UhrJr
Nordic Tuning i Norrköping
22 april 2014
· 839 Inlägg
Folk säger så bara för att dom har hört det någonstanns. Ska du göra det riktigt så ska du leta rätt på T-korset som sitter på R-slangen. Den sitter tillsammans med 2 andra slangar på magnetventilen bakom kylarbalken.
Ryck loss den ensliga slangen och plugga änden som blev utan slang.
Sedan ska du leta dig upp till en slang som går in bakom spjällhuset (gasspjället). Detta är andra änden av slangen du nyss ryckte. Denna ska också isär och pluggas in mot spjällhuset.
Så, nu har tagit bort recirkulationen från tankurluftningen. Man gör så därför att backventilerna i det systemet kan börja bråka och släppa förbi laddtryck osv.
Kolla även den lilla vita backventilen som sitter på slangen som går ut från ventilkåpan. Den är känd att gå sönder. Ska gå att suga från ventilkåpan men inte blåsa till den.
Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.