Skulle ni tagit jobbet?

Martin 9-3 Fisketokig
23 november 2006 · 2 997 Inlägg

Fick erbjudande idag om jobb i Oslo.

Situationen är denna att man är borta flera veckor i rad, bor i närheten av arbetet och sen åker man hem 2 veckor och sen tillbaka.

Det är 310:- timmen när man arbetar. Arbetsplatsen står för hotell och mat sen är det 150:- timmen i reseersättning till och från hemmet.

Det skulle ju bli rena inkomstveckor för man jobbar-äter-sover och det är bra folk man jobbar med. lite industri med svets och byggande.

Men för att det skulle bli aktuellt så skulle jag bli tvungen att göra mig av med mina 2st 15veckors katter och har nyligen blivit tillsammans med min nuvarande flickvän så skulle bli svårt för oss båda.

Känns inte alls som att jag är villig att offra det.

Hur skulle ni gjort? bara ett par dagar att bestämma sig.

/Martin

Senast redigerat av Martin 9-3 (23 november 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
H40GST
23 november 2006 · 297 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Fick erbjudande idag om jobb i Oslo.

Situationen är denna att man är borta flera veckor i rad, bor i närheten av arbetet och sen åker man hem 2 veckor och sen tillbaka.

Det är 310:- timmen när man arbetar. Arbetsplatsen står för hotell och mat sen är det 150:- timmen i reseersättning till och från hemmet.

Det skulle ju bli rena inkomstveckor för man jobbar-äter-sover och det är bra folk man jobbar med. lite industri med svets och byggande.

Men för att det skulle bli aktuellt så skulle jag bli tvungen att göra mig av med mina 2st 15veckors katter och har nyligen blivit tillsammans med min nuvarande flickvän så skulle bli svårt för oss båda.

Känns inte alls som att jag är villig att offra det.

Hur skulle ni gjort? bara ett par dagar att bestämma sig.

/Martin

Riktigt bra betalt, men pengar e ju inte allt.
Jag hade inte tagit det om jag hade ny tjej och 2 små katter.

/Gurra

Fast om tjejern och katterna kunde flytta med hade det ju gått!

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker
Lindgren_
23 november 2006 · 2 644 Inlägg

Håller me H40GST  !

Johan Lindgren
mannen666666 preem pump
23 november 2006 · 836 Inlägg

tjejen och djuren viktigare

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
Catling Old School Ford
23 november 2006 · 600 Inlägg

pengarna kommer ju komma igen..... äää släng ut bruden och ta med katterna i en låda wink

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!
Ford Capri "Mk3 3.0l Essex" (1978)
Ford Capri "ELD" (1981)
Granholm Dude
23 november 2006 · 197 Inlägg

grymma pengar var det iaf

Ät aldrig snö som blivit gul!
Volvo 945 Turbo "Sleepern" (1995)
ToXtreme
23 november 2006 · 3 627 Inlägg

Är det mycket bättre än vad du tjänar i dagsläget? Om det inte är jättestor skillnad så tycker jag att du ska skita i det!

Fråga henne vad hon tycker, om inte annat så kan ni ju testa på det i 1-2 månader och se om det funkar, gör det inte det så är det bara tack och hej till jobbet!

smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
FreddeK
23 november 2006 ·

bra att ha pengar men vetefasen om det är värt det med tanke på flickvännen och kissarna!

Lindgren_
23 november 2006 · 2 644 Inlägg

Skärmsläckarn på datan leker katterna me men räkna me o köpa ny skärm sen smile Sen får du göra nån robbot som matar dom och vattnar blommorna så klarar dom sig smile sen tar du me dig bruden smile

Senast redigerat av Lindgren_ (23 november 2006)

Johan Lindgren
Torstensson
23 november 2006 · 115 Inlägg

Jag hade tagit jobbet utan att tänka på nått annat ja menar man blir ju inte borta rästen av sitt liv och tjejen träffar du väl igen och hon är väl snäll och tar hand om djuren

Intel
23 november 2006 · 130 Inlägg

Om du känner dig tveksam innan så ska du nog inte hoppa på det.... hade du däremot bara känt "Fan va gött!" då hade det ju bara varit att pysa.

Förmodligen bara jag som blir gammal och inser att pengar är inte allt.
Har tackat nej till 80.000/mån jobb i USA bara för att jag tycker jag har det bra som det är... kan pilla med bilen när det faller mig in & så.

Senast redigerat av Intel (23 november 2006)

GrebyAxel
23 november 2006 · 524 Inlägg

Schysst att två katter påverkar beslutet...... Fatta va pengar, kan ju ta de ett halvår/år annars..

HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
23 november 2006 · 605 Inlägg

Ta jobbet!!! Om det nu ger markant mer pengar än det jobb du har idag! Tjejen kan la ta hand om katterna, å sen får ni ju 2veckor ihop när du e ledig. Men för att göra det lättare för er båda så sätt en gräns på ett år, sen en utvärdering om det funkar lr ej. Funkar det så e det ju bara att köra vidare annars så e det ju bara att sluta.

Lycka till! Å glöm inte att skämma bort din Lady då du e hemma!

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
StiFf Wankel
23 november 2006 · 1 080 Inlägg

som sagt, pengar är inte allt..
jag tycker inte det är värt att offra allt i din sits just nu...

MDS Västerås
ToXtreme
23 november 2006 · 3 627 Inlägg

då va jag t-bax igen.. känner en kille uppe i strömstad som jobbat i danmark, norge, usa mm.

Han åkte iväg precis så som du erbjuds, och hans fru tyckte det va riktigt skönt att vara själv hemma, när han väl va hemma så tyckte hon att det va trevligt, men i längden så fick han gärna vara borta.. sen om det hade med att han är 42år och extreme datanörd vet jag inget om.. men kan tänkas vara så tongue

Men fråga, det är det bästa du kan göra, diskutera det utförlig, för och nackdelar!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Martin 9-3 Fisketokig
23 november 2006 · 2 997 Inlägg

Tjejen går sista halvåret på utbildning så vi bor inte ihop nu så det skulle bli att göra sig av med katterna och jag skulle få åka ensam.

Känns inte alls aktuellt att offra allt. göra sig av med katterna för att bara prova på gör jag inte och man vet ju inte alls hur man kommer trivas och funka innan man kommit dit.

till och från mellan 2 jobb nu men normalt har jag 60:- timmen sämre betalt men jobbar inom några minuters bilfärd men betalar ju maten själv. Boendet är ju egen villa som kostar även om det står tomt. Inte precis en lägenhet att säga upp och sticka...

Tack för svaren. Bra att de flesta känner som mig. Det känns inte alls som att man skulle kunna åka. pengar är inte allt. visst är det erfarenhet men blää tongue

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
23 november 2006 · 605 Inlägg

Självklar e inte pengar allt. Men jag ser inte det som att du offrar ngt om du åker. Ifall nu tjejen hade gått med på att ta hand om katterna å sen att ni hade haft det riktigt mysigt ihop då du e hemma. Det e aldrig fel att ha lite tid för sig själv å sina polare, kanske t.o.m som så att förhållandet kan må bättre av det! Men det e ju upptill var å en, å det e ju knappast livstid vi talar om.
Säg som så att gör det du tror att du/ni kommer ångra minst om ett gäng år då du/ni ser tillbaks på livet.

Lycka ttill med ditt val! Å katterna kan du ju ha på foder hos ngn undertiden om din babe nu inte e sugen på att ta hand om dem!smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
MilleN
23 november 2006 · 9 108 Inlägg

Tjänar du såpass bra redan är det ju skit samma. Hade hellre stannat hemma, hade jag haft pissjobb här hemma däremot hade jag inte tvekat att dra iväg.. Katter kan man köpa nya och om inte flickvännen kan vänta 2 veckor för att träffa dig ibland är det bara att se till så hon tillfredsställer sig själv så länge wink

Android
24 november 2006 · 892 Inlägg

Det är ju upp till var och en. Du måste se till vad som passar dig bäst. Om du tycker det verkar jobbigt så skit i det då. smile
Pengar är verkligen inte allt.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Sandman
24 november 2006 · 873 Inlägg

Jag håller med om att pengar inte är allt.

Men jag förstår nog ändå inte.

Om den här tjejen är någon du har en ljus framtid med borde väl inte det förstöras av att du inte kan träffa henne konstant?


Men i det här fallet tjänar du ju redan bra. Så det finns väl ingen anledning att riskera trygheten hemma om du är rädd för att förlora den.
Själv hade jag välkommnat äventyret att få komma bort lite smile

Don't get mad, get even.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang