Efter jobbet idag började jag med att sälja däcken som satt på bilen när jag köpte den ett par Bridegestone HP 550 205/55 R16 året runt däck som inte är godkända på vintern i Sverige och eftersom att jag köpte bilen på vintern så krängde jag av dom och skaffade Nokian Hakka 7 med dubb istället.
När däcken var sålda packade jag bilen med verktyg och motorolja och åkte till Biltema med siktet att köpa lite trattar för jag tyckte det såg ut att kunna vara svårt att hälla ur dom där Motul förpackningarna. Efter Biltema åkte jag till OKQ8 och hyrde en lift, tog bort hasplåten, oljepluggen och fitlret. Satte dit ett nytt filter och en ny plugg med bricka. När det var dags att fylla på ny olja upptäckte jag att jag glömt bort att kolla efter trattar
spillde kanske en matsked ur två förpackningar...
När det var dags att betala för hyran av liften hade jag en värdecheck så fick 98kr i handen istället så åkte till mekonomen och tvättade bilen, tog lite kort men det var så mörkt och så kom det snöblandat regn också.. Efter det åkte jag till Shell och kollade luften i däcken och sedan hem.
När jag var på Biltema kollade jag efter T70 torx men hittade inga... var köper jag det??
Delar några av bilderna som jag tog. Det här är dom första bilderna jag tar sen jag höjde bilen 1 cm bak med distanserna samt vindavvisarna monterade.
Och så en så ni får se hur ljust det var ute när jag försökte ta kort.
Nu är det bara växellådan och bakdiffen kvar att byta olja i. Måste även säga som jag läst överallt om Motul vad speciell lukt den har mot vanlig olja.