Dags för ett nytt projekt! Tanken var ju att prova något annat än Volvo denna gång.. Men det sket sig. Jag kikade på någon mindre lite "sportigare" bil, var sugen på bl.a Renault Megane RS, Opel Astra OPC eller liknande, men valet föll på en Volvo S60 T6 AWD Black R
Planerna för bilen kommer att fyllas på eftersom men några tankar jag har är:
Tjena! Som vanligt är man superdålig på att uppdatera. Det har dock inte hänt supermycket men jag tänkte göra en liten update, så att ni vet att man lever
Kan börja med att jag fixade Polestar-certifikat strax efter att bilen köptes, kul grej att ha
Sen blev det LED-moduler i skyltbelysningen!
Lyser nästan bättre än helljuset
Och igår fyndade man ett par 20".. Ett nytt däck, resten kassa.. Men dom kostade bara 2000kr Blir att fixa till dom lite och se hur det känns med herrejössestum i vår
Och nu till det tråkiga.. Bilen läcker ur oljereturen till turbon
Jag ska in på Volvo nästa vecka och beställa packning.. Hittar ingen annanstans, förutom i USA typ.. Någon som vet vart det kan finnas annars?
Framöver så ska det bli service på bilen och det händer nog inte så mycket roligt i vinter.. Har lite tankar på att köra "black on black" - Lacka/dippa all krom och silver med svart, sen vill jag slänga på någon läpp också Annars sparas det pengar till nästa "säsong"
Finland - Lite Enklare, Lite Roligare.
Mitt projekt: Volvo S60 T6 AWD
Jadu, det har inte hänt så mycket faktiskt.. Jag har fixat oljeläckaget, kostade hela 20kr Böt originalbrickorna till koppar istället, tror det hållt bra.. Det var faktiskt oljeröret in som skruvat ur sig.
Händer nog inte mycket med den nu i vinter tyvärr, förhoppningen är att kunna köpa in lite roliga grejer frammåt våren, jag har ändå inte lust att meka i ett kallt garage då jag tyvärr inte äger ett eget
Men håll ut! Stora planer finns!
Senast redigerat av Gitarrmetarn (8 december 2018)
Finland - Lite Enklare, Lite Roligare.
Mitt projekt: Volvo S60 T6 AWD