Hur bevisa att personen backade på mig?

TimR
14 april 2014 · 84 Inlägg

Saktade ner och stannade bakom en bil som stod stilla framför en cykelöverfart. Helt plötsligt slänger bilen i backen och backar rakt in i mig. Vi klev ur och han börjar med att säga "oj ursäkta såg inte dig" jag frågade varför han backade utan att kolla bakom först. "Skulle backa in till sidan och parkera" sa han.

När hans "bruschor" hoppade ur bilen och började samtala med han på deras moderspråk så ändrade han helt plötsligt sin version och sa att det var jag som körde på han. Han hade ju vittnen nu sa han.

Vi tog personuppgifter och han satte sig i sin bil och körde därifrån även fast jag inte tyckte vi var klara. Jag ringde polisen som sa att jag skulle fylla i skadeanmälan via internet.

Sitter nu och har precis gjort en skadeanmälan på internet men är riktigt jävla orolig.. Fanns inga vittnen på plats förutom hans kompisar.

Någon som varit med om något liknande?

Mack Forum- och sitemoderator
14 april 2014 · 26 157 Inlägg

Utan egna vittnen så blir det nog ganska svårt att bevisa tror jag.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Oggejay
14 april 2014 · 139 Inlägg

Fyfan.... inte förvånad alls neutral

WoozyDozz
15 april 2014 · 918 Inlägg

Nästan så att man borde köpa en bilkamera.

TomBjorklund VAGIS Car Club
15 april 2014 · 1 093 Inlägg

Jepp, köp kamera.

Sen är ditt alternativ att (om helförsäkring och värdet på bilen gör att det är värt de) låta någon ha backat på dig när bilen inte var i trafik.

Eller om du har 4 personer som "åkte med dig och kan stå upp för att det var tvärtom

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
Dirtymike
15 april 2014 · 1 532 Inlägg

Köp en kamera.
Jag själv åker inte en m utan min GoPro kamera.
Idag finns många billiga kameror som du monterar i framrutan.
Har du allt på film så kan ju inte motparten motbevisa något annat i ditt fall.

Jeep J20 (1978)
TimR
15 april 2014 · 84 Inlägg

Japp blir till att montera gopron jag har liggandes i nästa bil jag köper så man slipper ljugande jävla pack. Hur har du monterat din?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
15 april 2014 · 13 746 Inlägg

om han ska börja dumma sig så gör samma sak tillbaka..  prata med 4polare så är det klart! smile  eller fixa något "utomstånde" vittne som stog utanför och såg allt  som råkar hjälpa dig


helst ingen på din facebook.   

bor själv i örebro och är inte ett dugg förvånad över hur dom beter sig...=/

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Dirtymike
15 april 2014 · 1 532 Inlägg

Jag har klisterfästen monterade bak brevid regplåten, på taket fram och i frontspoilern.
Inne i bilen har jag sugkopps fäste sitter i framrutan.
Filmar alltid när vi är ute o åker för nån dag kanske man står där med skägget i brevlådan o inte får nått på försäkringen fast man inte är vållande.
Visst det kanske är en lite dyr "dashcam" men varför bara låta den ligga på hyllan när man kan använda den till något praktiskt med.

Jeep J20 (1978)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang