Volvo 855 T-5R Renovering och Ombyggnation

Helrenovering av 855 T-5R :)
  • 101 Följare
  • 123 185 Visningar
  • Uppdaterades senast 9 mars 2015
Skolda
6 januari 2014 · 347 Inlägg

mercaa skrev:
Följer! cool

Härligt smile

_Fredrik skrev:
Trevligt projekt smile Varför lackera om hela bilen om den är 110 % rostfri? Mycket repor? Lär bli kanon! smile

Tycker att du ska ta bort den blåa silikonslangen i motorrummet, är väl det enda jag har att anmärka på tongue

Spännande med konvetering från automat till manuell, lycka till med allt! smile

Lacken är matt på sina ställen och taket är typ prickigt, klarlacken som har släppt wink
Dom blå siliconslangarna var förra ägaren som skruvat dit. Blir nya slangar till allt i motorutrymmet, svarta siliconslangar från do88 smile Jodå det ska bli spännande med konverteringen smile

Volvo 854 2.5 "R-Replica" (1995)
Volvo 144 "Sugturbon" (1973)
Guuran
6 januari 2014 · 88 Inlägg

Blir att följa detta, gillar dina poleringar skarpt:)

Mr_Complete
6 januari 2014 · 162 Inlägg

Ytterst trevligt projekt, ska definitivt följas! big_smile Med ett polerat insug under huven sover man lite bättre om natten wink

Volvo 855R "T-Röd" (1996)
Nissan 200SX "S13" (1994)
Skolda
6 januari 2014 · 347 Inlägg

Guuran skrev:
Blir att följa detta, gillar dina poleringar skarpt:)

Tackar, riktigt roligt att höra big_smile

Mr_Complete skrev:
Ytterst trevligt projekt, ska definitivt följas! big_smile Med ett polerat insug under huven sover man lite bättre om natten wink

Tackar smile Haha exakt, det bästa botemedlet mot dålig sömn är ett polerat insug lol

Volvo 144 "Sugturbon" (1973)
Volvo V70 "R-Design" (2011)
Volvo 854 2.5 "R-Replica" (1995)
Guuran
6 januari 2014 · 88 Inlägg

Skolda skrev:

Guuran skrev:
Blir att följa detta, gillar dina poleringar skarpt:)

Tackar, riktigt roligt att höra big_smile

Då vet man vart man ska lämna sina delar som ska poleras dåsmile

Racerpatrick
7 januari 2014 · 198 Inlägg

Vart köpte du maskinen? Ska göra så på min med såååå!! Såå himla vackert med polerat smile))

Turbo är ett måste!
Volvo V70 T5 "Blixten" (1997)
Skolda
7 januari 2014 · 347 Inlägg

Racerpatrick skrev:
Vart köpte du maskinen? Ska göra så på min med såååå!! Såå himla vackert med polerat smile))

Är ganska hundra på att Jula och Swedol har smile, vinkelfilmackin kallas det.

Extrazz En 5a är Livet.
7 januari 2014 · 2 005 Inlägg

Skoj att du kommit igång lite. Skaffade mig en grön jag igår smile Blir till att fixa allt hemmapul som folk har gjort sad

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Dynamic_Bass
7 januari 2014 · 926 Inlägg

Extrazz skrev:
Skoj att du kommit igång lite. Skaffade mig en grön jag igår smile Blir till att fixa allt hemmapul som folk har gjort sad

alltid lika kul wink helt otroligt vilken fantasi folk kan ha! wink

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING
Extrazz En 5a är Livet.
7 januari 2014 · 2 005 Inlägg

Dynamic_Bass skrev:

Extrazz skrev:
Skoj att du kommit igång lite. Skaffade mig en grön jag igår smile Blir till att fixa allt hemmapul som folk har gjort sad

alltid lika kul wink helt otroligt vilken fantasi folk kan ha! wink

Ja det blir nog att räkna alla udda lösningar som har tillkommit under åren. Får hoppas det inte blir för dyrt att laga allt bara.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Skolda
7 januari 2014 · 347 Inlägg

Har börjat lite smått på insuget idag, har fått bort nästan hela gjutskarven iallafall smile
Kanske inte dom roligaste bilderna, men bättre än inga alls wink
Ska till Stockholm och jobba nu i två dagar, så nu blir det lite lugnt i två dar, men sen blir det fullt ös igen smile

http://i1227.photobucket.com/albums/ee425/Drac_Driver/DSC_0069.jpg

http://i1227.photobucket.com/albums/ee425/Drac_Driver/DSC_0068.jpg

http://i1227.photobucket.com/albums/ee425/Drac_Driver/DSC_0067.jpg

http://i1227.photobucket.com/albums/ee425/Drac_Driver/DSC_0066.jpg

Skolda
7 januari 2014 · 347 Inlägg

Extrazz skrev:
Skoj att du kommit igång lite. Skaffade mig en grön jag igår smile Blir till att fixa allt hemmapul som folk har gjort sad

Härligt ! smile  Mindre kul att fixa sånt, men härligt att den hamnat hos en som vill ha det ordentligt:)

Extrazz En 5a är Livet.
7 januari 2014 · 2 005 Inlägg

Skolda skrev:

Extrazz skrev:
Skoj att du kommit igång lite. Skaffade mig en grön jag igår smile Blir till att fixa allt hemmapul som folk har gjort sad

Härligt ! smile  Mindre kul att fixa sånt, men härligt att den hamnat hos en som vill ha det ordentligt:)

Visst är det det. Tråkigaste är nog den eviga rosten mad Men ditt insug verkar ju ta sig lite iaf. Perfekt att ligga och gnugga på i brist på annat.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
TBergsten
7 januari 2014 · 996 Inlägg

Fint arbete hittils, alltid lika kult att följa en volvo, så...

Följer cool

Senast redigerat av TBergsten (7 januari 2014)

Skolda
7 januari 2014 · 347 Inlägg

TBergsten skrev:
Fint arbete hittils, alltid lika kult att följa en volvo, så...

Följer cool

Tackar smile

nrgjesper Ta inget förgivet
8 januari 2014 · 342 Inlägg

Snyggt! Följer smile

Tar dagen som den kommer
BMW E91 320D "Koksvagn" (2006)
TBergsten
8 januari 2014 · 996 Inlägg

Kom att tänka på det också. Visst kommer du få dra fram ny el för stolarna? Har själv köpt R-stolar till fram men har fasiken ingen aning om vart jag ska sätta + samt vart jag ska sätta - för att det ska lira sad

Vet du så dela gärna med dig smile

Rohlin94
9 januari 2014 · 386 Inlägg

Intressant. Följer detta helt klart! smile

Skolda
9 januari 2014 · 347 Inlägg

TBergsten skrev:
Kom att tänka på det också. Visst kommer du få dra fram ny el för stolarna? Har själv köpt R-stolar till fram men har fasiken ingen aning om vart jag ska sätta + samt vart jag ska sätta - för att det ska lira sad
Vet du så dela gärna med dig smile

Nej det kommer jag inte behöva eftersom T-5R är utrustade med elstolar som standard smile
Är ganska säker på  att det är fyra stift till elstyrningen i stolen. När jag satte in R-stolar i min silvriga 854 så fick jag dra fram helt nya kablar. Tror att stiften ska vara numrerade.

1= 12V+ Hela tiden
2= 12V+ via tändningen
3= 0V, jord
4= För utläsning av felkoder

Rohlin94 skrev:
Intressant. Följer detta helt klart! smile

Härligt big_smile

TBergsten
10 januari 2014 · 996 Inlägg

Skolda skrev:

TBergsten skrev:
Kom att tänka på det också. Visst kommer du få dra fram ny el för stolarna? Har själv köpt R-stolar till fram men har fasiken ingen aning om vart jag ska sätta + samt vart jag ska sätta - för att det ska lira sad
Vet du så dela gärna med dig smile

Nej det kommer jag inte behöva eftersom T-5R är utrustade med elstolar som standard smile
Är ganska säker på  att det är fyra stift till elstyrningen i stolen. När jag satte in R-stolar i min silvriga 854 så fick jag dra fram helt nya kablar. Tror att stiften ska vara numrerade.

1= 12V+ Hela tiden
2= 12V+ via tändningen
3= 0V, jord
4= För utläsning av felkoder

Rohlin94 skrev:
Intressant. Följer detta helt klart! smile

Härligt big_smile

Tack smile Du har inte möjlighet att kolla upp typ vilket övre vänster stift är osv? Ska dubbelkolla idag men sist jag kikade så hittade jag fasiken inget hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang