Släpper ni till där det finns väggren?

Evildan
19 september 2014 ·

Värt att notera i tråden är att alla vi som är villiga att gå ut på väggrenen gör det enbart när vi själva anser att det är möjligt på ett för oss vettigt vis.

Detta lämnar då en öppen tolkning för hur den stressade/omkörningssugne föraren bakom tolkar vårat beslut "om det är möjligt på ett vettigt vis" när vi ligger kvar på vägen och avstår väggrenen.

Det är där som irritationen uppstår för att vi alla vid olika situationer och förutsättningar tolkar lämpligheten med väggrenskörning olika.

Senast redigerat av Evildan (19 september 2014)

JonasK -.-
19 september 2014 · 383 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Fråga: "Släpper ni till där det finns väggren?"

Svar: Nja, lite äventyrlig kanske man känner sig ibland men en "mysig" rastplats med en av dom större toaletterna är väl egentligen att föredra....

En liten skogsväg brukar också funka bra big_smile

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas
xeno95
19 september 2014 · 735 Inlägg

Kör man under skyltad hastighet så tycker jag man ska köra åt sidan om jag kommer i minst skyltad hastighet. Kör personen istället i skyltad hastighet så har jag inget emot att köra om i motsatt körbana smile

Jag hatar folk som slickar en i röven, främst på 2+1 väg där det är 1-filigt. Förstår dom inte vinken av att jag sänker farten så brukar jag tvärnita och sedan gasa upp i fart igen, då ökar bilen bakom helt plötsligt avståndet..

Volvo S70 "Greyline" (1999)
granadadr
19 september 2014 · 7 290 Inlägg

xeno95 skrev:
Kör man under skyltad hastighet så tycker jag man ska köra åt sidan om jag kommer i minst skyltad hastighet. Kör personen istället i skyltad hastighet så har jag inget emot att köra om i motsatt körbana smile

Jag hatar folk som slickar en i röven, främst på 2+1 väg där det är 1-filigt. Förstår dom inte vinken av att jag sänker farten så brukar jag tvärnita och sedan gasa upp i fart igen, då ökar bilen bakom helt plötsligt avståndet..

ursäkta men då tycker jag du är ett stolpskott

1 för att du sänker farten på 1 filigt
2 för att du tvärnitar,

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
xeno95
19 september 2014 · 735 Inlägg

granadadr skrev:

xeno95 skrev:
Kör man under skyltad hastighet så tycker jag man ska köra åt sidan om jag kommer i minst skyltad hastighet. Kör personen istället i skyltad hastighet så har jag inget emot att köra om i motsatt körbana smile

Jag hatar folk som slickar en i röven, främst på 2+1 väg där det är 1-filigt. Förstår dom inte vinken av att jag sänker farten så brukar jag tvärnita och sedan gasa upp i fart igen, då ökar bilen bakom helt plötsligt avståndet..

ursäkta men då tycker jag du är ett stolpskott

1 för att du sänker farten på 1 filigt
2 för att du tvärnitar,

Kör alltid skyltad hastighet, ibland 10-20 över
Finns ingen anledning att ligga o slicka mig i röven....

Volvo S70 "Greyline" (1999)
granadadr
19 september 2014 · 7 290 Inlägg

xeno95 skrev:

granadadr skrev:

xeno95 skrev:
Kör man under skyltad hastighet så tycker jag man ska köra åt sidan om jag kommer i minst skyltad hastighet. Kör personen istället i skyltad hastighet så har jag inget emot att köra om i motsatt körbana smile

Jag hatar folk som slickar en i röven, främst på 2+1 väg där det är 1-filigt. Förstår dom inte vinken av att jag sänker farten så brukar jag tvärnita och sedan gasa upp i fart igen, då ökar bilen bakom helt plötsligt avståndet..

ursäkta men då tycker jag du är ett stolpskott

1 för att du sänker farten på 1 filigt
2 för att du tvärnitar,

Kör alltid skyltad hastighet, ibland 10-20 över
Finns ingen anledning att ligga o slicka mig i röven....

ja du menar sååååå,,

SoL Eigenbrötler
19 september 2014 · 1 237 Inlägg

Aldrig.

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
Germax
19 september 2014 · 12 086 Inlägg

Jag tycker många har en jävligt tråkig inställning här, hävda sin rätt verkar va prio 1.
I trafiken hjälps man åt så gott det går och är rimligt. Visar någon bakom ett denna vill om och man har alla möjligheter att hålla ut i väggren så tycker jag man ska göra det.

Att börja gasa när någon kör om är både olagligt och idioti, för att uttrycka mig milt. Man är en jävla idiot, helt slut i huvet om jag får uttycka mig mer målande.

Jag har kört runt i sthlm i tre dagar nyligen, folk gör märkliga saker i trafiken även där. Men det är bra mycket mer samspelt där än i småstäder. Och det är väl en ren förutsättning för att trafiken ska funka där tror jag.

Mack Forum- och sitemoderator
19 september 2014 · 26 150 Inlägg

Germax skrev:
Jag tycker många har en jävligt tråkig inställning här, hävda sin rätt verkar va prio 1.
I trafiken hjälps man åt så gott det går och är rimligt. Visar någon bakom ett denna vill om och man har alla möjligheter att hålla ut i väggren så tycker jag man ska göra det.

Att börja gasa när någon kör om är både olagligt och idioti, för att uttrycka mig milt. Man är en jävla idiot, helt slut i huvet om jag får uttycka mig mer målande.

Jag har kört runt i sthlm i tre dagar nyligen, folk gör märkliga saker i trafiken även där. Men det är bra mycket mer samspelt där än i småstäder. Och det är väl en ren förutsättning för att trafiken ska funka där tror jag.

Men om man inte har så stor lust då att bokstavligt talat bli utträngd i väggrenen på grund av att en jubelidiot i en fläskbmw, fläskmercedes eller fläskpassat lägger sig två centimetrar från ens bakre kofångare och tycks gasa och bromsa som om denne laddar på för att trycka en av vägen, när man själv ligger i korrekt hastighet eller till och med lite över?

Jag hjälper mer än gärna till i trafiken. Släpper in lastbilar när dom närmar sig rondeller eller vill in i trafiken. Jag kan släppa in bilar i köer, och jag blinkar lite snabbt på alla allsköna sätt när man tackar eller visar tacksamhet åt andra som på ett eller annat vis kör långsammare än rådande tillåten hastighet, men jag råkar bara ha lite mindre lust att hjälpa till åt dessa vildar i trafiken som ska fram oavsett om någon annan dör på kuppen.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Germax
19 september 2014 · 12 086 Inlägg

Mack skrev:

Germax skrev:
Jag tycker många har en jävligt tråkig inställning här, hävda sin rätt verkar va prio 1.
I trafiken hjälps man åt så gott det går och är rimligt. Visar någon bakom ett denna vill om och man har alla möjligheter att hålla ut i väggren så tycker jag man ska göra det.

Att börja gasa när någon kör om är både olagligt och idioti, för att uttrycka mig milt. Man är en jävla idiot, helt slut i huvet om jag får uttycka mig mer målande.

Jag har kört runt i sthlm i tre dagar nyligen, folk gör märkliga saker i trafiken även där. Men det är bra mycket mer samspelt där än i småstäder. Och det är väl en ren förutsättning för att trafiken ska funka där tror jag.

Men om man inte har så stor lust då att bokstavligt talat bli utträngd i väggrenen på grund av att en jubelidiot i en fläskbmw, fläskmercedes eller fläskpassat lägger sig två centimetrar från ens bakre kofångare och tycks gasa och bromsa som om denne laddar på för att trycka en av vägen, när man själv ligger i korrekt hastighet eller till och med lite över?

Jag hjälper mer än gärna till i trafiken. Släpper in lastbilar när dom närmar sig rondeller eller vill in i trafiken. Jag kan släppa in bilar i köer, och jag blinkar lite snabbt på alla allsköna sätt när man tackar eller visar tacksamhet åt andra som på ett eller annat vis kör långsammare än rådande tillåten hastighet, men jag råkar bara ha lite mindre lust att hjälpa till åt dessa vildar i trafiken som ska fram oavsett om någon annan dör på kuppen.

Ja, det va ditt inlägg och dig jag syftade på.
Visst finns det omständigheter som motiverar både det ena och det andra. Jag idiotförklarar inte de som inte lägger sig åt sidan, jag tycker på sin höjd att det är tjurigt gjort om jag finner att det finns massor med plats. Och jag tycker man ska ge plats om man kan.
Om nu någon annan i trafiken beter sig dumt åt så rättfärdigar ju inte det automatiskt ett dåligt beteende av dig eller mig? Visst, även jag gör fel ibland och kanske "hämnas" någon gång, men det beror ju på stundens hetta, inte en chans att jag sitter här och argumenterar för sådant beteende.

Jag hatar också folk som ligger för nära bakom, men av enda anledningen att jag finner det väldigt distraherande och farligt.

Ang min målande beskrivning av vad jag tycker om folk som gasar när man ska köra om så vill jag ta tillbaka det, det va lite väl häftigt sagt. Jag tycker fortf det är bedrövligt.

sleepyoh
19 september 2014 · 1 319 Inlägg

Mack skrev:

Germax skrev:
Jag tycker många har en jävligt tråkig inställning här, hävda sin rätt verkar va prio 1.
I trafiken hjälps man åt så gott det går och är rimligt. Visar någon bakom ett denna vill om och man har alla möjligheter att hålla ut i väggren så tycker jag man ska göra det.

Att börja gasa när någon kör om är både olagligt och idioti, för att uttrycka mig milt. Man är en jävla idiot, helt slut i huvet om jag får uttycka mig mer målande.

Jag har kört runt i sthlm i tre dagar nyligen, folk gör märkliga saker i trafiken även där. Men det är bra mycket mer samspelt där än i småstäder. Och det är väl en ren förutsättning för att trafiken ska funka där tror jag.

Men om man inte har så stor lust då att bokstavligt talat bli utträngd i väggrenen på grund av att en jubelidiot i en fläskbmw, fläskmercedes eller fläskpassat lägger sig två centimetrar från ens bakre kofångare och tycks gasa och bromsa som om denne laddar på för att trycka en av vägen, när man själv ligger i korrekt hastighet eller till och med lite över?

Jag hjälper mer än gärna till i trafiken. Släpper in lastbilar när dom närmar sig rondeller eller vill in i trafiken. Jag kan släppa in bilar i köer, och jag blinkar lite snabbt på alla allsköna sätt när man tackar eller visar tacksamhet åt andra som på ett eller annat vis kör långsammare än rådande tillåten hastighet, men jag råkar bara ha lite mindre lust att hjälpa till åt dessa vildar i trafiken som ska fram oavsett om någon annan dör på kuppen.

Där tror jag att du summerade mångas åsikter i ett ända inlägg. Försökt att formulera mig men lyckas inte göra det bättre själv. Det är väl dessutom så samhället fungerar i övrigt? Är man trevlig får man hjälp, ringer man och skriker på kundtjänst så garvar dom åt en på fika rasten.

Visa respekt så får man respekt tillbaka.



Pratade med en kollega här om dagen som är bosatt i en mindre ort 50 mil från Stockholm, han var här uppe i Stockholm och körde några dagar, och han var mäkta förvånad över hur bra trafiken flyter här jämfört med i hans ort. Jag som är ''local'' kan tycka att hans åsikt är ganska lustig då man alltid hittar något att gnälla på, men om jag tänker efter så är dom allra flesta som kör här bra förare. Det är inte många som bråkar och bufflar sig fram, dom flesta försöker att vara hjälpsamma, vissa mer än andra givetvis men om man vill komma fram i trafiken här utan att få stroke av ilska så måste man tagga ner och låta folk göra dumheter, annars kommer man irritera ihjäl sig. Då majoriteten kör ganska bra så måste jag säga att jag är imponerad över hur det körs här i Stockholm, jämfört med Spanska städer jag kört en hel del bil i, där är det alltid varje månad någon som dör vid övergångsställen, rondeller är fullgas först fram vinner, osv. Oavsett vad man argumenterar så är svenskar överlag jäkligt bra på att köra.

Många invandrare däremot kör som en påse nötter, känner ett flertal syrier/irakier som har bytt in sina körkort mot svenska, och när man åker med dom är det en hand på hjärtat och en hand på handtaget i taket för att hålla i sig, antar att dom är vana med ett helt annat trafikläge/säkerhetstänk. Så vi ska vara tacksamma för att det faktiskt fungerar så bra det gör... smile

_----------'
Tiger1978 Fattig student
19 september 2014 · 1 282 Inlägg

Eftersom jag har tagit körkort och lärt mig att man ska underlätta en omkörning, så ja jag går ut oavsett vilken hastighet jag/bilen bakom mig håller (så länge det inte finns nån risk att nått hinder kan dyka upp) och jag hoppas att alla vet att den som går ut i väg grenen har väjningsplikt när han ska ut igen wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
granadadr
19 september 2014 · 7 290 Inlägg

Tiger1978 skrev:
Eftersom jag har tagit körkort och lärt mig att man ska underlätta en omkörning, så ja jag går ut oavsett vilken hastighet jag/bilen bakom mig håller (så länge det inte finns nån risk att nått hinder kan dyka upp) och jag hoppas att alla vet att den som går ut i väg grenen har väjningsplikt när han ska ut igen wink

mm jag vet det därför så går jag inte alltid ut av den anledningen

Tiger1978 Fattig student
19 september 2014 · 1 282 Inlägg

granadadr skrev:

Tiger1978 skrev:
Eftersom jag har tagit körkort och lärt mig att man ska underlätta en omkörning, så ja jag går ut oavsett vilken hastighet jag/bilen bakom mig håller (så länge det inte finns nån risk att nått hinder kan dyka upp) och jag hoppas att alla vet att den som går ut i väg grenen har väjningsplikt när han ska ut igen wink

mm jag vet det därför så går jag inte alltid ut av den anledningen

För mig beror det på vad jag kör, personbil och sikten är fri går jag ut, 24m ekipage, så får jag ha jävligt fri sikt men går inte ut om det inte finns nån anledning/risk för att omkörningen är säker

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Andromeda Rumpmas
19 september 2014 · 3 860 Inlägg

Germax skrev:
Jag tycker många har en jävligt tråkig inställning här, hävda sin rätt verkar va prio 1.
I trafiken hjälps man åt så gott det går och är rimligt. Visar någon bakom ett denna vill om och man har alla möjligheter att hålla ut i väggren så tycker jag man ska göra det.

Att börja gasa när någon kör om är både olagligt och idioti, för att uttrycka mig milt. Man är en jävla idiot, helt slut i huvet om jag får uttycka mig mer målande.

Jag har kört runt i sthlm i tre dagar nyligen, folk gör märkliga saker i trafiken även där. Men det är bra mycket mer samspelt där än i småstäder. Och det är väl en ren förutsättning för att trafiken ska funka där tror jag.

Jag har tidigare ställt upp en lång lista på när jag inte anser det lämpligt, och det var ju en rätt lång lista med punkter. Det är inte du som avgör om jag har "alla möjligheter" att gå ut, det är jag själv. Din tolkning av mina möjligheter att gå ut på vägrenen sker på premisserna att du skaom, kosta vad det vill, medan min tolkning sker utifrån premisserna att det ska vara möjligt för mig att hinna tillbaka ut på vägen innan närmsta tänkbara hinder. Du värderar inte min risk när du vill om, bara din egen, och den är ju obefintlig eftersom du då får ett eget körfält. Men min risk stiger från obefintlig till enorm så fort jag svänger av på vägrenen om jag inte har fri sikt en mycket lång sträcka.

De bilister som kanske ligger bakom dig tolkar också situationen efter dina premisser: "Jag hinner lätt, det är ju 100 m till kurvan", och så tänker kanske den bilisten som ligger bakom den samma tanke. Till sist står jag still bakom den tyska husvagnen som slagit upp förtältet på vägrenen i kurvan.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Germax
19 september 2014 · 12 086 Inlägg

Andromeda skrev:

Germax skrev:
Jag tycker många har en jävligt tråkig inställning här, hävda sin rätt verkar va prio 1.
I trafiken hjälps man åt så gott det går och är rimligt. Visar någon bakom ett denna vill om och man har alla möjligheter att hålla ut i väggren så tycker jag man ska göra det.

Att börja gasa när någon kör om är både olagligt och idioti, för att uttrycka mig milt. Man är en jävla idiot, helt slut i huvet om jag får uttycka mig mer målande.

Jag har kört runt i sthlm i tre dagar nyligen, folk gör märkliga saker i trafiken även där. Men det är bra mycket mer samspelt där än i småstäder. Och det är väl en ren förutsättning för att trafiken ska funka där tror jag.

Jag har tidigare ställt upp en lång lista på när jag inte anser det lämpligt, och det var ju en rätt lång lista med punkter. Det är inte du som avgör om jag har "alla möjligheter" att gå ut, det är jag själv. Din tolkning av mina möjligheter att gå ut på vägrenen sker på premisserna att du skaom, kosta vad det vill, medan min tolkning sker utifrån premisserna att det ska vara möjligt för mig att hinna tillbaka ut på vägen innan närmsta tänkbara hinder. Du värderar inte min risk när du vill om, bara din egen, och den är ju obefintlig eftersom du då får ett eget körfält. Men min risk stiger från obefintlig till enorm så fort jag svänger av på vägrenen om jag inte har fri sikt en mycket lång sträcka.

De bilister som kanske ligger bakom dig tolkar också situationen efter dina premisser: "Jag hinner lätt, det är ju 100 m till kurvan", och så tänker kanske den bilisten som ligger bakom den samma tanke. Till sist står jag still bakom den tyska husvagnen som slagit upp förtältet på vägrenen i kurvan.

Fast du har ju inte en aning om hur jag tänker och vad jag värderar. Min ställning i ämnet riktar sig främst till de som vägrar flytta på sig med motivationen att "du ska fan inte om, jag kör i rätt hastighet" eller av andra rena principer inte kör åt sidan, jag har läst flera i den här tråden med den inställningen.

Germax skrev:
Visar någon bakom ett denna vill om och man har alla möjligheter att hålla ut i väggren så tycker jag man ska göra det."

Som du redan läst utgår denna mening från den som ev ska hålla ut, det står ingenting om vad jag som bakomvarande bilist tycker att du ska göra utifrån vad jag tycker är möjligt.

Senast redigerat av Germax (19 september 2014)

Andromeda Rumpmas
19 september 2014 · 3 860 Inlägg

Germax skrev:

Andromeda skrev:

Germax skrev:
Jag tycker många har en jävligt tråkig inställning här, hävda sin rätt verkar va prio 1.
I trafiken hjälps man åt så gott det går och är rimligt. Visar någon bakom ett denna vill om och man har alla möjligheter att hålla ut i väggren så tycker jag man ska göra det.

Att börja gasa när någon kör om är både olagligt och idioti, för att uttrycka mig milt. Man är en jävla idiot, helt slut i huvet om jag får uttycka mig mer målande.

Jag har kört runt i sthlm i tre dagar nyligen, folk gör märkliga saker i trafiken även där. Men det är bra mycket mer samspelt där än i småstäder. Och det är väl en ren förutsättning för att trafiken ska funka där tror jag.

Jag har tidigare ställt upp en lång lista på när jag inte anser det lämpligt, och det var ju en rätt lång lista med punkter. Det är inte du som avgör om jag har "alla möjligheter" att gå ut, det är jag själv. Din tolkning av mina möjligheter att gå ut på vägrenen sker på premisserna att du skaom, kosta vad det vill, medan min tolkning sker utifrån premisserna att det ska vara möjligt för mig att hinna tillbaka ut på vägen innan närmsta tänkbara hinder. Du värderar inte min risk när du vill om, bara din egen, och den är ju obefintlig eftersom du då får ett eget körfält. Men min risk stiger från obefintlig till enorm så fort jag svänger av på vägrenen om jag inte har fri sikt en mycket lång sträcka.

De bilister som kanske ligger bakom dig tolkar också situationen efter dina premisser: "Jag hinner lätt, det är ju 100 m till kurvan", och så tänker kanske den bilisten som ligger bakom den samma tanke. Till sist står jag still bakom den tyska husvagnen som slagit upp förtältet på vägrenen i kurvan.

Fast du har ju inte en aning om hur jag tänker och vad jag värderar. Min ställning i ämnet riktar sig främst till de som vägrar flytta på sig med motivationen att "du ska fan inte om, jag kör i rätt hastighet" eller av andra rena principer inte kör åt sidan, jag har läst flera i den här tråden med den inställningen.

Om du med "tydligt visar att jag vill om" menar att haka upp frontspoliern på min dragkrok och ljustuta som en ekorre på koffeintabletter så sällar jag mig stolt till den skaran, då får du lösa problemet själv bäst fan du vill smile

Detta då i alla fall de negativt inställda inlägg jag läst handlar om att man absolut inte är snäll mot den arroganta backslick-gruppen som anser att man kan bete sig hur som helt i trafiken så länge man kör fortare än övriga.

Senast redigerat av Andromeda (19 september 2014)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Germax
19 september 2014 · 12 086 Inlägg

Andromeda skrev:

Germax skrev:

Andromeda skrev:

Jag har tidigare ställt upp en lång lista på när jag inte anser det lämpligt, och det var ju en rätt lång lista med punkter. Det är inte du som avgör om jag har "alla möjligheter" att gå ut, det är jag själv. Din tolkning av mina möjligheter att gå ut på vägrenen sker på premisserna att du skaom, kosta vad det vill, medan min tolkning sker utifrån premisserna att det ska vara möjligt för mig att hinna tillbaka ut på vägen innan närmsta tänkbara hinder. Du värderar inte min risk när du vill om, bara din egen, och den är ju obefintlig eftersom du då får ett eget körfält. Men min risk stiger från obefintlig till enorm så fort jag svänger av på vägrenen om jag inte har fri sikt en mycket lång sträcka.

De bilister som kanske ligger bakom dig tolkar också situationen efter dina premisser: "Jag hinner lätt, det är ju 100 m till kurvan", och så tänker kanske den bilisten som ligger bakom den samma tanke. Till sist står jag still bakom den tyska husvagnen som slagit upp förtältet på vägrenen i kurvan.

Fast du har ju inte en aning om hur jag tänker och vad jag värderar. Min ställning i ämnet riktar sig främst till de som vägrar flytta på sig med motivationen att "du ska fan inte om, jag kör i rätt hastighet" eller av andra rena principer inte kör åt sidan, jag har läst flera i den här tråden med den inställningen.

Om du med "tydligt visar att jag vill om" menar att haka upp frontspoliern på min dragkrok och ljustuta som en ekorre på koffeintabletter så sällar jag mig stolt till den skaran, då får du lösa problemet själv bäst fan du vill smile

Detta då i alla fall de negativt inställda inlägg jag läst handlar om att man absolut inte är snäll mot den arroganta backslick-gruppen som anser att man kan bete sig hur som helt i trafiken så länge man kör fortare än övriga.

Det är både otydligt och något märkligt om ni hela tiden baserar era principer på att den som vill om alltid är en arrogant snorunge med backslick körandes en BMW?!

Jag har (vad jag minns) hela tiden baserat mina åsikter på hur jag tycker man (alla bilister) ska bete sig i trafiken, inte utifrån sig själv och att alla andra är idioter. Men man kan ju se olika på saken, förstås.

Mack Forum- och sitemoderator
19 september 2014 · 26 150 Inlägg

Germax skrev:

Andromeda skrev:

Germax skrev:

Fast du har ju inte en aning om hur jag tänker och vad jag värderar. Min ställning i ämnet riktar sig främst till de som vägrar flytta på sig med motivationen att "du ska fan inte om, jag kör i rätt hastighet" eller av andra rena principer inte kör åt sidan, jag har läst flera i den här tråden med den inställningen.

Om du med "tydligt visar att jag vill om" menar att haka upp frontspoliern på min dragkrok och ljustuta som en ekorre på koffeintabletter så sällar jag mig stolt till den skaran, då får du lösa problemet själv bäst fan du vill smile

Detta då i alla fall de negativt inställda inlägg jag läst handlar om att man absolut inte är snäll mot den arroganta backslick-gruppen som anser att man kan bete sig hur som helt i trafiken så länge man kör fortare än övriga.

Det är både otydligt och något märkligt om ni hela tiden baserar era principer på att den som vill om alltid är en arrogant snorunge med backslick körandes en BMW?!

Jag har (vad jag minns) hela tiden baserat mina åsikter på hur jag tycker man (alla bilister) ska bete sig i trafiken, inte utifrån sig själv och att alla andra är idioter. Men man kan ju se olika på saken, förstås.

Har för mig att i alla fall jag tidigare nämnde att dom även framförde fordon av märket och modellen Volvo 740..
Dock behöver man inte ta det personligt, såvida man inte känner igen sig i dom uppmärkta exemplen förstås.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Andromeda Rumpmas
19 september 2014 · 3 860 Inlägg

Men lugna sig lite, här är vi alla toleranta och gillar olika, ingen ska behöva känna sig särbehandlad smile

Det finns tre typer av folk som lägger sig så nära att man bara ser deras vindruta och deras backspegelsprydnad i sin inre backspegel.

1. Alla åldrar från ung man till gubbe i en "statusbil". Jag antar att deras narcissistiska personlighet som ligger till grund för att enbart de existerar i trafiken också får dem att välja en "statusbil".

2. Rally-Kalle 19 bast med tumring, SVEA-hoodie, kepsen bak-och-fram och minst en tatuering som syns med t-shirt på. Han tycker fortfarande att det är fränt att åka fort. Kör ofta 740, och då menar jag inte en BMW. Om det inte är en äldre BMW, för han kör garanterat bakhjulsdrivet, och gärna med en dekal på bakluckan föreställandes "Calvin pissar på valfritt bilmärke"

http://www.blueride.se/images/th_kalle_pissar_saab.gif

3. Latte-pappan i sin tjänstebil, oftast en moderat utrustad V70 eller Passat. Han har faktiskt barn och viktiga dagishämtningar att passa efter jobbet. Har ofta lammullströja över en finmönstrad skjorta. Takboxen sitter alltid på, även om han inte är på resa. Den här typen är den klart vanligast förekommande av de tre på RV70 under skidsäsongen.

Sen kan man ju ta en generalisering för vad den är, med glimten i ögat smile

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang