Åkte på flygande bes, behöver hjälp med fjädrar!

Crxkoffe
18 maj 2014 · 847 Inlägg

Hej, Som rubriken lyder så blev det en flygande besiktning på min bil, helt utan anledning, mötte en polismotorcykel, han stirrade på mej och tvärvände, sen kom det fram att dom ville köra en liten genomgång, då sa han att fjädrarna fram var för hårda. Han sa att jag måste ha mer fjädringsväg eller vad det hette. Så jag skulle bli jätteglad att få lite hjälp, vill inte höja bilen, utan jag vill sänka den mer, men hur gör jag då om jag vill ha en bättre fjädringsväg? tack på förhand smile Det är en Honda crx 16v -89 jag har

Senast redigerat av Crxkoffe (18 maj 2014)

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 maj 2014 · 14 077 Inlägg

Crxkoffe skrev:
Hej, Som rubriken lyder så blev det en flygande besiktning på min bil, helt utan anledning, mötte en polismotorcykel, han stirrade på mej och tvärvände, sen kom det fram att dom ville köra en liten genomgång, då sa han att fjädrarna fram var för hårda. Han sa att jag måste ha mer fjädringsväg eller vad det hette. Så jag skulle bli jätteglad att få lite hjälp, vill inte höja bilen, utan jag vill sänka den mer, men hur gör jag då om jag vill ha en bättre fjädringsväg? tack på förhand smile Det är en Honda crx 16v -89 jag har

Kan en helt vanlig MC-snut veta detta? Har för mig att det ska tillkallas experter inom polisen typ nån fordonsgrupp.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Crxkoffe
18 maj 2014 · 847 Inlägg

Vettemannen skrev:

Crxkoffe skrev:
Hej, Som rubriken lyder så blev det en flygande besiktning på min bil, helt utan anledning, mötte en polismotorcykel, han stirrade på mej och tvärvände, sen kom det fram att dom ville köra en liten genomgång, då sa han att fjädrarna fram var för hårda. Han sa att jag måste ha mer fjädringsväg eller vad det hette. Så jag skulle bli jätteglad att få lite hjälp, vill inte höja bilen, utan jag vill sänka den mer, men hur gör jag då om jag vill ha en bättre fjädringsväg? tack på förhand smile Det är en Honda crx 16v -89 jag har

Kan en helt vanlig MC-snut veta detta? Har för mig att det ska tillkallas experter inom polisen typ nån fordonsgrupp.

/Benny

det kom fler som hjälpte honom, dom hade stora pärmar dom kollade igenom, dom sa att jag var den 3e dom hade besiktat och alla hade fått ombesiktning på framfjädrarna, dom frågade om det var populärt här tongue

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
FLindgren
18 maj 2014 · 5 089 Inlägg

Crxkoffe skrev:

Vettemannen skrev:

Crxkoffe skrev:
Hej, Som rubriken lyder så blev det en flygande besiktning på min bil, helt utan anledning, mötte en polismotorcykel, han stirrade på mej och tvärvände, sen kom det fram att dom ville köra en liten genomgång, då sa han att fjädrarna fram var för hårda. Han sa att jag måste ha mer fjädringsväg eller vad det hette. Så jag skulle bli jätteglad att få lite hjälp, vill inte höja bilen, utan jag vill sänka den mer, men hur gör jag då om jag vill ha en bättre fjädringsväg? tack på förhand smile Det är en Honda crx 16v -89 jag har

Kan en helt vanlig MC-snut veta detta? Har för mig att det ska tillkallas experter inom polisen typ nån fordonsgrupp.

/Benny

det kom fler som hjälpte honom, dom hade stora pärmar dom kollade igenom, dom sa att jag var den 3e dom hade besiktat och alla hade fått ombesiktning på framfjädrarna, dom frågade om det var populärt här tongue

Dom hade säkert varit på en ny kurs och fått lära sig något nytt att ta betalt för.

Men det du kan göra är att bygga om stötdämparna om dut vill ha längre fjädningsväg.

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 maj 2014 · 14 077 Inlägg

Crxkoffe skrev:

Vettemannen skrev:

Crxkoffe skrev:
Hej, Som rubriken lyder så blev det en flygande besiktning på min bil, helt utan anledning, mötte en polismotorcykel, han stirrade på mej och tvärvände, sen kom det fram att dom ville köra en liten genomgång, då sa han att fjädrarna fram var för hårda. Han sa att jag måste ha mer fjädringsväg eller vad det hette. Så jag skulle bli jätteglad att få lite hjälp, vill inte höja bilen, utan jag vill sänka den mer, men hur gör jag då om jag vill ha en bättre fjädringsväg? tack på förhand smile Det är en Honda crx 16v -89 jag har

Kan en helt vanlig MC-snut veta detta? Har för mig att det ska tillkallas experter inom polisen typ nån fordonsgrupp.

/Benny

det kom fler som hjälpte honom, dom hade stora pärmar dom kollade igenom, dom sa att jag var den 3e dom hade besiktat och alla hade fått ombesiktning på framfjädrarna, dom frågade om det var populärt här tongue

Har du ändrat fjädrarna?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
HG_
18 maj 2014 · 2 491 Inlägg

Hej,
en fråga, har du kapat fjädrarna?

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Crxkoffe
18 maj 2014 · 847 Inlägg

FLindgren skrev:

Crxkoffe skrev:

Vettemannen skrev:

Kan en helt vanlig MC-snut veta detta? Har för mig att det ska tillkallas experter inom polisen typ nån fordonsgrupp.

/Benny

det kom fler som hjälpte honom, dom hade stora pärmar dom kollade igenom, dom sa att jag var den 3e dom hade besiktat och alla hade fått ombesiktning på framfjädrarna, dom frågade om det var populärt här tongue

Dom hade säkert varit på en ny kurs och fått lära sig något nytt att ta betalt för.

Men det du kan göra är att bygga om stötdämparna om dut vill ha längre fjädningsväg.

haha jo så kan det vara, jaså det har jag inte gjort, hur går det till?

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Crxkoffe
18 maj 2014 · 847 Inlägg

Vettemannen skrev:

Crxkoffe skrev:

Vettemannen skrev:

Kan en helt vanlig MC-snut veta detta? Har för mig att det ska tillkallas experter inom polisen typ nån fordonsgrupp.

/Benny

det kom fler som hjälpte honom, dom hade stora pärmar dom kollade igenom, dom sa att jag var den 3e dom hade besiktat och alla hade fått ombesiktning på framfjädrarna, dom frågade om det var populärt här tongue

Har du ändrat fjädrarna?

/Benny

det är 55mm sänkningssats runt om smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Crxkoffe
18 maj 2014 · 847 Inlägg

HG_ skrev:
Hej,
en fråga, har du kapat fjädrarna?

Hej, nej dom är ej kapade, köpte 55mm sänkningssats smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
HG_
18 maj 2014 · 2 491 Inlägg

hmm Då ska det ju inte vara några problem. Kolla med bes. & se vad dom säger.

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Cadillac_The_King
18 maj 2014 ·

HG_ skrev:
hmm Då ska det ju inte vara några problem. Kolla med bes. & se vad dom säger.

Tyvärr så är det polisen regler som gäller dom har mer makt än besiktningen . Tillexempel om bes mannen släpper igenom än bil med nåt fel så är det polisen som kan säga att det inte är godkänt polisen och bes har inte samma regler tydligen . Är så svinigt då kan polisen stå utanför bilprovningen i stället o ge om besiktning om dom tycker det är roligt . Fick höra detta när jag bes Cadillacen i aprill

Mack Forum- och sitemoderator
18 maj 2014 · 26 167 Inlägg

Cadillac_The_King skrev:

HG_ skrev:
hmm Då ska det ju inte vara några problem. Kolla med bes. & se vad dom säger.

Tyvärr så är det polisen regler som gäller dom har mer makt än besiktningen . Tillexempel om bes mannen släpper igenom än bil med nåt fel så är det polisen som kan säga att det inte är godkänt polisen och bes har inte samma regler tydligen . Är så svinigt då kan polisen stå utanför bilprovningen i stället o ge om besiktning om dom tycker det är roligt . Fick höra detta när jag bes Cadillacen i aprill

Sen att detta aldrig händer, brukar aldrig vara med i historien..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Inox
19 maj 2014 · 204 Inlägg

Har du inget papper som man får på cpils att dem är tuv godkända?

Evildan
19 maj 2014 ·

Cadillac_The_King skrev:

HG_ skrev:
hmm Då ska det ju inte vara några problem. Kolla med bes. & se vad dom säger.

Tyvärr så är det polisen regler som gäller dom har mer makt än besiktningen . Tillexempel om bes mannen släpper igenom än bil med nåt fel så är det polisen som kan säga att det inte är godkänt polisen och bes har inte samma regler tydligen . Är så svinigt då kan polisen stå utanför bilprovningen i stället o ge om besiktning om dom tycker det är roligt . Fick höra detta när jag bes Cadillacen i aprill

Var det samma okunniga besiktningsman som även gav dig felaktiga uppgifter angående bälteslagen?

Om herr konstaplarna gör en så kallad "flygande" och ger någon ett felaktigt nedslag på något trots att det i gällande regelverk är skrivet annorlunda, gäller reglerna/lagen och inte vad någon enskild konstapel anser.
Jag har bla haft diskussion med konstapel angående mina bakre röda körriktningsvisare på en Volvo 245 -75 jag ägde för evigheters evigheter sedan då denna ville ge mig ett inbetalningskort då denna ansåg/trodde att det var olagligt.

Förmodligen i detta fall så är fjädringsvägen för kort för att anses trafiksäker, så som så många bottsänkta bilägare (och deras likaså bilar) har problem med i återkommande trådar.
Då får man som låg bilägare ha "kött på benen" och vara påläst gällande vad för regler/lag som gäller för personbils fjädringsväg.

Cadillac_The_King
19 maj 2014 ·

Evildan skrev:

Cadillac_The_King skrev:

HG_ skrev:
hmm Då ska det ju inte vara några problem. Kolla med bes. & se vad dom säger.

Tyvärr så är det polisen regler som gäller dom har mer makt än besiktningen . Tillexempel om bes mannen släpper igenom än bil med nåt fel så är det polisen som kan säga att det inte är godkänt polisen och bes har inte samma regler tydligen . Är så svinigt då kan polisen stå utanför bilprovningen i stället o ge om besiktning om dom tycker det är roligt . Fick höra detta när jag bes Cadillacen i aprill

Var det samma okunniga besiktningsman som även gav dig felaktiga uppgifter angående bälteslagen?

Om herr konstaplarna gör en så kallad "flygande" och ger någon ett felaktigt nedslag på något trots att det i gällande regelverk är skrivet annorlunda, gäller reglerna/lagen och inte vad någon enskild konstapel anser.
Jag har bla haft diskussion med konstapel angående mina bakre röda körriktningsvisare på en Volvo 245 -75 jag ägde för evigheters evigheter sedan då denna ville ge mig ett inbetalningskort då denna ansåg/trodde att det var olagligt.

Förmodligen i detta fall så är fjädringsvägen för kort för att anses trafiksäker, så som så många bottsänkta bilägare (och deras likaså bilar) har problem med i återkommande trådar.
Då får man som låg bilägare ha "kött på benen" och vara påläst gällande vad för regler/lag som gäller för personbils fjädringsväg.

Ja och jag litar nog fan mer på han än på dig

Evildan
19 maj 2014 ·

Cadillac_The_King skrev:

Evildan skrev:

Cadillac_The_King skrev:

Tyvärr så är det polisen regler som gäller dom har mer makt än besiktningen . Tillexempel om bes mannen släpper igenom än bil med nåt fel så är det polisen som kan säga att det inte är godkänt polisen och bes har inte samma regler tydligen . Är så svinigt då kan polisen stå utanför bilprovningen i stället o ge om besiktning om dom tycker det är roligt . Fick höra detta när jag bes Cadillacen i aprill

Var det samma okunniga besiktningsman som även gav dig felaktiga uppgifter angående bälteslagen?

Om herr konstaplarna gör en så kallad "flygande" och ger någon ett felaktigt nedslag på något trots att det i gällande regelverk är skrivet annorlunda, gäller reglerna/lagen och inte vad någon enskild konstapel anser.
Jag har bla haft diskussion med konstapel angående mina bakre röda körriktningsvisare på en Volvo 245 -75 jag ägde för evigheters evigheter sedan då denna ville ge mig ett inbetalningskort då denna ansåg/trodde att det var olagligt.

Förmodligen i detta fall så är fjädringsvägen för kort för att anses trafiksäker, så som så många bottsänkta bilägare (och deras likaså bilar) har problem med i återkommande trådar.
Då får man som låg bilägare ha "kött på benen" och vara påläst gällande vad för regler/lag som gäller för personbils fjädringsväg.

Ja och jag litar nog fan mer på han än på dig

Den person som inte ens kan bälteslagen för att kunna utföra sitt arbete på rätt vis, klokt tänkt av dig.
Gör så du om du anser det som det vettigaste valet, det är/kan bli ditt problem framöver, fan.

Ta reda på gällande regelverk istället för att lita på någon som bevisligen inte har koll på regler och lagar för ditt eget bästa.
Du har uppenbart tillgång till internet, det är väldigt lätt att söka reda på riktiga verifierade fakta, då ingen Polis i världen släpper dig "skuldfri" om du har något fel på bilen för att "men besiktningsmannen sa att det var så här......" och du har något fel på bilen som ger ett nedslag/ombesiktning.

Stripz Voodoo
19 maj 2014 · 1 444 Inlägg

Vissa bilar behövs de andra eller förkorta befintliga genom slags gul min då dessa kmr ligga iprincip emot vid sänkning och därav få en stötig bil som kanske en konstapel tyck ar att de inte är nån fjädringsväg.

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
Thullen
19 maj 2014 · 1 653 Inlägg

Stripz skrev:
Vissa bilar behövs de andra eller förkorta befintliga genom slags gul min då dessa kmr ligga iprincip emot vid sänkning och därav få en stötig bil som kanske en konstapel tyck ar att de inte är nån fjädringsväg.

no offense men vad försöker du säga?

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
KHRacing
19 maj 2014 ·

Inox skrev:
Har du inget papper som man får på cpils att dem är tuv godkända?

TUV gäller inte ett skit i Sverige.

Sen kan jag meddela TS att det räcker inte med att möta dig på landsvägen för att få till stånd att göra en Flygande. det kräves SÄRSKILDA SKÄL - enligt deras regelbok

Evildan
19 maj 2014 ·

Thullen skrev:

Stripz skrev:
Vissa bilar behövs de andra eller förkorta befintliga genom slags gul min då dessa kmr ligga iprincip emot vid sänkning och därav få en stötig bil som kanske en konstapel tyck ar att de inte är nån fjädringsväg.

no offense men vad försöker du säga?

På vissa bilar behövs det andra eller förkortade genomslagsgummin då dessa kommer ligga emot vid sänkning och därav fås en stötig bil som en konstapel kan tycka saknar fjädringsväg.

Tror jag att han menade.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang