Bil framför som tvärnitar...? HJÄLP MIG! Skadeanmälan??

julle_j
26 november 2006 · 66 Inlägg

carnageman skrev:
Saxat från http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 21&p=2

Bromsa inte utan anledning, en polarn gjorde det, torskade på grov vårdslöshet i trafik och vållande till kroppskada på sin egen tjej som satt i passagerarsätet & fick en wiplaschskada....
En bil låg enligt polarn för nära honom så han tänkte att han skulle jävlas och trampade på bromsen, bilen bakom körde in i honom och polarn (främre bilen) blev vållande.
Han försökte med att ett rådjur hade sprungit ut men vittnena från bakomvarande bil avslöjade sanningen. Han har fortfarande inte fått tillbaks något körkort, detta är 3 år sedan och han hade haft körkortet i över 3 år när olyckan hände.

Kan tillägga att han dessutom varje månad betalar X antal tusenlappar till sin tjejs rehabilitering, detta pga att försäkringsbolagen tvingar försäkringstagaren att betala 10% av basbeloppet på skada som skett i samband med grov rattfylla eller grov vårdslöshet i trafik...

Tack som fan! Precis dehär jkag ville höra! Vet du vad de äckligaste är. Han som tvärnitade hade sin flickvän i bilen. Jag hade min syrra i bilen...

Finns ingen anledning att pressa i röven. Men fan ingen anledning att tvärnita heller.

julle_j
27 november 2006 · 66 Inlägg

Hej igen! Nu har jag en fråga.. Kan någon svara på vad som händer om vi tar ärendet till rätten.? Hans flcikvän kommer att säga sanningen precis så som det var. Jag och min syster säger som det var. Men han kommer säga att han bromsade för en påse elelr ett djur. De sa han idag... Tror ni att ja kommer få rätt för att han brytit mot trefikförordningen?

viccoA
27 november 2006 · 3 110 Inlägg

Kristian_V skrev:
Kompisen körde bil och släp (24m) på en liten väg i värmland, han passerade en korsning där han kunde svängt höger. Där en bit in stod en polisbil, Efter att han kört ett tag, så anade han att det liksom skymtade nått i speglarna ibland. En lastbil är 2.5m bred så det är lätt för en 1.8m personbil att gömma sig för chaufören. I alla fall, så kan man göra en speciell manöver med 24 metare som alla som kört sådant eckipage känner till, det får eckipaget att åla sig som en orm, och ger chaufören en chans att se vad som döljer sig bakom.
"Kompisen" gjorde detta, och såg att det var polisbilen han passerat tidigare. De hade lyckats smyga upp i röven på han utan upptäckt, när de gör en sådan manöver, har de inga goda avsikter, de bara ligger o väntar på en chans att sätta dit chaufören, för vad som helst.
Detta var ett utmärkt tillfälle att hämnas alla oförätter han blivit utsatt för tidigare.
Polisbilen var kanske 3-4m bakom släpet, så "kompisen" stälde sig på bromsen! wink Poliserna hade inte en chans, iom att de inte följt traffikregeln om tre sekunder mellan fordonen.
När de stannat, kom polisen som kört, ilsken som ett bi upp mot förardörren. Innan han han öppna käften så stack "kompisen" ut huvet genom rutan (Han vågade inte öppna dörren.) och sa "Såg ni älgen jag nästan klippte?"

Kompisen fick sjutsa två molokna poliser till närmsta samhälle. För deras bil var mosad mot ett långtradar släp. "Kompisen" hade inte ens sönder bakljusen på släpet.

Poliserna skulle aldrig kunnat motbevisa chauförens vitnesmål om att han såg en älg. Så de försökte inte ens, för då skulle de blivit tvungna att förklara vad de gjorde så nära ett framförvarande fordon i den hastigheten.

Tur att poliserna inte dog...det är klart att man blir sugen på att göra som din kompis, men ibland tänker man inte på följderna. Jag hade tagit reg nr och ringt till stationen och frågat varför deras bil med det reg nr inte håller avståndet...

Thorssa
27 november 2006 ·

Om tre personer säger att han bromsade utan anledning och han säger något annat, då kommer ju självklart rätten att gå på er historia. Men du behöver ju inte bli fri från ansvar för det.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
27 november 2006 · 3 804 Inlägg

julle_j skrev:
Hahah ! fan va härliga alla e! Så satans gooa minnen!

Ja skulle bara säga att okey. har haft lite kaxig attityd, Men ni kanske inte vet hur han är heller. Var iaf ute å festade ikväll. snackade me killen å de verkar rätt lugnt.

