Tja då var jag tillbaka med nytt projekt efter att jag sålde min röda e30 V8 förra året! Denna gång kommer jag satsa fullt på att få karossen klar innan jag funderar på val av motor.
Kaross inkasserades förra helgen och fick även med mig en e34 m5 bakvagn hem!
Karossen är rensad invändigt och inväntar bur som ska levereras nästa vecka! Har även beställt hylsor och bussningar från specialsvarv för kortning av e34 balken så den går upp i arslet på e30in 😉
Varit i kontakt med en herre på ppf forumet och beställt 5bults kit till framvagnen!
Då jag inte har någon dator för tillfället och allt updateras via telefon så har jag valt att köra min projekttråd på Facebook. Kommer inom en snar framtid ordna upp och skriva hela tråden här också.
In och följ om ni vill se något brutalt växa fram!
Då är det väl dags att dra igång den här projekttråden ordentligt. Detta projekt är tänkt att bli ett renodlat drifting bygge. Men kommer ju självfallet användas på gata samt iskörning på vintrarna.
E30 316i 1990. Riktigt krutpaket:D
Lika bra att göra det ordentligt på en gång så jag kommer korta infästningen till silentblocken på en e34 m5 bakvagn och hänga upp den tillsammans med specialbeställda coilovers.
Dessa coilovers är beställda genom Libell som använder protech som leverantör. Mycket bra service från Libell och grejerna som levereras verkar förbannat schysta. 1-vägs justerbara dämpare med länklager, 11” långa med 2.25”, 750lbs fjäder och hjälpfjäder med säte.
självklart så får BM's Bästa vara med och agera motorlyft återigen som många gånger förr. Riktigt bra maskin
Bur från finess
Eftersom jag kör med M5 bakvagnen så kommer jag köra 5bult fram också. Med dessa adaptrar så kan man köra med, #E46 330 hjullager #E46 330 bromsskivor #E36 M3 Bromsok 330 skivorna är ganska så saftiga