Motorproblem, nissan king cab 1990

pobbin
1 december 2006 · 2 Inlägg

Skulle vilja ha hjälp med att försöka få min king cab att funka som förr. Just nu har jag ingen tomgång och det är lite stressande, jag måste ha foten på gasen för att motorn skall kunna snurra på konstant.

Kan någon hjälpa mig med detta och komma på ett bra råd, det är en king cab 1990 2 wd bensin.

samt om någon kan eller vet vart man kan få tag på sprängskiss till samma bil

xlhsportster
21 augusti 2009 · 2 Inlägg

pobbin skrev:
Skulle vilja ha hjälp med att försöka få min king cab att funka som förr. Just nu har jag ingen tomgång och det är lite stressande, jag måste ha foten på gasen för att motorn skall kunna snurra på konstant.

Kan någon hjälpa mig med detta och komma på ett bra råd, det är en king cab 1990 2 wd bensin.

samt om någon kan eller vet vart man kan få tag på sprängskiss till samma bil

Hej fick du nån ordning på tomgången???
jag har samma problem så har du nåra tips att ge mej vore jag tacksam
MVH  Tommy

Moparboy440
21 augusti 2009 · 4 682 Inlägg

tror inte du kommer att få nått svar, killen har inte varit inloggad på 3 år..

kuno58
25 september 2009 · 3 Inlägg

Jag har också samma fel på min Terrano -88.Har du hittat felet
//Kenneth

te_wik Forummoderator
25 september 2009 · 12 813 Inlägg

Kul att se att sökfunktionen fungerar! big_smile


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
evo_krolle BMR
25 september 2009 · 1 513 Inlägg

vanligt problem på dom e vacuum slangarna under insuget.. har även råkat ut för igensatt luft filter på en sån..

diesel_lindholm
25 september 2009 · 5 Inlägg

har en kincab 86a som rätt som de är bara går på axxpumpen så man få sitta och tokpumpa på gasen, någon som vet va de kan va för fel?

Nissan King Cab "D22 Navara" (2004)
Audi c5 "s6" (1996)
Impala-olsson
3 oktober 2009 · 8 Inlägg

Bensinarna har även ett elektriskt tomgångsmunstycket vars säkring kan flyga. Tog skit lång tid å hitta vilken säkring de va, för enligt dekalen i luckan så var det säkringen för ciggtändarn eller nått... /Joel

Chevrolet K1500 W/T Cheyenne "WorkTruck" (1991)
kuno58
6 oktober 2009 · 3 Inlägg

Hej.
Nu har jag hittat felet.Det var förgasarfotpackningen som tog in tjuvluft.Denna packning kostar 585:- att köpa.Men den finns inte på lager i sverige.Köpte packningspapper på Autoexperten och gjorde en.
Men nu går den som en klocka,förrutom att jag nu har hög tomgång ca 1200 varv.Nu vill jag ha hjälp av er att få tips om vad det kan vara.Hur justerar man tomgången på z24.Finns bara en box under passagerarsätet,men den har ingen justering för tomgång.Läste i forum att man ska justera på ECU under sätet.Men troligvis ej på min bil.
//Kenneth

Senast redigerat av kuno58 (7 oktober 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang