Volvo s60 2,4t AWD

tjena,har äntligen hittat en första bil som passar min smak. leta runt lite bland bmw och volvo men fastna mest för s60. har 2månader kvar till körkort så hoppas jag hinner styla o fräscha upp den tills det. är fortfarande studerande så lever inte på jätte hög peng för bilen^^ hittade bilen i göteborg,bara gått 17k och var helt okej förövrigt,lite repor o små bucklor i lacken men får räkna med det på en bil som är 12år :) även gött med 200hk med awd^^
  • 23 Följare
  • 24 423 Visningar
  • Projektet avslutat 23 januari 2015
Volvo67
1 september 2014 · 132 Inlägg

TuZx skrev:

Volvo67 skrev:

TuZx skrev:

tackar,fick bilen idag av brorsan då han låna den i 3veckor så nu kör vi igen smile vet inte om jag ska ha japs på bilen eller köra orginal .ska tona i veckan och koppla ljud eller ska försöka iaf smile

De låter ju bra! smile
Men jag måste nog rösta nej till japs faktiskt! Men tona rutorna och fixa ljud låter ju som en utmärkt idé smile

något annat du rekommenderar ?smile vill inte köpa 3tums för 4000kr bara för ljudet skull smile

tonings film har jag liggandes och ljud kommer jag nog koppla på fredag smile

Ja tycker nog att du antingen köper en ny halvssats från ex. BSR eller så kör du original, rätt gött de också! smile

Kolla gärna in min projekttråd på S60n, länk: Volvo S60 D5 AWD | R-Design Optik | Refined
Volvo S60 "R-Design" (2011)
Volvo XC60 T6 AWD "Summum" (2009)
TuZx
1 september 2014 · 528 Inlägg

Dahlqan skrev:
Fredag blire koppla ljud, då kommer jag! smile Lär väl antagligen sluta upp med att vi tonar bilen också om du inte gör de nån dag i veckan wink

Nu gäller de ju å förberedda så mycket vi hinner innan du tar kortet! smile

Aa börja idag men gick åt helvete så fortsätter imorgon:)



Volvo67 jo får se vad pengarna räcker till smile

Tror fälgar o sänkningsats går först smile

TuZx
6 september 2014 · 528 Inlägg

tja,fyllde 18 i torsdags så har haft familjen här och dom kommer idag.
varit lite dåligt med update men provade tona rutorna och blev rätt så ske på bubblorna som blev dagen efter.

har teori provet på måndag o uppkörningen på onsdag. kommer bli mer updates när jag har körkort eftersom det är lättare att ta sig någon stans smile

ska köpa fälgar 18 tums om några dagar/veckor. färg till vingen o ögonlocken och även en ny mitt konsol då brorsan hade sönder den..



har någon sänkt en v70/s60/s80 med nivågivare bak i dämparna? hur gjorde ni?

// andreas

TuZx
11 september 2014 · 528 Inlägg

körkortet börjar nära sig,klarade inte teori provet men klarade uppkörningen så bara att öppna boken o läsa för första gången i den smile

TuZx
23 september 2014 · 528 Inlägg

nu har man tagit körkort,väntar på lönen som skulle ha kommit för en månad sen men hoppas att jag får den nu på torsdag för då blir de grejer smile färg o lim till vinge och ögonlock,coilovers till bilen och spara till fälgar smile
blir nog volvo R 19 Tum eller dotz något av dom smile

Oschpister
24 september 2014 · 308 Inlägg

TuZx skrev:
nu har man tagit körkort,väntar på lönen som skulle ha kommit för en månad sen men hoppas att jag får den nu på torsdag för då blir de grejer smile färg o lim till vinge och ögonlock,coilovers till bilen och spara till fälgar smile
blir nog volvo R 19 Tum eller dotz något av dom smile

Grattis! smile

Finland - Lite Enklare, Lite Roligare.
Mitt projekt: Volvo S60 T6 AWD
Volvo67
24 september 2014 · 132 Inlägg

TuZx skrev:
nu har man tagit körkort,väntar på lönen som skulle ha kommit för en månad sen men hoppas att jag får den nu på torsdag för då blir de grejer smile färg o lim till vinge och ögonlock,coilovers till bilen och spara till fälgar smile
blir nog volvo R 19 Tum eller dotz något av dom smile

Ett grattis är väl på sin plats då! Ser fram emot en update på bilen smile

Kolla gärna in min projekttråd på S60n, länk: Volvo S60 D5 AWD | R-Design Optik | Refined
Volvo XC60 T6 AWD "Summum" (2009)
Volvo S60 "R-Design" (2011)
spokenratt
24 september 2014 · 3 860 Inlägg

Absolut värt ett grattis!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
TuZx
24 september 2014 · 528 Inlägg

Tackar alla smile Uppdate kommer ,nästa blir att lacka vingen o ögonlock smile

Dahlqan
24 september 2014 · 292 Inlägg

Grattis smile Nu är det dags för en riktig projekt start wink

Mercedes W204K "ModernaDieselTröskarn" (2013)
Volvo 944 (1995)
BMW E91 "Dasset" (2006)
TuZx
24 september 2014 · 528 Inlägg

Japp big_smile

conio
26 september 2014 · 83 Inlägg

Gratz... öppna upp avgaset lite o sen vill jag höra 5a turbon murra här smile

TuZx
27 september 2014 · 528 Inlägg

Tack big_smile fundrar starkt på 3tums halvsatt till min smile

TuZx
1 oktober 2014 · 528 Inlägg

beställde igår en adapter till sterion så i helgen blir de att koppla ljud,kanske ger sig på tona igen då sist gick åt helvete smile för jävla gött med körkort,snart uppe i 100mil sen jag tog kortet!

mvh andreas!

conio
3 oktober 2014 · 83 Inlägg

Fan va nice... håller på o hetsar på en polare med T5 för jag har aldrig fått höra en med rejält avgas :-)

TuZx
3 oktober 2014 · 528 Inlägg

conio skrev:
Fan va nice... håller på o hetsar på en polare med T5 för jag har aldrig fått höra en med rejält avgas :-)

Jafan:)
Fortsätt hetsa han lär inte bli besviken!smile

Beställer 3tums om 1-2 veckor smile sen sparar till coliovers och sommar fälgar:)

TuZx
16 oktober 2014 · 528 Inlägg

Tja.

Får hålla med om att jag är på lata sidan haha.
Har inte tid att göra något med bilen tyvärr.

Lite som har hänt sen sist är att sportluft filtret har gått i två delar så blir att limma ihop det haha och fick ett dörr uppslag på dörren fram igår.. Färgen från bilen va vit och den som såg bredvid mig va grön så personen som gjorde det flyttade sig antar jag..


Nu till de bra antar jag,sitter här o funderar på köpa 3tums från jt,tror ni de blir bra eller för stort?smile

Någon som har på sin V70/s60/s80 ?smile gärna ljudklipp!

Med vänlig hälsning, Andreas

spokenratt
16 oktober 2014 · 3 860 Inlägg

Jt låter underbart! Har klipp på min sidavmed både brorsans nuvarande och min förra.
http://www.garaget.org/spokenratt/video
Det finns även ett på brorsans förra när sen bänkades med JT helsystem:
http://www.garaget.org/video/110969

Vilket märke på filter är det?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
TuZx
16 oktober 2014 · 528 Inlägg

spokenratt skrev:
Jt låter underbart! Har klipp på min sidavmed både brorsans nuvarande och min förra.
http://www.garaget.org/spokenratt/video
Det finns även ett på brorsans förra när sen bänkades med JT helsystem:
http://www.garaget.org/video/110969

Vilket märke på filter är det?

ofan,tackar du  smile nöjd med systemet ifrån JT? smile


mekonomens för 500kr,vet ej märke smile

spokenratt
16 oktober 2014 · 3 860 Inlägg

TuZx skrev:

spokenratt skrev:
Jt låter underbart! Har klipp på min sidavmed både brorsans nuvarande och min förra.
http://www.garaget.org/spokenratt/video
Det finns även ett på brorsans förra när sen bänkades med JT helsystem:
http://www.garaget.org/video/110969

Vilket märke på filter är det?

ofan,tackar du  smile nöjd med systemet ifrån JT? smile


mekonomens för 500kr,vet ej märke smile

Köp märkes filte i stället wink
AEM Dryflow är riktigt bra grejer!


Japp, vi har varit supernöjda med JT, blir dock simons rostfritt för min even del denna gång.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang