Allmänt oförstånd i trafiken

Thorped
7 maj 2014 · 69 Inlägg

Jag vet inte om halva Sveriges befolkning som innehar körkort har sågspån i skallarna men något allvarligt fel är det på de flesta, brist på kunskap antar jag.

Jag bor i Göteborg och varje gång jag är ute och kör stöter jag på bilister som är väldigt sena på att blinka ut från ett på & avkörningsfält så gott som alla har det här bekymret. På & avkörningsfälten har ju den fina finessen att man både kan köra på och köra av i samma fält eller ligga kvar. Blinkar man då inte i god tid så tror man ju att bilisten ska ligga kvar i filen. Finns säkert nått fint namn för alla dessa linjer och filer men jag hittar inte min dammiga teoribok.

När jag kommer till ett på & avkörningsfält eller bara ett påkörningsfält så börjar jag blinka ca 50 meter innan jag kommer fram till den streckade linjen beroende lite på väg, är det en 110/120 väg blinkar jag långt tidigare. Då har bilisterna god tid att lägga sig i ytterfilen.

Idag skulle jag in i filen där en liten Mekonomenbil låg och framför mig låg en långtradare. När Mekonomenbilen hade kommit bakom långtradaren så började den blinka och preja ut mig ur filen, slängde mig givetvis på både broms och tuta. Hade puckot blinkat långt tidigare hade både jag och tradaren förstått att han skulle ut ur filen. En liten regel som man kan ha är; Blinka och räkna sedan långsamt till 10 innan du svänger.

...Ibland önskar jag att jag vore trafikpolis...

Mvh Jesper
DilluTioN Renovering/film
7 maj 2014 · 129 Inlägg

Skönt att man inte är ensam.
Har diskuterat det där så många gånger, men åker man till t.ex. Stockholm i tät trafik så blinkar man samtidigt som man svänger. Och mina föräldrar säger att när dom tog kortet så lärde dom sig att man skulle kontrollera omgivningen, blinka och sedan göra en bestämd ändring av filen.
Det liknade lite mer "nu svänger jag" istället för "jag svänger snart".

Jag lärde mig att man ska blinka så fort man kan utan att det blir missförstånd.
Men precis som du säger, man planerar sin egna körning utefter hur andra bilar blinkar.

Senast redigerat av DilluTioN (7 maj 2014)

Golf MK1 Cab Engine Detailing
Renovering, detaljering av motor, styling mm.
Volkswagen Golf Cabriolet "Quartett Special edition" (1989)
Thorped
7 maj 2014 · 69 Inlägg

DilluTioN skrev:
Jag lärde mig att man ska blinka så fort man kan utan att det blir missförstånd.

Låter som ett mycket sunt resonemang. smile

Mvh Jesper
FLindgren
7 maj 2014 · 5 089 Inlägg

Sen finns det dom som blinkar men aldrig svänger, minst lika jobbiga..
blinka och sväng samtidigt kör jag på. Om det nu inte är väldigt trångt..

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Dallemedballe
7 maj 2014 · 141 Inlägg

billister som trycker en i röven å stressar under färd.. sådana vill man bara tvärnita till!!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 maj 2014 · 14 077 Inlägg

Folk som blinkar när dom svänger eller folk som aldrig blinkar det ser man 100 ggr om dagen ungefär.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Thorped
7 maj 2014 · 69 Inlägg

FLindgren skrev:
Sen finns det dom som blinkar men aldrig svänger, minst lika jobbiga..
blinka och sväng samtidigt kör jag på. Om det nu inte är väldigt trångt..

Definiera "väldigt trångt". Det spelar iofs mindre roll hur du definierar det, hur vet du vad bilisten 25 meter snett åt vänster har tänkt göra, han kanske ska in i din fil och hur ska han veta att du ska ut ur samma fil om du inte använder blinkersen i god tid?

Det är bara egoister och blondiner som inte blinkar förrens dom svänger. ...Och ingen av de borde ha körkort.

Senast redigerat av Thorped (7 maj 2014)

Mvh Jesper
Dallemedballe
7 maj 2014 · 141 Inlägg

hehe bilen ligger väldigt nära bakdelen på min bil som ja kör smile men finns väldigt många som troligen vart på ica och köpt cornflakes å fått sitt körkort den vägen... vissa borde inte ha körkort

FLindgren
7 maj 2014 · 5 089 Inlägg

Thorped skrev:

FLindgren skrev:
Sen finns det dom som blinkar men aldrig svänger, minst lika jobbiga..
blinka och sväng samtidigt kör jag på. Om det nu inte är väldigt trångt..

Definiera "väldigt trångt". Det spelar iofs mindre roll hur du definierar det, hur vet du vad bilisten 25 meter snett åt vänster har tänkt göra, han kanske ska in i din fil och hur ska han veta att du ska ut ur samma fil om du inte använder blinkersen i god tid?

Det är bara egoister och blondiner som inte blinkar förrens dom svänger. ...Och ingen av de borde ha körkort.

min bil är inte mer än typ 4 meter lång. 21 meter tillgodo smile

Med trångt menas att det är någon slags kö/mycket trafik och man signalerar till personen brevid att "släpp in mig,tack!"

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
DilluTioN Renovering/film
7 maj 2014 · 129 Inlägg

FLindgren skrev:

Thorped skrev:

FLindgren skrev:
Sen finns det dom som blinkar men aldrig svänger, minst lika jobbiga..
blinka och sväng samtidigt kör jag på. Om det nu inte är väldigt trångt..

Definiera "väldigt trångt". Det spelar iofs mindre roll hur du definierar det, hur vet du vad bilisten 25 meter snett åt vänster har tänkt göra, han kanske ska in i din fil och hur ska han veta att du ska ut ur samma fil om du inte använder blinkersen i god tid?

Det är bara egoister och blondiner som inte blinkar förrens dom svänger. ...Och ingen av de borde ha körkort.

min bil är inte mer än typ 4 meter lång. 21 meter tillgodo smile

Med trångt menas att det är någon slags kö/mycket trafik och man signalerar till personen brevid att "släpp in mig,tack!"

Har du 21m avstånd så innebär alltså det att du kör i ca 20km/h..
En enkel riktlinje är att hålla samma avstånd som hastighet. 100km/h = 100m avstånd.

På t.ex. en motorväg så sitter det vita reflexpinnar på sidan av vägen, avståndet mellan dessa är 100m om jag inte minns fel.
Sitter dom på en 80-väg så är det 50m mellan stolparna.

Jag vill inte vara anklagande, detta är saker jag lärde mig när jag tog mitt körkort för 1 år sedan.

Senast redigerat av DilluTioN (7 maj 2014)

Golf MK1 Cab Engine Detailing
Renovering, detaljering av motor, styling mm.
Volkswagen Golf Cabriolet "Quartett Special edition" (1989)
Dr_struts
7 maj 2014 · 1 861 Inlägg

Thorped skrev:

DilluTioN skrev:
Jag lärde mig att man ska blinka så fort man kan utan att det blir missförstånd.

Låter som ett mycket sunt resonemang. smile

+1

För övrigt så är det riktigt jobbigt det där sen folk som blinkar och bara för att dom blinkar så tror dom att dom kan pressa sig in hur som... Man lär ju ha koll på omgivningen innan man svänger neutral

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Mack855
7 maj 2014 · 1 354 Inlägg

DilluTioN skrev:
Skönt att man inte är ensam.
Har diskuterat det där så många gånger, men åker man till t.ex. Stockholm i tät trafik så blinkar man samtidigt som man svänger. Och mina föräldrar säger att när dom tog kortet så lärde dom sig att man skulle kontrollera omgivningen, blinka och sedan göra en bestämd ändring av filen.
Det liknade lite mer "nu svänger jag" istället för "jag svänger snart".

Jag lärde mig att man ska blinka så fort man kan utan att det blir missförstånd.
Men precis som du säger, man planerar sin egna körning utefter hur andra bilar blinkar.

Bor inne i Stockholm, uppvuxen till 20 års ålder utanför Stockholms innerstad och jag säger varje. Alltså VARJE gång jag och tjejen åker nånstans "fyfan vad jag hatar stockholmare! Dom kan verkligen inte köra!" Har nån sett på vintern när det ligger 2 dm modd mellan filerna på E4an hur stockholmare gör när dom byter fil?! Vrider på ratten fort som fan, modd har jag helt ärligt sjukt mycket respekt för så det är inte konstigt om du frågar mig att stockholmarna krockar satan när det kommit 10 mm snö. Sen när dom ska byta fil som du säger man blinkers samtidigt som man svänger inte tittar speglar och sen blinkar, ger eventuella medtrafikanter en chans att släppa in en i luckan och sen lugnt och sansat glida in. Fast det som gör mig så grymt irriterad är när man ska åka på motorvägen och påfarten går ner till 1 fil ifrån 2 och VARENDA SATANS KOTTE SKA LÄNGST FRAM OCH TRÄNGA SIG IN!! Spelar inte roll att jag håller en lucka stor nog för två bilar till framförvarande bil så någon kan komma in där utan att kön ska behöva stannar upp och stå still ännu mera.... Helt ärligt så stänger jag till luckan 10 innan påfarten kommer och släpper inte in någon som ska trängas som haft chansen att fint glida in långt innan filerna går ihop... Ingen kan blixtlåskörning. Slut på gnäll folk utanför Stockholms innerstad tycker jag kör allmänt bättre!

TimR
7 maj 2014 · 84 Inlägg

Mack855 skrev:

DilluTioN skrev:
Skönt att man inte är ensam.
Har diskuterat det där så många gånger, men åker man till t.ex. Stockholm i tät trafik så blinkar man samtidigt som man svänger. Och mina föräldrar säger att när dom tog kortet så lärde dom sig att man skulle kontrollera omgivningen, blinka och sedan göra en bestämd ändring av filen.
Det liknade lite mer "nu svänger jag" istället för "jag svänger snart".

Jag lärde mig att man ska blinka så fort man kan utan att det blir missförstånd.
Men precis som du säger, man planerar sin egna körning utefter hur andra bilar blinkar.

Bor inne i Stockholm, uppvuxen till 20 års ålder utanför Stockholms innerstad och jag säger varje. Alltså VARJE gång jag och tjejen åker nånstans "fyfan vad jag hatar stockholmare! Dom kan verkligen inte köra!" Har nån sett på vintern när det ligger 2 dm modd mellan filerna på E4an hur stockholmare gör när dom byter fil?! Vrider på ratten fort som fan, modd har jag helt ärligt sjukt mycket respekt för så det är inte konstigt om du frågar mig att stockholmarna krockar satan när det kommit 10 mm snö. Sen när dom ska byta fil som du säger man blinkers samtidigt som man svänger inte tittar speglar och sen blinkar, ger eventuella medtrafikanter en chans att släppa in en i luckan och sen lugnt och sansat glida in. Fast det som gör mig så grymt irriterad är när man ska åka på motorvägen och påfarten går ner till 1 fil ifrån 2 och VARENDA SATANS KOTTE SKA LÄNGST FRAM OCH TRÄNGA SIG IN!! Spelar inte roll att jag håller en lucka stor nog för två bilar till framförvarande bil så någon kan komma in där utan att kön ska behöva stannar upp och stå still ännu mera.... Helt ärligt så stänger jag till luckan 10 innan påfarten kommer och släpper inte in någon som ska trängas som haft chansen att fint glida in långt innan filerna går ihop... Ingen kan blixtlåskörning. Slut på gnäll folk utanför Stockholms innerstad tycker jag kör allmänt bättre!

Det va fan jobbigare att läsa din text än att köra bil i Stockholm mitt i rusningstrafik.

IceEyes Varningar: För många..
7 maj 2014 · 2 552 Inlägg

Givetvis finns det stolpskott i trafiken, men i överlag tycker jag faktiskt att svenska förare är föredömliga i trafiken.

I Italien däremot..

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Mack855
8 maj 2014 · 1 354 Inlägg

TimR skrev:

Mack855 skrev:

DilluTioN skrev:
Skönt att man inte är ensam.
Har diskuterat det där så många gånger, men åker man till t.ex. Stockholm i tät trafik så blinkar man samtidigt som man svänger. Och mina föräldrar säger att när dom tog kortet så lärde dom sig att man skulle kontrollera omgivningen, blinka och sedan göra en bestämd ändring av filen.
Det liknade lite mer "nu svänger jag" istället för "jag svänger snart".

Jag lärde mig att man ska blinka så fort man kan utan att det blir missförstånd.
Men precis som du säger, man planerar sin egna körning utefter hur andra bilar blinkar.

Bor inne i Stockholm, uppvuxen till 20 års ålder utanför Stockholms innerstad och jag säger varje. Alltså VARJE gång jag och tjejen åker nånstans "fyfan vad jag hatar stockholmare! Dom kan verkligen inte köra!" Har nån sett på vintern när det ligger 2 dm modd mellan filerna på E4an hur stockholmare gör när dom byter fil?! Vrider på ratten fort som fan, modd har jag helt ärligt sjukt mycket respekt för så det är inte konstigt om du frågar mig att stockholmarna krockar satan när det kommit 10 mm snö. Sen när dom ska byta fil som du säger man blinkers samtidigt som man svänger inte tittar speglar och sen blinkar, ger eventuella medtrafikanter en chans att släppa in en i luckan och sen lugnt och sansat glida in. Fast det som gör mig så grymt irriterad är när man ska åka på motorvägen och påfarten går ner till 1 fil ifrån 2 och VARENDA SATANS KOTTE SKA LÄNGST FRAM OCH TRÄNGA SIG IN!! Spelar inte roll att jag håller en lucka stor nog för två bilar till framförvarande bil så någon kan komma in där utan att kön ska behöva stannar upp och stå still ännu mera.... Helt ärligt så stänger jag till luckan 10 innan påfarten kommer och släpper inte in någon som ska trängas som haft chansen att fint glida in långt innan filerna går ihop... Ingen kan blixtlåskörning. Slut på gnäll folk utanför Stockholms innerstad tycker jag kör allmänt bättre!

Det va fan jobbigare att läsa din text än att köra bil i Stockholm mitt i rusningstrafik.

Där är anledningen till att jag brukar låta bli att skriva något i forumet för att som i trafiken finns det alltid nåt stolpskott som ska kommentera hur man skriver. Dryg tomte AB

Dr_struts
8 maj 2014 · 1 861 Inlägg

Mack855 skrev:

TimR skrev:

Mack855 skrev:

Bor inne i Stockholm, uppvuxen till 20 års ålder utanför Stockholms innerstad och jag säger varje. Alltså VARJE gång jag och tjejen åker nånstans "fyfan vad jag hatar stockholmare! Dom kan verkligen inte köra!" Har nån sett på vintern när det ligger 2 dm modd mellan filerna på E4an hur stockholmare gör när dom byter fil?! Vrider på ratten fort som fan, modd har jag helt ärligt sjukt mycket respekt för så det är inte konstigt om du frågar mig att stockholmarna krockar satan när det kommit 10 mm snö. Sen när dom ska byta fil som du säger man blinkers samtidigt som man svänger inte tittar speglar och sen blinkar, ger eventuella medtrafikanter en chans att släppa in en i luckan och sen lugnt och sansat glida in. Fast det som gör mig så grymt irriterad är när man ska åka på motorvägen och påfarten går ner till 1 fil ifrån 2 och VARENDA SATANS KOTTE SKA LÄNGST FRAM OCH TRÄNGA SIG IN!! Spelar inte roll att jag håller en lucka stor nog för två bilar till framförvarande bil så någon kan komma in där utan att kön ska behöva stannar upp och stå still ännu mera.... Helt ärligt så stänger jag till luckan 10 innan påfarten kommer och släpper inte in någon som ska trängas som haft chansen att fint glida in långt innan filerna går ihop... Ingen kan blixtlåskörning. Slut på gnäll folk utanför Stockholms innerstad tycker jag kör allmänt bättre!

Det va fan jobbigare att läsa din text än att köra bil i Stockholm mitt i rusningstrafik.

Där är anledningen till att jag brukar låta bli att skriva något i forumet för att som i trafiken finns det alltid nåt stolpskott som ska kommentera hur man skriver. Dryg tomte AB

+1 tråkigt när man blir sågad pga hur man skriver!
Förstår man så behöver man inte klaga... Inte alla som kan rå för hur dom skriver!

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
VLN denkz
8 maj 2014 · 323 Inlägg

Har kört yrkestrafik i sthlm i säkert 6 år totalt. Även en kort period taxi en gång i tiden. Majoriteten av bilisterna i sthlm kör rent ut sagt dåligt. Ibland undrar jag om folk tar körkort och sen tycker att man inte behöver komma ihåg detaljer, så länge man kan framföra ett fordon. Men tror det mest beror på att folk sitter i andra tankar när de kör bil. Stressen i Sthlm är galen jämfört med mindre städer så detta avspeglas i trafiken tyvärr.

Vet inte hur många gånger jag fått tvärnita i rondeller tex för att bilen i filen bredvid ska köra "vänster" i rondellen i ytterfil även fast det enligt skylten inte är tillåtet. Folk läser inte skyltarna på väg in i rondeller. En annan "rolig" sak i Sthlm är när man ska svänga på en större väg eller byta fil när det är köer. Folk tror att man gör det för att trängas och ligger och slickar arslet på bilen framför. När jag körde lätt lastbil så var man ibland tvungen att bara blinka och börja svänga för att folk skulle fatta.

Jag försöker att alltid använda blinkers. Blinkar även inne i rondell och när jag ska ut ur rondell för jag vet hur mkt det underlättar för folk som väntar på att köra in i rondellen. Även om det vad jag förstår bara är lag på att blinka ut ur rondellen vilket jag tycker är sjukt.

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
Evildan
8 maj 2014 ·

Mack855 skrev:

TimR skrev:

Mack855 skrev:

Bor inne i Stockholm, uppvuxen till 20 års ålder utanför Stockholms innerstad och jag säger varje. Alltså VARJE gång jag och tjejen åker nånstans "fyfan vad jag hatar stockholmare! Dom kan verkligen inte köra!" Har nån sett på vintern när det ligger 2 dm modd mellan filerna på E4an hur stockholmare gör när dom byter fil?! Vrider på ratten fort som fan, modd har jag helt ärligt sjukt mycket respekt för så det är inte konstigt om du frågar mig att stockholmarna krockar satan när det kommit 10 mm snö. Sen när dom ska byta fil som du säger man blinkers samtidigt som man svänger inte tittar speglar och sen blinkar, ger eventuella medtrafikanter en chans att släppa in en i luckan och sen lugnt och sansat glida in. Fast det som gör mig så grymt irriterad är när man ska åka på motorvägen och påfarten går ner till 1 fil ifrån 2 och VARENDA SATANS KOTTE SKA LÄNGST FRAM OCH TRÄNGA SIG IN!! Spelar inte roll att jag håller en lucka stor nog för två bilar till framförvarande bil så någon kan komma in där utan att kön ska behöva stannar upp och stå still ännu mera.... Helt ärligt så stänger jag till luckan 10 innan påfarten kommer och släpper inte in någon som ska trängas som haft chansen att fint glida in långt innan filerna går ihop... Ingen kan blixtlåskörning. Slut på gnäll, folk utanför Stockholms innerstad tycker jag kör allmänt bättre!

Det va fan jobbigare att läsa din text än att köra bil i Stockholm mitt i rusningstrafik.

Där är anledningen till att jag brukar låta bli att skriva något i forumet för att som i trafiken finns det alltid nåt stolpskott som ska kommentera hur man skriver. Dryg tomte AB

Absolut inget "fel" på din text, du använder punkt, stor bokstav, stavat rätt, så har någon problem att läsa den ligger förmodligen problemet hos läsaren även om någon petig kan tycka att du skulle ha gjort styckeindelning, men inget som stör mig då jag problemfritt kan hålla isär raderna jag läser på.

Dessutom håller jag helt med om vad du skriver.
Scenario: vinter, en bil har kört av motorvägen i höjd med Strängnäs/Nyköping och de som lyssnar på trafikraporten reagerar "Oj, nu kör dessa Strängnäsbor/Nyköpingsbor av igen, hur kör dom där invånarna?"
Givetvis är det en Stockholmare som lite trött efter en sådan lång körsträcka om 100km nonstop har tappat kontrollen över bilen i vinterväglaget då denne stolt försöker uppdatera sin status på FB och berätta om hur duktig denne är som kört bil så långt ute på bystan.

Plocka bort broarna och låt dom som bor inom dessa förvägras inneha motorfordon wink
Sthlm har landets bästa kollektivtrafik, låt invånarna och övriga som vill till innerstaden åka kollektivt.

Mack855
8 maj 2014 · 1 354 Inlägg

Evildan skrev:

Mack855 skrev:

TimR skrev:

Det va fan jobbigare att läsa din text än att köra bil i Stockholm mitt i rusningstrafik.

Där är anledningen till att jag brukar låta bli att skriva något i forumet för att som i trafiken finns det alltid nåt stolpskott som ska kommentera hur man skriver. Dryg tomte AB

Absolut inget "fel" på din text, du använder punkt, stor bokstav, stavat rätt, så har någon problem att läsa den ligger förmodligen problemet hos läsaren även om någon petig kan tycka att du skulle ha gjort styckeindelning, men inget som stör mig då jag problemfritt kan hålla isär raderna jag läser på.

Dessutom håller jag helt med om vad du skriver.
Scenario: vinter, en bil har kört av motorvägen i höjd med Strängnäs/Nyköping och de som lyssnar på trafikraporten reagerar "Oj, nu kör dessa Strängnäsbor/Nyköpingsbor av igen, hur kör dom där invånarna?"
Givetvis är det en Stockholmare som lite trött efter en sådan lång körsträcka om 100km nonstop har tappat kontrollen över bilen i vinterväglaget då denne stolt försöker uppdatera sin status på FB och berätta om hur duktig denne är som kört bil så långt ute på bystan.

Plocka bort broarna och låt dom som bor inom dessa förvägras inneha motorfordon wink
Sthlm har landets bästa kollektivtrafik, låt invånarna och övriga som vill till innerstaden åka kollektivt.

Det borde helt ärligt förbjudas bilar inne i Sthlms innerstad och sättas in mera kollektivtrafik. Utanför stan som i Södertälje där jag kommer ifrån fungerar det bra med bilarna men inne i stan :p

Slash Saabifierad
8 maj 2014 · 2 026 Inlägg

Mack855 skrev:

DilluTioN skrev:
Skönt att man inte är ensam.
Har diskuterat det där så många gånger, men åker man till t.ex. Stockholm i tät trafik så blinkar man samtidigt som man svänger. Och mina föräldrar säger att när dom tog kortet så lärde dom sig att man skulle kontrollera omgivningen, blinka och sedan göra en bestämd ändring av filen.
Det liknade lite mer "nu svänger jag" istället för "jag svänger snart".

Jag lärde mig att man ska blinka så fort man kan utan att det blir missförstånd.
Men precis som du säger, man planerar sin egna körning utefter hur andra bilar blinkar.

Bor inne i Stockholm, uppvuxen till 20 års ålder utanför Stockholms innerstad och jag säger varje. Alltså VARJE gång jag och tjejen åker nånstans "fyfan vad jag hatar stockholmare! Dom kan verkligen inte köra!" Har nån sett på vintern när det ligger 2 dm modd mellan filerna på E4an hur stockholmare gör när dom byter fil?! Vrider på ratten fort som fan, modd har jag helt ärligt sjukt mycket respekt för så det är inte konstigt om du frågar mig att stockholmarna krockar satan när det kommit 10 mm snö. Sen när dom ska byta fil som du säger man blinkers samtidigt som man svänger inte tittar speglar och sen blinkar, ger eventuella medtrafikanter en chans att släppa in en i luckan och sen lugnt och sansat glida in. Fast det som gör mig så grymt irriterad är när man ska åka på motorvägen och påfarten går ner till 1 fil ifrån 2 och VARENDA SATANS KOTTE SKA LÄNGST FRAM OCH TRÄNGA SIG IN!! Spelar inte roll att jag håller en lucka stor nog för två bilar till framförvarande bil så någon kan komma in där utan att kön ska behöva stannar upp och stå still ännu mera.... Helt ärligt så stänger jag till luckan 10 innan påfarten kommer och släpper inte in någon som ska trängas som haft chansen att fint glida in långt innan filerna går ihop... Ingen kan blixtlåskörning. Slut på gnäll folk utanför Stockholms innerstad tycker jag kör allmänt bättre!

Stockholmstrafikens "aggresivitet" får den att fungera smidigare. Rör du dig till småstäder får du istället en allmän "passivitet" som bara blir värre och värre ju fler bilar det är. Sedan får man även tänka på att majoriteten av bilarna i Stockholmstrafiken körs inte av "infödda" Stockholmare utan snarare av folk ifrån småstäder och landet, så man skulle kunna säga att det du märker av är "lantisars" anpassning till Stockholmstrafiken, eller så de tror att man bör köra. Så sluta gnäll på folk från Stockholms innerstad då de i regel inte kör bil.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang