Vad är skillnaden mellan techno och trance?

ludde__mannen draminbil.nu
5 december 2006 · 1 382 Inlägg

Chris_Allmighty skrev:

Chrille74 skrev:
Boxer som skiljer mot vanliga motorer är att boxer jobbar med 2-3 cylindrar åt varsitt håll, dvs liggande och 180 grader från varandra.

Varför just 2-3?

4:or är väl vanligare? Porsche hade ju boxersexor.. smile

2-3 åt VART HÅLL wink

Nightcrusier Jubelidiot
13 december 2006 · 196 Inlägg

Techno e lixom dunk dunk dunk dunk. väldigt enformigt.
Har du på repetrera så hör du knappt att låten börjar om smile

dra igång 140 projekt nu
no brain no pain ^^
pUs Ûbersturmstekare
13 december 2006 · 534 Inlägg

Enkelt. Techno svänger nästan ingenting, och trance svänger inte alls.

Två musikstilar som överhuvudtaget inte skulle kunna existera om det inte vore för sequencingens och kvantitiseringens underbara värld.

Bos
13 december 2006 · 264 Inlägg

öööö.. he

Volvo v70 (2008)
canka
13 december 2006 · 103 Inlägg

skillnaden kan jag ju säga är braaa stor...lyssnar iofs mest på psytrance, men vet iaf lite vad jag pratar om smile är på ravefester mer eller mindre varje helg, och kan säga såhär, inom varje "stil" så finns detflera olika sorters stilar på jusdt denna sortens musik...allt från djup, tung, mullrig bas å massa sköna slingor till rapp instenktiv bas med mindre bra eller även bra slingor i...du måste lyssna på det ordentligt för att förstå och oxå märka skillnaden smile

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar.. :)
Android
13 december 2006 · 892 Inlägg

pUs skrev:
Enkelt. Techno svänger nästan ingenting, och trance svänger inte alls.

Två musikstilar som överhuvudtaget inte skulle kunna existera om det inte vore för sequencingens och kvantitiseringens underbara värld.

Haha, det där är faktist inte helt fel! ;P
Det finns väldigt "experimentell" (hah, ja jag vet, helt revolutionerande roll) trance/techno som inte går i 4-takts dunk dunk dunk, men det är grymt ovanligt! smile

Bale skrev:
De huvudsakliga skillnaderna är:
¤ Trance använder sig mer av vocals

Nu ska jag vara petig; det låter som det är Eurotrance du menar, och i min mening skiljer det sig rätt rejält från vad man i allänhet menar med ren trance. Eurotrance är väl lite mer gjort som glad populärdansmusik som ska vara trevlig att lyssna till eller nått, medans trance (ja jag menar i stil med goa trance) är...ja kort sagt för att du ska komma i trans.

Nu ska jag inte stampa helt på Eurotrance, jag är väl lite partisk mot det, men det finns nog en hel del mysigt där med. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Nastydevil
13 december 2006 · 136 Inlägg

Älska di.fm spelar riktigt bra musik där!! säger bara skogs tramp!  smile

$$$
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang