Motorn får inte bränsle.

Love-My-Engine
10 juni 2014 · 84 Inlägg

Tjenare håller på att sätta in en b230ft i en 360. Har fått iordning på de mesta. Men får inget bränsle. Spridarna fungerar då jag testat dem. Men de släpper inte igenom bränsle när man försöker starta den. Har nu kommit fram till att svänghjulet satt fel. Vad finns det mer för anledningar???

Dupond och Dupont
10 juni 2014 · 581 Inlägg

Går pumpen? Alla säkringar hela ?
Tog du motorn som ett paket från en donatorbil?

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
Love-My-Engine
10 juni 2014 · 84 Inlägg

Jupp alla säkringar funkar. Ja det togs som ett paket. Och boxarna funkar. Kan se att bränslet kommer fram till spridarna. Gav spridarna minus för att se om dom funkade vilket de gjorde. Så förstår inte vad problemet är.

Tuggummimannen Taggad
11 juni 2014 · 1 507 Inlägg

Kolla vevgivare, så den är rätt inkopplad och så att den funkar

Mvh

Volvo 740 GLT 16v "Olga" (1990)
BMW 318is Turbo "Liket" (1993)
Sharky
12 juni 2014 · 10 287 Inlägg

Och vad har du för motorstyrningssystem? Original LH nånting eller eftermarknadssprut. Har du läst ut felkoder? Har du kollat att du har alla systemspänningar där du skall ha dom? Drar alla systemreläer som dom ska?

/Göran


Love-My-Engine skrev:
Tjenare håller på att sätta in en b230ft i en 360. Har fått iordning på de mesta. Men får inget bränsle. Spridarna fungerar då jag testat dem. Men de släpper inte igenom bränsle när man försöker starta den. Har nu kommit fram till att svänghjulet satt fel. Vad finns det mer för anledningar???

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Love-My-Engine
12 juni 2014 · 84 Inlägg

Yes använder allt orginal från 94 samt alla relän drar. Men det verkar som att inte l.h 2 / sprut boxen verkar inte ha kontakt helt. Har ju tändning och bränslerelät drar!

Sharky
12 juni 2014 · 10 287 Inlägg

Om du har lågohmiga turbospridare så måste du ha förkopplingsmotstånden från en turbo. Annars knäcker man boxen förr eller senare.
Har du gnista? Om ja - då funkar vevaxelgivare + tändning så då kan man sortera bort det problemet. Och i så fall bör motorn hosta igång på startgas.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Love-My-Engine
12 juni 2014 · 84 Inlägg

Jo har ju allt med org kabelhärvan. Så här spridarmotstånd mm. Ja kan nog få igång den med startgas. Men måste ändå lösa bensinproblemet.

Sharky
13 juni 2014 · 10 287 Inlägg

Det är intressant att veta om det finns felkoder lagrade i bränsleboxen. Annars brukar ett "standardförfarande" vara att kasta i en annan bränslebox (som man vet är hel.....) och se om den startar.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Love-My-Engine
12 juli 2014 · 84 Inlägg

gar inte den funktionen på den. samt har redan testat med en annan box.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang