M3 eller RS4?!

cado_mdrei
10 februari 2007 · 71 Inlägg

s4 mannen du behöver inte vara ironisk jag vet mycket väll att rs4 i denna film som du länkar är ace competition rå trimmad rs4 runt 600 hk har den...det har pratats om den i flera trådar och det verkar som att du tror att rs4 är snabbast i världen återigen en orginal rs4 eller en chipad sådan är bara snabbare från start rullande är de ungäfer lika men du får tro vad du vill...prova kan vi göra också om du vill rullande kommer du inte att sticka en meter det är vad jag tror...

Monster_Femma Avstängd
10 februari 2007 · 63 Inlägg

cado_mdrei
han är både ironisk och vill inte inse sanningen.han kanske också drömmde om m3 men så sa furgan nej vi ska ha barnstolar i bilen också, och sa ska jag ha många matkassar från ica maxi, så det vart en rs4 istället, skämt.aah låt han tro att den är snabbare, vi vet iaf vem som får flera tjejer:) inte är det iaf en super stor hundkoja hahaha

herr lilltroll bullsmugglare
10 februari 2007 · 190 Inlägg

har inte kört varken rs4 eller m3 så jag vete fan, utifrån vad jag läst o smak så skulle jag ta en audi i afa=)

hittade två filmer på www.streetfire.net med bmw m3 mot audi rs4 du får ta o kolla in dom smile

kanske hjälper dej i ditt val=P

http://videos.streetfire.net/search/bmw … 105ed5.htm

http://videos.streetfire.net/search/bmw … 95643d.htm

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"
ToXtreme
10 februari 2007 · 3 627 Inlägg

Det är en grejj jag inte får ihop... s4_mannen, eller Thomas här har ju faktiskt en RS4.. så han om någon borde ju veta vad den har för prestanda? Och alla som hackar på Thomas och säger att allt han säger är fel.. ingen utav er har bil upplagd.. sammanträffande där tro?

Jag är på Thomas sida iaf.. Jag vet att RS4an är snabbare än M3an.. utav 2 skäl... 1. RS4an har 20hk mer 2. RS4an har 4WD .. viktmässigt sett så är visserligen skillnaden 150-200kg mot RS4an.. men den får ner kraften bättre, och den har dessutom mer kraft att få ner...

Så sluta klaga på varandra vafan.. så jävla omoget!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Golf_Gti
11 februari 2007 · 72 Inlägg

ToXtreme skrev:
Det är en grejj jag inte får ihop... s4_mannen, eller Thomas här har ju faktiskt en RS4.. så han om någon borde ju veta vad den har för prestanda? Och alla som hackar på Thomas och säger att allt han säger är fel.. ingen utav er har bil upplagd.. sammanträffande där tro?

Jag är på Thomas sida iaf.. Jag vet att RS4an är snabbare än M3an.. utav 2 skäl... 1. RS4an har 20hk mer 2. RS4an har 4WD .. viktmässigt sett så är visserligen skillnaden 150-200kg mot RS4an.. men den får ner kraften bättre, och den har dessutom mer kraft att få ner...

Så sluta klaga på varandra vafan.. så jävla omoget!

Helt sant och bra skrivet.

Jag kan i alla fall säga att jag åkt med I Thomas Rs4 och vi har klockat 100-200 flera gånger med oss 2 i bilen 18 tum vinter hjul och då fick vi tid mellan 9.3-9.4 sec 100-200 km/h

Tycker att detta tiden är riktigt bra för att slå en orginal M3 orginal utan större problem i denna intervall

Mvh

Senast redigerat av Golf_Gti (11 februari 2007)

Golf_Gti
11 februari 2007 · 72 Inlägg

Här är en film Rs4 runt 450 häst mot M5 trimmad

http://media.s2k.nu/albums/album60/s_r_s_vs_m5_2.wmv

Sen en till film där M5 tjuvstartar men man ser klart och tydligt vem som är snabbare, att hinna ifatt det som M5 tjuvstartade är grymt bra specielt i högre farter där M5 or sägs vara så snabba.300 km/h

http://media.s2k.nu/albums/album60/s_r_s_vs_m5.wmv


Denna M5 är samma som i  förre i tråden där den kör mot en orginal 420 hkr Rs4.

OBS trimmad med avgas,grenrör osv.

Högerklicka spara som

Mvh

Senast redigerat av Golf_Gti (11 februari 2007)

Monster_Femma Avstängd
11 februari 2007 · 63 Inlägg

ToXtreme skrev:
Det är en grejj jag inte får ihop... s4_mannen, eller Thomas här har ju faktiskt en RS4.. så han om någon borde ju veta vad den har för prestanda? Och alla som hackar på Thomas och säger att allt han säger är fel.. ingen utav er har bil upplagd.. sammanträffande där tro?

Jag är på Thomas sida iaf.. Jag vet att RS4an är snabbare än M3an.. utav 2 skäl... 1. RS4an har 20hk mer 2. RS4an har 4WD .. viktmässigt sett så är visserligen skillnaden 150-200kg mot RS4an.. men den får ner kraften bättre, och den har dessutom mer kraft att få ner...

Så sluta klaga på varandra vafan.. så jävla omoget!

nu vet jag hur mycket du kan om bilar.1 den har 37hk mera orginal. och s4-mannen har runt 80hk mera.2 just för att den har 4wd så tappar den i kraft uppe i fart.m5 i andra filmen har spärren.270, 250 riktig fart därför kommer han ikapp.jag vet iaf vilka jag sätter dit på plats, året runt.det räcker för mig.ni vet vem ni är wink

Golf_Gti
11 februari 2007 · 72 Inlägg

Som sagt, så att det inte blir missförstånd så är M5 trimmad och den har inget spärr i alla fall denna på filmen..

Mvh

Senast redigerat av Golf_Gti (11 februari 2007)

cado_mdrei
11 februari 2007 · 71 Inlägg

ToXtreme skrev:
Det är en grejj jag inte får ihop... s4_mannen, eller Thomas här har ju faktiskt en RS4.. så han om någon borde ju veta vad den har för prestanda? Och alla som hackar på Thomas och säger att allt han säger är fel.. ingen utav er har bil upplagd.. sammanträffande där tro?

Jag är på Thomas sida iaf.. Jag vet att RS4an är snabbare än M3an.. utav 2 skäl... 1. RS4an har 20hk mer 2. RS4an har 4WD .. viktmässigt sett så är visserligen skillnaden 150-200kg mot RS4an.. men den får ner kraften bättre, och den har dessutom mer kraft att få ner...

Så sluta klaga på varandra vafan.. så jävla omoget!

Vi vet vad vi pratar också jag äger en m3 och monster 5 har en m5....jag har inte sagt att m3 är snabbare än s4 mannens den är trots allt inte äns orginal 425hk vs 343 är ganska stor skillnad skulle han inte ta mig i rullande starter så är det ganska dåligt av audi...orginal rs4 381 hk tror jag är lite efter m3 rullande pga sin något högre vikt...iaf åter till topic nya rs4 vs m3 e46 jag tar m3 e46 alla dar i veckan....nya rs4 vs den nya m3 som kommer ut nu behöver jag äns kommentera ca 440hk 8500 till 9000 rpm och säkert 200 kg lättare än rs4...så tyvärr audi är finna bilar men BMW är lite mer finna.

Cruizr
11 februari 2007 · 417 Inlägg

M3:a med SMG-låda.

mvh/Jocke

SIGGE_C70R
11 februari 2007 · 258 Inlägg

RS4:an Utan å Tveka smile

ToXtreme
11 februari 2007 · 3 627 Inlägg

Monster_Femma skrev:

ToXtreme skrev:
Det är en grejj jag inte får ihop... s4_mannen, eller Thomas här har ju faktiskt en RS4.. så han om någon borde ju veta vad den har för prestanda? Och alla som hackar på Thomas och säger att allt han säger är fel.. ingen utav er har bil upplagd.. sammanträffande där tro?

Jag är på Thomas sida iaf.. Jag vet att RS4an är snabbare än M3an.. utav 2 skäl... 1. RS4an har 20hk mer 2. RS4an har 4WD .. viktmässigt sett så är visserligen skillnaden 150-200kg mot RS4an.. men den får ner kraften bättre, och den har dessutom mer kraft att få ner...

Så sluta klaga på varandra vafan.. så jävla omoget!

nu vet jag hur mycket du kan om bilar.1 den har 37hk mera orginal. och s4-mannen har runt 80hk mera.2 just för att den har 4wd så tappar den i kraft uppe i fart.m5 i andra filmen har spärren.270, 250 riktig fart därför kommer han ikapp.jag vet iaf vilka jag sätter dit på plats, året runt.det räcker för mig.ni vet vem ni är wink

Jag förstår faktiskt inte ens varför ni diskuterar detta? Vad har det med saken att göra vem som har rätt mm.

Och vadå att du vet hur mkt jag kan om bilar?

Senast redigerat av ToXtreme (11 februari 2007)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Fredrik.Gustavsson
11 februari 2007 · 2 123 Inlägg

ToXtreme skrev:

Monster_Femma skrev:

ToXtreme skrev:
Det är en grejj jag inte får ihop... s4_mannen, eller Thomas här har ju faktiskt en RS4.. så han om någon borde ju veta vad den har för prestanda? Och alla som hackar på Thomas och säger att allt han säger är fel.. ingen utav er har bil upplagd.. sammanträffande där tro?

Jag är på Thomas sida iaf.. Jag vet att RS4an är snabbare än M3an.. utav 2 skäl... 1. RS4an har 20hk mer 2. RS4an har 4WD .. viktmässigt sett så är visserligen skillnaden 150-200kg mot RS4an.. men den får ner kraften bättre, och den har dessutom mer kraft att få ner...

Så sluta klaga på varandra vafan.. så jävla omoget!

nu vet jag hur mycket du kan om bilar.1 den har 37hk mera orginal. och s4-mannen har runt 80hk mera.2 just för att den har 4wd så tappar den i kraft uppe i fart.m5 i andra filmen har spärren.270, 250 riktig fart därför kommer han ikapp.jag vet iaf vilka jag sätter dit på plats, året runt.det räcker för mig.ni vet vem ni är wink

Jag förstår faktiskt inte ens varför ni diskuterar detta? Vad har det med saken att göra vem som har rätt mm.

Och vadå att du vet hur mkt jag kan om bilar?

Det konstiga är att ni båda äger varsin BMW M men ingen av dom finns på garaget ?
Kanske ett fall för Mythbuster eller Bullshit ?

cado_mdrei
11 februari 2007 · 71 Inlägg

toyota celica gt om du kollar när vi registrerade oss på detta forum så förstår du nog om du inte är hellt pucko varför det inte finns bilder än men de kommer under dagen så du slipper undra FREDRIK.

elvisaero
11 februari 2007 · 21 Inlägg

köp en saab.. haha. tror att jag hade taig en m3

BMW 520 d G31 "BMW" (2017)
Basti02
11 februari 2007 · 11 Inlägg

Grabbar grabbar, precis denna reaktion jag förväntade mig från vissa av Er som skriver i denna tråd.

Kommentarer/åsikter är olika men vissa personer här kan tydligen inte acceptera detta, men när åsikterna inte är som i Era drömmar blir Ni "sura som små fjortisar", tåler Ni inte att det finns andra åsikter än Era, men det är kanske lite tyspiskt för bmw-ägare, vad vet jag.....

Kommenterar ej mer

Porsche 911 "997 s" (2006)
Konstapeln Snickar guru
11 februari 2007 · 278 Inlägg

Kan vi inte bara låsa tråden då i typ 1/3 av inläggen står det olika prestanda om bilarna så ingen verkar ju ha någon koll. Sen att rs4an må vara snabbare än m3an rakt fram kan så vara, Men är det bara jag som uppskattar en bil man kan svänga riktigt bra med? M3an måste vara en av dom bättre "orginal" bilarna från fabrik man kan åka med på gata och sen dra några varv på bana om man känner för det. Nu kommer säkert hälften av alla audi fantaster som snöat in sig totalt komma med "Rs4an är bra mkt bättre på bana lr kurviga vägar än m3an" Jo jo i era fantasier, rs4an som så alla andra audis har motorn för långt fram vilket försämrar deras sätt att svänga på. Iaf gör som så här trådskaparn, vill du ha en bil som går fort rakt fram köp en rs4a, vill du ha en bil som inte är så mkt långsamare än rs4an (dock lika snabb om inte lite snabbare uppe i fart) men ändå går att svänga med riktigt bra, köp en m3a. Ännu ett världsproblem löst! peace out!

Senast redigerat av Konstapeln (11 februari 2007)

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
Gkskxkzkd
11 februari 2007 · 77 Inlägg

Först skrev du:

cado_mdrei skrev:
det verkar som att du tror att rs4 är snabbast i världen återigen en orginal rs4 eller en chipad sådan är bara snabbare från start. rullande är de ungäfer lika men du får tro vad du vill...prova kan vi göra också om du vill rullande kommer du inte att sticka en meter det är vad jag tror...

Sedan skrev du:

cado_mdrei skrev:
Vi vet vad vi pratar också jag äger en m3 och monster 5 har en m5....jag har inte sagt att m3 är snabbare än s4 mannens den är trots allt inte äns orginal 425hk vs 343 är ganska stor skillnad skulle han inte ta mig i rullande starter så är det ganska dåligt av audi...

Har du svårt att bestämma dig eller...?





Monster_Femma skrev:
jag vet iaf vilka jag sätter dit på plats, året runt.det räcker för mig.ni vet vem ni är wink

Jag har svårt att tro det när det börjar bli vinter och lite halt, om du i överhuvud taget har bilen påställd då...!



Monster_Femma skrev:
han är både ironisk och vill inte inse sanningen.han kanske också drömmde om m3 men så sa furgan nej vi ska ha barnstolar i bilen också, och sa ska jag ha många matkassar från ica maxi, så det vart en rs4 istället, skämt.aah låt han tro att den är snabbare, vi vet iaf vem som får flera tjejer:) inte är det iaf en super stor hundkoja hahaha

Du verkar ha samma attitydproblem som du alltid haft när du dyker upp på div forum här på internet...suck...

// Thomas

cado_mdrei
11 februari 2007 · 71 Inlägg

Bra skrivet konstopel....och s4 mannen har aldrig jämfört med din bil jag har bara jämfört med orginal rs4...något mera du undrar???

Monster_Femma Avstängd
11 februari 2007 · 63 Inlägg

s4-mannen skrev:
Först skrev du:

cado_mdrei skrev:
det verkar som att du tror att rs4 är snabbast i världen återigen en orginal rs4 eller en chipad sådan är bara snabbare från start. rullande är de ungäfer lika men du får tro vad du vill...prova kan vi göra också om du vill rullande kommer du inte att sticka en meter det är vad jag tror...

Sedan skrev du:

cado_mdrei skrev:
Vi vet vad vi pratar också jag äger en m3 och monster 5 har en m5....jag har inte sagt att m3 är snabbare än s4 mannens den är trots allt inte äns orginal 425hk vs 343 är ganska stor skillnad skulle han inte ta mig i rullande starter så är det ganska dåligt av audi...

Har du svårt att bestämma dig eller...?





Monster_Femma skrev:
jag vet iaf vilka jag sätter dit på plats, året runt.det räcker för mig.ni vet vem ni är wink

Jag har svårt att tro det när det börjar bli vinter och lite halt, om du i överhuvud taget har bilen påställd då...!

här ska du inte ens komentara.för du vet inte vad som menas i meningen.

Monster_Femma skrev:
han är både ironisk och vill inte inse sanningen.han kanske också drömmde om m3 men så sa furgan nej vi ska ha barnstolar i bilen också, och sa ska jag ha många matkassar från ica maxi, så det vart en rs4 istället, skämt.aah låt han tro att den är snabbare, vi vet iaf vem som får flera tjejer:) inte är det iaf en super stor hundkoja hahaha

Du verkar ha samma attitydproblem som du alltid haft när du dyker upp på div forum här på internet...suck...

// Thomas

du tror att jag har problem när jag skriver här? känner du mig? såna komentarer ska man aldrig säga till folk man inte känner, har du förstått? så det inte blir missförstånd sen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang