt korkat gjort.
Har följt projektet och tycker du gör ett fantiskt fint jobb med bilen! Ang. stötfångaren, köp en helt ny från volvo?
Riktigt kul o höra! Det höjer såklart motivationen att fortsätta också
Ja dem finns att köpa nya, men den kostar ca 4500kr och då är den olackad. Stötfångaren bak är tyvärr inte delbar som den är fram. Det är för mycket pengar, har alldeles för mycket kvar att fixa på henne innan man kan börja fokusera helt på utseendet
_Blue_Speed_ skrev:
Vad är det för nån som lackar stötfångarn röd och sen drar på ett lager grått på det? Är det samma ägare som gjort det så är det ju riktigt korkat gjort.
Hehe, jag vet inte, men skulle gissa på att det är olika ägare med olika smak för vad som är snyggt, tyvärr hade båda fel
Mr_Complete skrev:
Oj det där såg inte så kul ut Tror det blir kanon med lite slipjobb och Plastidip (länken kan du ha kvar )
Ja visst jag kör på slipning och jag var iväg idag och köpte Plasti Dip