M3 eller RS4?!

cado_mdrei
11 februari 2007 · 71 Inlägg

hahah det vart lite fel där skrev nästan samma grej två ggr...

Gkskxkzkd
11 februari 2007 · 77 Inlägg

cado_mdrei skrev:
rs4 b7 vs m3 e46 rs4 b7 röstades fram...vissa röstade trots att äns aldrig har provat någon av dessa bilar...det var inte en rs4 b5 som röstades fram om du tror det den var det inte äns prat om förens du komm...iaf låt tråden vara tills m3 e92 kommer så får vi se vilken kommer då att röstas fram...jag tror jag vet svaret redan nu hihihaha....hejs

Skrev jag att RS4 b5 hade fått mest röster eller?
Jag tror nog det var ungefär 50% av folket här som röstade på RS4 b5 och resterande 50% som röstade på RS4 b7.

Men hur som helst så kom ju M3:an ganska långt efter...

// Thomas (Kunde inte hålla mig...)

Albertoo
11 februari 2007 · 538 Inlägg

alla tester jag läst så är rs4 snabbare än m3 ända upp till toppfart. har inte hittat ett enda test där rs4 gör 0-100 på över 5 sek. medans m3 är alltid över 5 sek. även den nya rs4:an är snabbare än m3, dock så kommer den nya m3 nog o ta båda de bilarna! har inte provat nån av bilarna men läst en hel del om de!

förresten vart e trådskaparen? han har inte skirvit nåt!ville han jämföra den nya lr den gamla rs4:an? för isåfall är det jävligt konstigt att han vill jämföra de bilarna när det skilljer ca 300 000 kr mellan dem!

cado_mdrei
11 februari 2007 · 71 Inlägg

s4 mannen ok om 41 vallde rs4 och 14 eller vad det var valde m3...ganska väntad sverige kombiland kallt om vintrarna osv klart man tar 4wd men ska man verkligen ha kul i en bil när man kör så väljer man m3 så enkelt är det..desuttom berömde jag rs4 två tre ggr i tråden medans du inte än en gång sa något positivt om m3 det vissar bara att du tror att det märke du har är bäst vilken den är långt ifrån....BMW leder utvecklingen och följer den inte som vissa andra märke gör, men bara för det så uppskatar jag andra märke också och gillar finna bilar vilken det än vara...

Monster_Femma Avstängd
11 februari 2007 · 63 Inlägg

snabbare från start det kan jag köpa.men rullande det köper jag aldrig.nu snackar vi orginal b5. men i vilket fall som helst.jag behöver iaf inte ha pisstråkigt när jag kör en m3, den saken är klar iaf.och det kan ingen påstå nått annat.

s4-mannen
ditt sista inlägg? haha vart du nöjd nu när de flesta som har röstat på audi äger antigen en audi eller golf,passat.de ända som har röstat på bmw är några bmw ägare och ett par saab ägare.tack saab ägarna, you are the true bmw dreamer wink

Gkskxkzkd
11 februari 2007 · 77 Inlägg

Monster_Femma skrev:
s4-mannen
ditt sista inlägg? haha vart du nöjd nu när de flesta som har röstat på audi äger antigen en audi eller golf,passat.de ända som har röstat på bmw är några bmw ägare och ett par saab ägare.tack saab ägarna, you are the true bmw dreamer wink

Klart jag blev nöjd!

Problemet är nog att både du, din bror (som jag förmodar att cado_mdrei är) och jag själv är alldeles för envisa...

Skit samma, hoppas vi syns i vår, så vi får kolla in våra skönheter vi har! För hur det än är så är M3 och M5 riktigt schysta bilar, det har jag alltid tyckt, även fast det kanske inte har sett ut som det här...
Jag ser iallafall fram emot att få se dom och att få träffa er oxå för den delen!! wink

Kör försiktigt! // Thomas

Senast redigerat av s4-mannen (11 februari 2007)

cado_mdrei
11 februari 2007 · 71 Inlägg

Dettsamma rs4 mannen ser framemot å få se på dina rs4 och kanske åka i den du får jätte gärna åka med mig i m3.

Ha det bra.

buli
11 februari 2007 · 66 Inlägg

JAg har kört både rs4 och m3   smile JAg skulle välja M3    MVH

Monster_Femma Avstängd
11 februari 2007 · 63 Inlägg

så nu är vi alla överrens.till vår blir det kul.

Aerodynamik ...
11 februari 2007 · 7 120 Inlägg

Har aldrig gillar BMW, älskar japs-bilar helst med turbo.
Men jag är knäsvag för M3 E46 även att den inte har turbo(tror jag) och att det är en BMW.

Blir nästan sugen på en big_smile

Foffis
11 februari 2007 · 676 Inlägg

Audi RS4, lätt!

Magnus_L
11 februari 2007 · 21 Inlägg

Vad trevligt att det blev en gruppkram till slut. :-)

dG IT-Tekniker
11 februari 2007 · 144 Inlägg

Puhh! Lyckades orka läsa igenom hela tråden och komma ända hit!

- Förstår inte varför det blandats tider från alla möjliga håll. Varför inte bara ta tider från tillverkarnas sidor?

M3: http://www.bmw.se/se/sv/newvehicles/mse … _data.html
RS4: http://www.audisverige.com/pdfarchive/a … _18355.pdf

Dock fanns det bara 0-100 på RS4an broschyr men kanske går att hitta fler tider för den som orkar söka. Läste tjat om att nya M3 skulle "spöa allt", är väl ändå nutid vi lever i? Fast visst, vill han vänta innan han får bilen så kan vi ju ta med framtiden i beräkningen också.

Roligast sommartid har man nog alla gånger med M3an. Vintertid finns dock inget roligare än Quattro!

mvh Daniel

Senast redigerat av dG (11 februari 2007)

Monster_Femma Avstängd
12 februari 2007 · 63 Inlägg

Fredrik.Gustavsson
bilderna är upplagda.

_MaCCe_ Majestas
12 februari 2007 · 1 319 Inlägg

M3 tycker jag är mer rejsig och mer brutal, rs4 är lite mer av en "finare" bil, typ lycksbil. men det är enligt mitt tycke. Men båda bilarna är riktigt snygga!

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
Golf_Gti
12 februari 2007 · 72 Inlägg

Flåklypa skrev:
Vad trevligt att det blev en gruppkram till slut. :-)

Ha ha ha

cado_mdrei
12 februari 2007 · 71 Inlägg

Bilder på min bil är tagna med mobil och vinterdäck på kommer finnare bilder med sommarfälgar på och något bättre bakrund.

Gkskxkzkd
12 februari 2007 · 77 Inlägg

Flåklypa skrev:
Vad trevligt att det blev en gruppkram till slut. :-)

Ja men, det är väl klart!!  smile

// Thomas

buli
12 februari 2007 · 66 Inlägg

M3 och RS4       RESPEKT !!!!!!    det handlar inte om  vikket märke som helst.

Golf_Gti
12 februari 2007 · 72 Inlägg

buli skrev:
M3 och RS4       RESPEKT !!!!!!    det handlar inte om  vikket märke som helst.

Helt rätt Buli

Men du har nog större respekt åt RS4 om du är ärlig helt ?

Mvh

Senast redigerat av Golf_Gti (12 februari 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang