it_mutt
Avstängd
25 juli 2014
· 10 388 Inlägg
iswal skrev:
Har nu bytt den, och felkoder P0471, P2453 och P2002 försvann.
Men när jag körde bilen så började glödningslampan blinka och går inte att köra mer än 120, felkod som finns nu är bara P0299
Det var ju skönt att det inte var bortkastade pengar iaf.
Som jag skrev tidigare så för P0299 vet jag folk som bytt avlastningsventilen (Diverter Valve) och löst problemet.
Men här är lite mer "kött på benen"
Possible Causes
Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected or leaking
Charger Pressure Control defective
Turbocharger faulty
Diverter Valve faulty
Possible Solutions
Check Hoses/Pipes to/between Components
Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
Check Turbocharger
Check Diverter Valve
Special Notes
When found in 2.0l TFSI:
Check Boost Pressure Control Valve (N249), for cracked rubber diaphragm. A new/optimized Valve is available under Part # 06H-145-710-D (or newer).
RoW vehicles see: TPI 2016331 for details.
NAR vehicles see: TSB 01-07-70 or 2013392 for details.
When stored in conjunction with misfire codes and/or fuel trim faults see the notes associated with the following faults regarding PCV failure: Crankcase Breather Valve
If the Turbocharger is faulty due to mechanical / internal problems or the exhaust system is restricted (typically the Catalyst) this fault may be the end result.
When found in VW Golf/Jetta (1K): 2.0l CR-TDI (CBEA/CJAA):
Verify the mechanical part of the Exhaust Valve Control Module (J883) is not seized or binding.
When found in Audi A4/S4/RS4/Cabriolet (8K): 2.0l (CAEB):
See TPI 2031245/6 - turbocharger excessive waste-gate play
Tog en titt på google, finns tonvis med forumtrådar om det, lösningarna varierar dock något
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!