Efter några timmar i garaget nu då!

![https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139444/139444-02a3dec3a61b6171d8a6001d7859d0ec_large.jpg]()
Luftfilter och lite insugsslangar nere!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139444/139444-c0f841950820278e72e07dd3acebe442_large.jpg]()
och DÄR var gamla insuget nermonterat! Många jobbiga bultar och skit som skulle ned.

Även mycket kablage och annat helvete att hålla reda på. Står dock klart och tydligt i beskrivningarna från ESS att man ska sätta LABELS på allting. Sagt och gjort så är det små tejpbitar med text på alla kablar.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139444/139444-18e106ca3aa70b282a27b885ab1e14aa_large.jpg]()
Kylaren nere. 9000L glykol överallt men annars gick det relativt bra att få ner.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139444/139444-c0f841950820278e72e07dd3acebe442_large.jpg]()
Fuelrail avmonterad + spridarna
![https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139444/139444-b0e0f701c48d44feb58fbad67270cbff_large.jpg]()
Min vevhusvent verkar inte ha mått så bra.. Skulle lossa på denna och skiten bara flög av. Tur att det mesta pluggas igen och ersätts av ESS-grejer..

![https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139444/139444-53682aa9225d57c0c03a18f1b6d93d6f_large.jpg]()
Nya löphjul på!

![https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139444/139444-1c2c3af5ca45a2969e1c239d20017a98_large.jpg]()
Efter lite känn och kläm på vattenpumpen kom jag fram till att byta även där nu när det är så lätt att komma åt. Blir att köpa ny på måndag!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139444/139444-f174b99505575821ed4db34d36e840a6_large.jpg]()
ESS-plugg för vevhuset som sitter tillsammans med oljestickan. Trevligt att bli av med lite vevhuskrångel!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139444/139444-09bf5ead87f5e5394d9dbad58e1c603a_large.jpg]()
Problem! Denna slang på bilden skall tydligen vara förmonterad på kompressorn, något den inte var...
![https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139444/139444-3c549c22a830280bbc8dd1843825615b_large.jpg]()
Denna plugg skulle också, tillsammans med slangen på föregående bild, vara förmonterad. ICKE på min.. Gängorna var väl sådär och den ville inte riktigt på, men nu sitter den. Lite snett.. Skall silikona runt den också för att vara 100% på att det är tätt.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139444/139444-2789b6ded11f151ccd8b4726afc81b66_large.jpg]()
Eftersom slangen inte var med (se 2 bilder tidigare) började vi kolla i garaget om vi inte kunde hitta någon likvärdig, och tro fan att vi gjorde det! Fick cutta ner den lite men tillslut gick den på. Dock är det inte silikon, men den borde klara värmen här ändå.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/140/139444/139444-21dc454d54d8be7a913d737da8565fc6_large.jpg]()
Här ser vi då tomgångsmotorn, våran egna moddade slang som går in till kompressorn och sedan lilla insugsslangen som går upp mot insuget (duh).
Det var allt för denna gång!
Allt har rullat på fint förutom den saknade slangen.
Nästa inlägg bör innehålla monteringen av självaste kompressorn!