Han erkännde att de va jäävligt dummt att tvärnita för ingenting å ja erkännde att de va jävligt dummt å ligga tätt inpå..
Ska försöka dela på självrisken. Får se om han ställer på de.!

På tal om de. Hahah ja skrattade me satan när ja läste de med snuten å ekipaget! hahah.

Fler sådana härliga minnen! tongue

Va fan hans bil måste ju också pajjat eller?


Bmw osv..
Sicce Chef
27 november 2006 · 46 Inlägg

Sharky skrev:
Följande såg jag för typ tre somrar sedan här i Stockholm.

Jag ligger som tredje bil, framför mig en sunkig gammal Volvo 745 med svart-tonade rutor, framför den en BMW 520-nåt med, som det visade sig öppen taklucka.

BMW ligger uppenbarligen och roar sig med att tvärnita (tomt framför den, ingen kö) och Volvon får rånita ett par gånger. Jag lägger mig på avstånd.

Bilarna kommer fram till trafikljus och två filer, BMW lägger sig vänsterfilen för att svänga vänster och Volvon kör upp bredvid BMW:n.

Då sträcks en hand upp ur takluckan på BMW och langar en McDonaldsmugg med Cola på Volvon.

Fel move......

Volvo´n viker in framför BMW:n och blockerar. Ut hoppar två 125kg+ knuttar i skinnvästar och en stor jävla schäfer. Schäfern hoppar upp på BMW:n och sticker ner snoken genom takluckan.

Då blir det grönt, jag kör vidare, vill inte veta....

/Göran

Vill nog inte veta vad som hände sen, misstänker dock att killarna i BMW:n blev rätt paffa. En ilsken schäfer skojar man inte bort.

Kristian_L
27 november 2006 · 1 893 Inlägg

viccoA skrev:
Tur att poliserna inte dog...det är klart att man blir sugen på att göra som din kompis, men ibland tänker man inte på följderna. Jag hade tagit reg nr och ringt till stationen och frågat varför deras bil med det reg nr inte håller avståndet...

Bra tänkt!
I en perfekt värld hade de ringt upp polis-bilen från stationen och sagt "Aja baja!!!"
I verkligheten skulle de två poliserna stoppat "kompisen" o satt dit han för nått!
Tror du de har rent mjöl i påsen när de smyger på det sättet..?
Vad skulle de dött av? Hjärt attack? De var 4 meter bakom lastbilen! Tror du att lastbilen han stanna på 4 meter, så de körde in i ett stillastående fordon? De krossade strålkastarna och hade hål i kylaren. De kunde fortsatt sin färd i polisbilen, med risk för att motorn skurit pga att allt kylvatten runnit ut. "Kompisen är inget monster och inte dum i huvet heller.

UseDubbelTurbo skrev:
Va fan hans bil måste ju också pajjat eller?

Icke!
Längst bak, längst ner på släpet fanns en stålbalk. Ett så kallat "underkörnings skydd", den är i regel av ganska kraftigt material, dess uppgift är att hindra elaka poliser och andra att köra in under bil/släp och bli av med huvudet.
Inte ens ett blinkers glas sprack! wink

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
staddman Alusvets
27 november 2006 · 38 Inlägg

Vad lär vi av detta.Slicka inte röööv...

Saab T5man har talat
barrre Evolution Garage
19 december 2006 · 394 Inlägg

Nu tycker jag heller inte om folk som ligger precis bakom utan anledning. Och jag blinkar också med bromsen för att visa att dom är för nära. Men folk som krypkör i vänsterfiler/längs mittlinjen och inte fattar att man ska flytta på sig är också otroligt irriterande. Så jag lägger mig också ganska nära folk efter att ha övertygat mig om att dom uppenbart missar alla möjligheter till att byta fil eller hålla undan.

Blev riktigt förbannad på väg till jobbet för en stund sen, en bil som ligger och kör svinsakta i vänsterfil och vägrar flytta till högerfilen när det finns gott om plats för att släppa förbi mig. Till slut så tröttnar jag, och börjar försiktigt köra om på högersidan istället. Då trycker p*uckot på gasen istället och håller sig jämsides med mig så jag får bromsa för långsammare bilar i högerfilen och lägga mig bakom honom igen. Och han återgår till sitt vanliga långsamma tempo. (63km/h jämfört med bilarna i högerfilen som ligger i 60 på 70-begränsad motorväg)

Mest förbannad blir jag på att jag inte lyckades memorisera hans regnr, så jag kunde ringa upp honom och säga vad jag tycker om hans bilkörning.
Nån mer än jag som tycker om att utnyttja vägverkets sms-tjänst + 118 118? big_smile

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Toyota Supra TT VVTi "Brukis" (1998)
Volvo 242 2JZ "Den gule" (1975)
Opel Commodore Coupé V8 "Kommandoran" (1970)
Jonni
19 december 2006 · 1 256 Inlägg

Sicce skrev:

Sharky skrev:
Följande såg jag för typ tre somrar sedan här i Stockholm.

Jag ligger som tredje bil, framför mig en sunkig gammal Volvo 745 med svart-tonade rutor, framför den en BMW 520-nåt med, som det visade sig öppen taklucka.

BMW ligger uppenbarligen och roar sig med att tvärnita (tomt framför den, ingen kö) och Volvon får rånita ett par gånger. Jag lägger mig på avstånd.

Bilarna kommer fram till trafikljus och två filer, BMW lägger sig vänsterfilen för att svänga vänster och Volvon kör upp bredvid BMW:n.

Då sträcks en hand upp ur takluckan på BMW och langar en McDonaldsmugg med Cola på Volvon.

Fel move......

Volvo´n viker in framför BMW:n och blockerar. Ut hoppar två 125kg+ knuttar i skinnvästar och en stor jävla schäfer. Schäfern hoppar upp på BMW:n och sticker ner snoken genom takluckan.

Då blir det grönt, jag kör vidare, vill inte veta....

/Göran

Vill nog inte veta vad som hände sen, misstänker dock att killarna i BMW:n blev rätt paffa. En ilsken schäfer skojar man inte bort.

Jag hade inte oroat mig för schäfern nå vidare, hade vart mer orolig för killarna i skinnväst!
big_smile hähä

Senast redigerat av Jonni (19 december 2006)

Jonni
19 december 2006 · 1 256 Inlägg

Sluskk skrev:
jag tror du är en som där jävla röv slikare som liger presis backom en jag hatar somna idoter

OT:

Kristian_L
19 december 2006 · 1 893 Inlägg

barrre skrev:
Nu tycker jag heller inte om folk som ligger precis bakom utan anledning. Och jag blinkar också med bromsen för att visa att dom är för nära. Men folk som krypkör i vänsterfiler/längs mittlinjen och inte fattar att man ska flytta på sig är också otroligt irriterande. Så jag lägger mig också ganska nära folk efter att ha övertygat mig om att dom uppenbart missar alla möjligheter till att byta fil eller hålla undan.

Blev riktigt förbannad på väg till jobbet för en stund sen, en bil som ligger och kör svinsakta i vänsterfil och vägrar flytta till högerfilen när det finns gott om plats för att släppa förbi mig. Till slut så tröttnar jag, och börjar försiktigt köra om på högersidan istället. Då trycker p*uckot på gasen istället och håller sig jämsides med mig så jag får bromsa för långsammare bilar i högerfilen och lägga mig bakom honom igen. Och han återgår till sitt vanliga långsamma tempo. (63km/h jämfört med bilarna i högerfilen som ligger i 60 på 70-begränsad motorväg)

Mest förbannad blir jag på att jag inte lyckades memorisera hans regnr, så jag kunde ringa upp honom och säga vad jag tycker om hans bilkörning.
Nån mer än jag som tycker om att utnyttja vägverkets sms-tjänst + 118 118? big_smile

Sådana har jag moteld för. wink Jag lägger mig på drygt tre sekunders regeln, så att jag inte lyser upp bara regskylten med mina helljus. Ordentligt bakom så han får mitt helljus från alla speglarna, sedan drar jag på 5x100W i nyllet på aset. 2x100W i vanliga ljusen + 3xHella 3000 med 100W i varje.
Sedan ligger jag snygt bakom, i godan ro, med ett leende på läpparna och kör han åt sidan följer jag efter. Saktar han in, saktar jag in efter. osv...

Det biter! smile

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
barrre Evolution Garage
20 december 2006 · 394 Inlägg

hahahaha, det lät inte fel. Men har även börjat bli sjukt sugen på ett stort kompressorhorn big_smile

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Volvo 242 2JZ "Den gule" (1975)
Opel Commodore Coupé V8 "Kommandoran" (1970)
Toyota Supra TT VVTi "Brukis" (1998)
Kristian_L
20 december 2006 · 1 893 Inlägg

barrre skrev:
hahahaha, det lät inte fel. Men har även börjat bli sjukt sugen på ett stort kompressorhorn big_smile

Hornet iriterar inte ens en bråkdel av 500W i nyllet resten av vägen som vi delar.
En gång var det en som uppenbart hindrade mig flera gånger, låg annars framför och höll betydligt lägre fart än vad jag hade planerat.
Snö modd och 30-50kmh på motorvägen, var gång jag åkte ut i snön i vänster filen ökade hern i bilen framför farten, för att jag inte skulle kunna köra om. Efter att jag provat att köra om tre gånger, lade jag mig 30m bakom, och drog på ljusen, och låg bakom hela vägen från Göteborg till borås.
Efter 30 sek. började han visa att jag minsan kunde passera nu. Men jag var inte längre intresserad. wink Mötande började lysa moteld, så han hade många watt i nyllet den kvällen.
På den tiden rökade jag, så jag slapnade av och tände mig en cigarett, Tänkte på hur kul han måste ha det där framme och fnissade barnsligt för mig själv. två timmar tog turen till Borås den kvällen. Jag hade nog inte orkat lysna till ett starkhorn i två timmar. Men jag såg väldigt bra. smile

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
_TiNcO_ Personbilssystemstekniker.
20 december 2006 · 365 Inlägg

Jonni skrev:

Sluskk skrev:
jag tror du är en som där jävla röv slikare som liger presis backom en jag hatar somna idoter

OT:

HAHAhehe humor!!! taskigt men fyndigt...  ett noll til bilförsäljaren.

Ursäkta detta helt onödiga inlägg men det var så klockrent svår humor.

Jo angående att ta upp detta till rätten kan vara lite kännsligt, det är rätt troligt att du kommer att åka på att du låg för nära för det går att bevisa, för du körde ju in i honom (missförstå mig inte). Vad som inte går att bevisa är att han bromsade bara för att jävlas. En sak var om han hade tex en sten som hade skadat bilen då hadde man haft bevis för att han hade motiv för att bromsa dock finns det inga bevis för att han behövde bromsa. Så det blir lite vågställning. Du har vittne som stärker din version, han har bevis för att du körde på honom. Bevis väger tungt. det vet jag efter egna erfarenheter.
Vi var 3 st som påstod att den tilltalade hade riktat en kniv mot oss + 2 till som hade blivit misshandlade under sammabråk och med gav att den tilltalade var i väldigt labilt tillstånd. Den tilltalade dömdes för misshandel dock inte för knivhot. Är nu på fri fot efter ett halv år.

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur
Thorssa
20 december 2006 ·

Kristian_V skrev:

barrre skrev:
hahahaha, det lät inte fel. Men har även börjat bli sjukt sugen på ett stort kompressorhorn big_smile

Hornet iriterar inte ens en bråkdel av 500W i nyllet resten av vägen som vi delar.
En gång var det en som uppenbart hindrade mig flera gånger, låg annars framför och höll betydligt lägre fart än vad jag hade planerat.
Snö modd och 30-50kmh på motorvägen, var gång jag åkte ut i snön i vänster filen ökade hern i bilen framför farten, för att jag inte skulle kunna köra om. Efter att jag provat att köra om tre gånger, lade jag mig 30m bakom, och drog på ljusen, och låg bakom hela vägen från Göteborg till borås.
Efter 30 sek. började han visa att jag minsan kunde passera nu. Men jag var inte längre intresserad. wink Mötande började lysa moteld, så han hade många watt i nyllet den kvällen.
På den tiden rökade jag, så jag slapnade av och tände mig en cigarett, Tänkte på hur kul han måste ha det där framme och fnissade barnsligt för mig själv. två timmar tog turen till Borås den kvällen. Jag hade nog inte orkat lysna till ett starkhorn i två timmar. Men jag såg väldigt bra. smile

HAHAHA fy fan vad bra!

carnageman Rallyförare
20 december 2006 · 1 075 Inlägg

900Watt är ännu bättre wink
http://www.sr1.se/vivaro900w.jpg

Kristian_V skrev:
Sådana har jag moteld för. wink Jag lägger mig på drygt tre sekunders regeln, så att jag inte lyser upp bara regskylten med mina helljus. Ordentligt bakom så han får mitt helljus från alla speglarna, sedan drar jag på 5x100W i nyllet på aset. 2x100W i vanliga ljusen + 3xHella 3000 med 100W i varje.
Sedan ligger jag snygt bakom, i godan ro, med ett leende på läpparna och kör han åt sidan följer jag efter. Saktar han in, saktar jag in efter. osv...

Det biter! smile

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Kristian_L
20 december 2006 · 1 893 Inlägg

Aye! wink
Andvänd dem väl. hehe...

Edit: Har du en mindre kärn reaktor i skåpet, som kan driva dem? big_smile

Senast redigerat av Kristian_V (20 december 2006)

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang