hammarlack på bromsok

Greatsnyggo saabtok
25 november 2006 · 1 306 Inlägg

Som rubrik lyder   hur är det att måla med hammarlack på bromsok och de , någon som vet?  för & nackdelar?

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Saab_girl C70 byggande djurvårdare
25 november 2006 · 545 Inlägg

tjena!! jag målade det på mina! de sitter som berget, gjorde d även på hjulbultarna! de satt oxå som berget,,,,, tills ja kom me maskinen o skulle byta däck:P

Två ord räcker, SAAB knäcker
Greatsnyggo saabtok
25 november 2006 · 1 306 Inlägg

JA jag har funderat på de med  billigare med än riktigt  2 komp

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
RaGnaR RattmuFF
25 november 2006 · 506 Inlägg

köp 2 komp bromoksfärg kostar bara 295 kr. Blir riktigt bra reslutat. Det flyter ut fint och blir jämt och fint smile. Rekomenderas starkt.

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..
Datsun 240z "S30" (1973)
JimBoOo
25 november 2006 · 73 Inlägg

jag målade mina med hammarlack och det funkade finfint.. bara man gör det rent och fint innan man börjar måla så är det kanon smile

Runn WS7 Avstängd
25 november 2006 · 1 031 Inlägg

Hammarlack funkar fint.

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
iceman19
25 november 2006 · 98 Inlägg

ja hade hammarlack på min..funkar perry som fan=)

golf88
25 november 2006 · 956 Inlägg

ja fan..Hammarlack funkar för jävla bra...

eldus veldus
Audi A6 (2017)
MilleN
25 november 2006 · 9 108 Inlägg

295 spänn för att måla bromsok är rena ockerpriset. Hammarlack funkar bra, jag kör dock värmetålig sprayfärg på mina.. Funkar finfint det med än så länge!

Torstensson
26 november 2006 · 115 Inlägg

Runn WS7 skrev:
Hammarlack funkar fint.

Visst gör det d finns inget annat allternativ för min del än hammarlack när det gäller bromsar eller plåt fälgar till vinter däcken

Greatsnyggo saabtok
26 november 2006 · 1 306 Inlägg

Om man  bortser  ifrån va de kostar  för de spelar mindre  roll vilket är  valet då? ....tror de lutar åt  bromsoksfärg ändå men men

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
MilleN
26 november 2006 · 9 108 Inlägg

Greatsnyggo skrev:
Om man  bortser  ifrån va de kostar  för de spelar mindre  roll vilket är  valet då? ....tror de lutar åt  bromsoksfärg ändå men men

Ja bryr du dig inte om kostnaden så är det bara att köpa bromsokfärg smile Men vill du ha i princip samma resultat för mindre än halva priset så funkar hammarlack också. Eller som i mitt fall, en sprayburk för 80 spänn, lacken har inte släppt någonstans smile

FugitivE BMW Power
26 november 2006 · 2 362 Inlägg

MilleN skrev:

Greatsnyggo skrev:
Om man  bortser  ifrån va de kostar  för de spelar mindre  roll vilket är  valet då? ....tror de lutar åt  bromsoksfärg ändå men men

Ja bryr du dig inte om kostnaden så är det bara att köpa bromsokfärg smile Men vill du ha i princip samma resultat för mindre än halva priset så funkar hammarlack också. Eller som i mitt fall, en sprayburk för 80 spänn, lacken har inte släppt någonstans smile

Och vad är det för fin liten burk? big_smile

mvh

BMW, bogsering med wire :/
FL3JM Inga konstigheter
26 november 2006 · 2 064 Inlägg

Jag köpte gul bromsoksfärg, lite tjockflytande som man penslar på. Det blir en mycket len och fin yta. Färgen flyter lixom ut så penseldragen försvinner.

MilleN
26 november 2006 · 9 108 Inlägg

FugitivE skrev:
Och vad är det för fin liten burk? big_smile

mvh

Vanlig värmetålig silverspray.. Kör inte bilen så mycket kan ju vara därför lacken har hållt, vad vet jag wink

jonTe
26 november 2006 · 5 710 Inlägg

Hammarlack fungerar bra men den kan missfärgas något t.ex om man kör bana.
Mina silvermålade ok är numera  guldfärgade.

MVH Jonas
..............
FugitivE BMW Power
26 november 2006 · 2 362 Inlägg

MilleN skrev:

FugitivE skrev:
Och vad är det för fin liten burk? big_smile

mvh

Vanlig värmetålig silverspray.. Kör inte bilen så mycket kan ju vara därför lacken har hållt, vad vet jag wink

Ja men då är ju sprayen perfekt för jobbet wink kanske skulle ta en titt på den. smile

mvh

Senast redigerat av FugitivE (26 november 2006)

BMW, bogsering med wire :/
jocke_gronberg
28 februari 2010 · 4 586 Inlägg

Hammarlacken kan missfärgas ifall du får hög temp i bromsarna

Gör det rätt använd bromsoksfärg. Finns ingen färg som fäster när du en gång målat med hammarlack

Finner inga fördelar då denna färg på bromsok den ska inte ha med bilar att göra. Ha den till huset,trädgården där passar den bra

Nackdelar: Omöjlig att få fort, samt ej överlackeringsbar med annan färg

Senast redigerat av jocke_gronberg (28 februari 2010)

T16_AeRo
28 februari 2010 · 712 Inlägg

Kom ihåg att lackerare skyr hammarlack då det innehåller silkoner.. omöjligt att lacka över sen.

striper
28 februari 2010 · 392 Inlägg

Vad innebär för hög värme?

Mkt dagsturer och då och då lite pådrag som resulterar i hårda inbromsningar?

Volvo s40 2.0T "The Ghost Cruiser" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang