Saab (9-3) Turbo-X Black devil! Ny start

Fullt ös med en lite ovanligare bil. Lite effekt, lite utseende och en jävla massa uppdateringar :)
  • 121 Följare
  • 81 903 Visningar
  • Projektet avslutat 2 mars 2015
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
27 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-3d9017317dc7d775ceec3eb902d4fec6.jpg
Fick upp de här medelandet. Trodde att dw va en misständning så de borde försvinna när jag startat om bilen men de ligger kvar i minnet. Känns som o köra en aero nu sad

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
frassefraze
27 oktober 2014 · 28 Inlägg

Det där såg ju inte alls roligt ut… felkodsläsning nästa då.

Saab 9-3 "Turbo X" (2008)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
27 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Jupp, var inne idag. Felar på ladd trycks kontroll ladd tryck för högt. Bilen skall vara helt org enligt firman jag köpte den av så de blev ju intressant. Försökt få tag på firman med men får inget svar..

Projektet kommer att stå still tills de svarat och jag vet hur vi går vidare med detta. Vill inte slänga ut pengar på att fixa en bil som inte fungerar som den ska.
Håller et uppdaterade med vad som händer

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
sabsthlm
27 oktober 2014 · 113 Inlägg

när min magnetventil krånglade fick jag så där med! bosch grejor verkar undermåliga sad

Asplundarn
27 oktober 2014 · 708 Inlägg

bilen kan ju skena i ladd om någon slang lossnat också?

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
27 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Jo men de blr den göra konstant i så fall. Detta kommer bara ibland. Har skickat ner papper på koderna till firman och de ska kolla på de nu. Känner lite så där för att behålla bilen när jag fått så mycket fel redan första veckan. Vad mer kommer strula då?

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Me2live4
28 oktober 2014 · 6 Inlägg

sälj skiten o köp en audi igen ^^

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
28 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Tror de blir att lämna tillbaka den och hämta ut en nyare a4/a6

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Me2live4
28 oktober 2014 · 6 Inlägg

nu börjar det hela bli väldigt intressant igen!

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
28 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Önskar att jag kunde va lika exhalterad. Kört en hel del audi och för min del så e de de bästa bilarna jag haft. Vet att många håller med och många säger emot. Men alla har olika smak. Jag gillar dock att köra alla bilar och tycker att alla märken gjort bra bilar. I saabs fall så tycker jag turbo x var bland det bästa som hänt dem och den bilen ligger blan de högata på mina listor. Tyvärr kan man dock inte förutse vad som händer när man köper den hmm

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Asplundarn
28 oktober 2014 · 708 Inlägg

Tråkigt att du fick ett sånt skit ex, det ger ju inte bilen en rättvis chans smile Sälj den och köp en fiat, allt är bättre än audi wink

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
28 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Har som tidigare nämnt haft en hel del med turbo x att göra innan så den har inget att bevisa för mig. Gillar bilen men hade otur denna gång.
Varför detta hat mot audi? Förstår att de inte är din favorit bil, som sakt alla märken har gjort bra bilar. Annars skulle de inte finnas. Onödigt ned klankande tycker jag vi kan lämna utanflr tråden

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
BlueScreeen
28 oktober 2014 · 2 030 Inlägg

Tråkigt när man köper en bil å det bara ska krångla! Spec när man köpt från firma också!
Tycker Ådi är trevliga bilar även fast jag är Volvo fantast, men har sneglat på en nyare S3 själv när det är dags för dyr bil och de verkar inte direkt tråkiga smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Volvo V40 T4 "R-Design" (2001)
Captain RS Racing
29 oktober 2014 · 43 Inlägg

Men om du kopte den pa firma sa borde du ha nan slagt garanti sa da borde dom fixa ett sadant fel at dig!! Det ar ju inget som du kan rafor lr?

RS Racing
Saab 9-3 2,1T XWD "RS Racing" (2005)
Saab 9-5 1,9 Tdi "Brukis" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
29 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Firman verkar bara försöka slingra sig undan tyvärr. Talade med han som jag köpte bilen av i förra veckan ang isolering och tändspolarna. Skulle återkomma till mig senare under dagen alt dagen efter. Fortfarande inte hänt.
Varjw dag har han sakt att han inte hunnit med han ringer mig senare idag eller direkt när han kommer in kl 10 dagen efter. sista veckan har vi talats vid nästan varje dag. Han har aldrig ringt.
Skickar sms som ignoreras, han skickar tillbaka sms med frågor om andra saker aå de e tydligt inte fel på telefonen han har.
Skulle återkommit igår eller imorse om retur av bilen. Vid tolv ringde jag hans mobil och fick prata med en kolega som sa att han ringer mig strax då han sitter upptagen. Kl 13 ringer jag igen, då får jag åter igen tala med kolegan och han säger att personen jag söker har lämnat firman på bråskande ärende, åter igen tillbaka om ett gäng timmar...
Tog upp ärendet med han och de slutade med att han kastade luren i örat på mig.
Grymt missnöjd med den här firman. Haft en drös med bilar och har visst haft något enstaka problem men de har vi alltod kunnat lösa. Så här illa har jag aldrig varit med om att en firma betett sig. Ikväll skrivs anmälan till almäna reklamations nämnden om säljaren inte återkommit

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
sabsthlm
29 oktober 2014 · 113 Inlägg

Trist & Jobbigt sad

bompyride
29 oktober 2014 · 227 Inlägg

Så jävla tråkigt när det blir såhär... har du prövat att gå dit personligen?
Hoppas det löser sig!

It's Gonna Be A Bompyride!
Kika på mitt lilla projekt där jag gör lite småfix på Volvon
666_Beast
29 oktober 2014 · 1 863 Inlägg

bompyride skrev:
Så jävla tråkigt när det blir såhär... har du prövat att gå dit personligen?
Hoppas det löser sig!

Firman låg väl i Göteborg, ingen sträcka man bara gör hur som helst.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
666_Beast
29 oktober 2014 · 1 863 Inlägg

Psyko, köpte du bilen av firman eller var det en kundförmedling?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Asplundarn
29 oktober 2014 · 708 Inlägg

Tråkig situation, men om man googlar på företaget så är det ju ett par som har haft liknande erfarenheter med dom hmm

Senast redigerat av Asplundarn (29 oktober 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang